|
کدخبر: 94905

رشد میانگین حقوق بازنشستگان چقدر است؟

مدیرعامل جدید صندوق بازنشستگی کشوری، گفت: بنا بر قوانین قرار بر این شد که همسان‌سازی برای بازنشستگان کشوری پس از اعمال ۱۵ درصد افزایش عمومی، اعمال شود که برای این مسئله رقم ۶۵۰۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شد.

گسترش نیوز: اکبر افتخاری با اشاره به افزایش مستمری ۱۵ درصدی بازنشستگان کشوری، اظهار داشت: بنا بر قوانین قرار بر این شد که همسان‌سازی برای بازنشستگان کشوری پس از اعمال ۱۵ درصد افزایش عمومی، اعمال شود که برای این مسئله رقم ۶۵۰۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شد.

وی افزود: در واقع اکثر بازنشستگان بالاتر از حداقل را دریافت می‌کنند و چنانچه امتیاز همسان‌سازی کمتر از افزایش ۱۵ درصد باشد، افزایش ۱۵ درصدی اعمال می‌شود.

افتخاری گفت: گروهی از بازنشستگان که سنوات آنها کمتر از ۳۰ سال باشد در محاسبه افزایش مستمری حتما کف مستمری که رقم ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان است، رعایت خواهد شد.

مدیرعامل صندوق بازنشستگان کشوری با بیان اینکه به غیر از ۱۴۰ هزار نفر استثنا، یعنی چیزی حدود ۹۰ درصد بازنشستگان مشمول افزایش ۱۵ درصدی و همسان‌سازی شده‌اند. با توجه به قول مساعدی که آقای نوبخت دادند و مکاتبات انجام گرفته قرار بر این شد که پیگیری‌هایی برای آن ۱۴۰ هزار نفر صورت بگیرد.

افتخاری با اشاره به اینکه ابتدا افزایش حقوق ۱۵ درصدی را اعمال کرده و بعد همسان‌سازی را اعمال می‌کنیم، تشریح کرد: در سال گذشته بازنشستگان کشوری میانگین حقوق ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان داشته‌اند. امسال نیز به کمک دولت شاهد یک رشد کلی ۸۰۰ هزار تومانی خواهیم بود.

وی تصریح کرد: ما تلاش کردیم تا حداقل حقوق بازنشستگان را حفظ را حفظ کنیم و برای رسیدن به این هدف با رشد ۸۰۰ هزار تومانی روبه رو بوده‌ایم.

منبع: ایلنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها