|
کدخبر: 65599

مجوز پروازهای اربعین صادر شد

مقام مسئول سازمان هواپیمایی کشوری از صدور مجوز پروازهای اربعین حسینی ۹۸ خبر داد و گفت: با توجه به تعیین نرخ بلیت پروازهای اربعین، با هرگونه گران‌فروشی در نرخ بلیت برخورد می‌شود.

گسترش نیوز - رضا جعفرزاده با اشاره به این‌که سازمان هواپیمایی کشوری آمادگی صدور مجوز پروازهای فوق‌العاده اربعین در صورت درخوایت ایرلاین ها را دارد، اظهار کرد:‌ ملاک صدور مجوز پروازی برای شرکت‌های هواپیمایی، توان عملیاتی شرکت‌ها، رعایت دقیق اصول ایمنی و ظرفیت آنهاست.

parvazarbaein.jpg

وی با بیان اینکه ارائه مجوزهای پروازی برای ایام اربعین هنوز ادامه دارد، افزود: شرکت‌های هواپیمایی از هم اکنون اجازه دارند بلیت پروازهای اربعین را برای بازه زمان 20 تا 30 مهر ماه به فروش برسانند. به زائران اربعین حسینی توصیه می‌شود بلیت پروازها برای این ایام را از مراکز معتبری که در سایت سازمان هواپیمایی کشوری معرفی شده است، خریداری کنند. ضمن اینکه دفاتر فروش شرکت‌های هواپیمایی نیز نسبت به فروش بلیت پروازهای اربعین اقدام می‌کنند. وی با اشاره به این‌که اگر سایتی بدون مجوز، بلیت پروازهای اربعین را بفروشد حتما از سوی سازمان هواپیمایی کشوری اعمال قانون و به قوه قضائیه معرفی می‌شود، تصریح کرد: ایرلاین‌ها ملزم شده‌اند در صورت مواجهه با سایت‌ها و مراکزی که بلیت آنها را خارج از نرخ مصوب می‌فروشد و باعث نارضایتی مردم می‌شوند را به سازمان هواپیمایی کشوری معرفی کنند. مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه امکان اصالت‌سنجی بلیت‌های خریداری شده از طریق سایت سازمان هواپیمایی کشوری و سایت انجمن شرکت‌های هواپیمایی فراهم است، گفت: سازمان هواپیمایی کشوری هر گونه تخلف در پروازهای اربعین را به صورت ویژه رصد و رسیدگی می‌کند. شرکت‌های هواپیمایی ملزم هستند مدیریت توزیع بلیت برای این ایام داشته باشند و به صورت دائم نحوه توزیع بلیت را رصد کنند. جعفرزاده یادآور شد: سال گذشته حدود 108 هزار زائر اربعین توسط هواپیما به عتبات عالیات منتقل شدند که پیش‌بینی می‌شود اربعین امسال نیز بیش از 100 هزار زائر اربعین توسط ناوگان هوایی مسافری کشور جابجا شوند. به گزارش تسنیم، نرخ بلیت پروازهای تهران ـ نجف ـ تهران و تهران ـ بغداد ـ تهران 2.2 میلیون تومان و نرخ بلیت مشهد ـ نجف ـ مشهد و مشهد ـ بغداد ـ مشهد 2.8 میلیون تومان تعیین شده است. نرخ بلیت سایر شهرستان‌ها در مسیرهای نجف و بغداد نیز مشابه نرخ تهران به نجف و بغداد است. همچنین نرخ بلیت‌های یکطرفه در مسیرهای تهران ـ نجف یک میلیون و 100 هزار تومان و در مسیر مشهد ـ نجف یک میلیون و 400 هزار تومان تعیین شده است. این نرخ‌ها برای بازه زمانی 20 تا30 مهر ماه است و بلیت‌هایی که در خارج از این بازه زمانی عرضه می‌شود تابع نرخ‌ گذاری پروازهای خارجی است.

منبع: تسنیم

ارسال نظر