|
کدخبر: 96346

ارائه بسته‌های تشویقی برای تولید مسکن

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور از ابلاغ بسته‌های تشویقی جلب مشارکت بخش خصوصی و انبوه سازان برای تولید مسکن به شهرداری‌ها با هدف افزایش تولید و عرضه واحدهای مسکونی در سال جهش تولید خبر داد.

گسترش‌نیوز: مهدی جمالی نژ‌اد، معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور و رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشوراز ابلاغ بسته‌های تشویقی جلب مشارکت بخش خصوصی و انبوه سازان برای تولید مسکن به شهرداری‌ها با هدف افزایش تولید و عرضه واحدهای مسکونی در سال جهش تولید خبر داد.

وی اظهار کرد: در سالی که از سوی مقام معظم رهبری تحت عنوان سال «جهش تولید» نامگذاری شده است و در راستای تحقق این شعار و به منظور افزایش تولید و عرضه واحدهای مسکونی در قالب طرح اقدام ملی مسکن و با هدف بهره‌مندی از توان و ظرفیت بخش خصوصی، مشوق های لازم برای جلب مشارکت و همکاری بخش خصوصی و انبوه سازان برای اطلاع رسانی گسترده به شهرداری‌ها ابلاغ شد.

جمالی نژ‌اد ادامه داد: این موارد در دو بخش "مالکین اراضی بخش خصوصی با کاربری مسکونی یا غیرمسکونی" و " واحدهای نیمه تمام بخش خصوصی" به شهرداری ها ابلاغ شده است.

وی اضافه کرد: بسته‌های تشویقی برای مالکین اراضی بخش خصوصی با کاربری مسکونی یا غیرمسکونی شامل تسهیل در تغییر کاربری برای ضوابط شهرسازی، اختصاص وام بانکی با میانگین هر واحد یکصد میلیون تومان با نرخ مصوب شورای پول و اعتبار بدون نیاز به سپرده‌گذاری، معرفی متقاضی واجد شرایط با تمکن مالی مناسب برای تأمین سهم آورده به مالک به جهت پیش‌خرید واحدهای احداثی، تسهیل، تسریع و تخفیف در صدور پروانه ساختمان و تخفیف در هزینه‌های نظام مهندسی ساختمان؛ است.

جمالی نژاد اظهار کرد: بسته‌های تشویقی برای واحدهای نیمه تمام بخش خصوصی شامل معرفی متقاضی برای خرید واحدهای مسکونی، معرفی به شبکه بانکی جهت اخذ تسهیلات مکمل ساخت، امکان تهاتر پروژه با اراضی دستگاه متولی طرح اقدام ملی مسکن و امکان تضمیم فروش اقساطس مسکن در بانک مسکن با کهش حداق یک درصد کارمزد در صورت تمایل مالک است.

منبع: تجارت نیوز

ارسال نظر