|
کدخبر: 92980

رئیس اتاق اصناف تهران در گفتگو با گسترش نیوز:

به داد اصناف برسید/ آخرین وضعیت بازگشایی مغازه‌ها

رئیس اتاق اصناف تهران: به عنوان رئیس اتاق اصناف از اقدامات انجام‌شده توسط دولت راضی نیستم. وعده‌های زیادی داده شده است ولی تاکنون چیزی ندیده‌ایم. امروز به وزرای صنعت، معدن و تجارت و اقتصاد و دارایی، مقام معظم رهبری، رئیس مجلس و مقامات سپاه نامه‌ای نوشتم.

گسترش نیوز: شیوع کرونا فعالیت‌های صنفی را به حالت تعطیل و نیمه تعطیل درآورده است. در این مدت وعده‌های زیادی درباره حمایت از کسبه و بازاریان داده شده است. از آغاز شیوع کرونا تاکنون مسئولان و مدیران وزارتخانه‌ها و سازمان‌های مختلف از لزوم حمایت همه‌جانبه از فعالان صنفی و بازاریان و ارائه مشوق‌های لازم سخن گفته‌اند. این وعده‌ها تا چه حد محقق شده است؟ برای یافتن پاسخ این سوال و اطلاع از آخرین وضعیت بازگشایی واحدهای صنفی با رئیس اتاق اصناف تهران به گفتگو نشستیم. با گسترش نیوز همراه باشید.

ghasemnodefarahani.jpg

قاسم نوده فراهانی، رئیس اتاق اصناف تهران درباره آخرین وضعیت آغاز دوباره فعالیت‌های صنفی و اقتصادی گفت: «در شهرستان‌ها فعالیت واحدها از بیست و سوم شروع شده است و از ابتدای ماه بعد هم واحدهای صنفی مجاز در تهران آغاز به کار می‌کنند. البته افراد باید در سایت وزارت بهداشت ثبت‌نام کنند و تعهد دهند که به پروتکل ستاد کرونا در ارتباط با رعایت فاصله و رعایت موازین بهداشتی متعهد باشند. آنها بعد از اخذ یک کد مشخص شده باید آن را در پشت شیشه واحد خود نصب کنند. کد به آن معناست که ستاد کرونا به آن واحد صنفی اجازه فعالیت داده است. عدم رعایت استانداردهای در نظر گرفته برخورد قانونی به دنبال خواهد داشت. شرط فعالیت رستوران‌ها و اغذیه‌فروشی‌ها رئیس اتاق اصناف تهران در ادامه افزود: تعدادی از واحدهای صنفی، موسوم به واحدهای پرخطر فعلاً در دستور کار قرار ندارند. واحدهایی که سبب ایجاد تجمع می‌شوند از آن جمله هستند. پاساژها، تالارهای پذیرایی و رستوران‌ها جز واحدهای پرخطر هستند. البته رستوران‌ها می‌توانند به شکل بیرون بر فعالیت کنند. رستوران‌ها و اغذیه‌ها فعلاً اجازه خدمات دادن در داخل واحد را ندارند. احتمالاً اوایل اردیبهشت ماه ستاد کرونا با در نظر گرفتن دستورالعمل‌های لازم در مورد اجازه فعالیت واحدهای دیگر تصمیم‌گیری می‌کند. در عمل چیزی ندیده‌ایم قاسم نوده فراهانی در ارتباط با اقدامات و تصمیم‌گیری‌های به عمل آمده در خصوص فعالیت واحدهای صنفی گفت: «به عنوان رئیس اتاق اصناف به هیچ عنوان از اقدامات انجام شده توسط دولت راضی نیستم. وعده زیاد داده شده است ولی تاکنون چیزی ندیده‌ایم. امروز به وزرای صنعت و معدن و اقتصاد و دارایی، مقام معظم رهبری نامه‌ای، رئیس مجلس و مقامات سپاه نامه‌ای نوشتم و درد و دل اصناف را بیان کردم. اهالی صنفی ۴۱ سال هر کاری که توانستند برای کشور و انقلاب و نظام اسلامی انجام دادند اما متاسفانه اکنون زمین‌گیر شده‌اند. چرا به داد اصناف رسیده نمی‌شود. اصناف پشتوانه نظام هستند. اگر دلسوزانه کمک نشوند خیلی از اصناف از گردونه خارج می‌شوند. مسئولان در برابر این همه واحد صنفی مسئولیت دارند». قاسم نوده فراهانی به عنوان رئیس اتحادیه تجهیزات پزشکی هم اظهار داشت: «فعلا در ارتباط با اقلام و تجهیزات پزشکی کاستی و کمبود خاصی وجود ندارد. ماسک به اندازه کافی تولید می‌شود. کارگاه‌های خاصی که در زمینه تولید ماسک فعالیت می‌کنند نیاز بازار را تأمین می‌کنند. هر جا هم لازم شد تماس می‌گیریم و متقاضیان را معرفی می‌کنیم که ماسک موردنیاز خود را تأمین کنند. به عنوان مثال اگر فلان کارخانه و واحد تولیدی به ماسک نیاز داشته باشد معرفی می‌کنیم تا از مجرایی غیر از شبکه بهداشت و درمان ماسک موردنیاز خود را با قیمت مناسب تهیه کنند. از چند واحد تولیدکننده ماسک بازدیدهایی به عمل آورده‌ایم. تولید در جریان است. صادقانه تلاش و تولید می‌کنند و نهایت همکاری را با واحدهای متقاضی انجام می‌دهند.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها