|
کدخبر: 84350

نرخ دلار به بالاترین حد یک ماه گذشته رسید + جزئیات

دلار مسیر صعودی خود در پایان هفته قبل را طی روز شنبه ادامه داد.

گسترش‌نیوز: نرخ هر دلار آمریکا ساعت ۱۶ دیروز ۹۰ تومان افزایش یافت و به سطح ۱۳ هزار و ۷۴۰ تومانی رسید. این بالاترین نرخ دلار در یک ماه گذشته و پس از فروکش تنش‌های سیاسی بین ایران و آمریکا است.

قیمت دلار در رزهای اخیر نوسانات قابل توجهی را پشت سر می‌گذارد. آیا این روند ادامه خواهد داشت؟ علت این گرانی چیست؟

معامله‌گران ارزی رشد احتمالی تقاضای تجاری با پایان یافتن تعطیلات سال نو چینی را یکی از عوامل تقویت تقاضای دلار عنوان می‌کنند.ضمن اینکه گروهی تعطیلات داخلی پیش‌رو را عامل دیگر افزایش تقاضای احتیاطی ارز می‌دانند. در طرف عرضه نیز اختلال در اینترنت طی روز گذشته در نقش عامل محدودکننده عرضه معرفی شد تا در مجموع زمینه عبور از سقف روانی ۱۳ هزار و ۷۲۰ فراهم شود.

استقرار سکه در فراسوی مرز روانی

سکه هم دیروز همزمان با رشد ۷/ ۰درصدی دلار توانست با قدرت به مسیر صعودی خود ادامه دهد. اهالی بازار طلا در هفته قبل شاهد افت ۵/ ۱ درصدی سکه بودند. اما روز شنبه توام با حرکت مثبت دلار در بازار داخلی و همچنین موج صعودی طلا در پایان هفته قبل، سکه مجددا سطح ۵ میلیونی را تصاحب کرد.

قیمت هر سکه طرح جدید دیروز ۶۵ هزار تومان (معادل ۳/ ۱ درصد) افزایش یافت و به سطح ۵ میلیون و ۳۰ هزار تومانی دست یافت. عوامل محرک دلار در اولین روز هفته در جهش سکه هم نقش‌آفرینی داشتند. در این میان، آزادی عمل معامله‌گران در بازار سکه و ارسال سیگنال افزایشی از بازار جهانی در تحریک مضاعف قیمت سکه موثر بود.

منبع: دنیای اقتصاد

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها