|
کدخبر: 49993

نظام رتبه‌بندی برای معیشت معلمان است

نظام رتبه‌بندی برای معیشت و منزلت معلمان است رئیس کمیته آموزش و پرورش کمیسیون تحقیقات مجلس با بیان اینکه نظام رتبه‌بندی در سند تحول هم برای معیشت و هم برای منزلت فرهنگیان لحاظ شده، گفت: این موضوع سال‌هاست که به عنوان یک مطالبه، میان دغدغه داران توسعه تعلیم و تربیت مطرح شده است.

گسترش‌نیوز: محمد بیرانوندی از اجرای نیم بند سند تحول، انتقاد کرد و اظهارکرد: زیر نظام‌های سند تحول بنیادین به پایان رسیده است و در آینده نزدیک ابلاغ خواهد شد و بخش رتبه‌بندی معلمان معطل ابلاغ نبود بلکه مشکل برای منابع مالی آن است و اگر منابع مالی به خوبی دیده می‌شد، حتما می‌شد قبل از اینکه سایر زیرنظام‌ها معرفی شوند، آن را اجرا کرد.

رئیس کمیته آموزش و پرورش کمیسیون تحقیقات مجلس درباره اقدامات مجلس برای اجرای نظام رتبه‌بندی معلم‌ها بیان کرد: آنچه از دست مجلس با ابزارهایی که در اختیار دارد، مورد استفاده قرار گرفته است، به عنوان مثال در بازه‌ای، بیش از ۱۵۰ امضا از نمایندگان برای اجرای نظام رتبه‌بندی جمع کردیم و به ریاست جمهوری فرستادیم. سهم مجلس نظارتی است و اگر طرحی می‌خواهیم ارائه دهیم، نباید برای دولت هزینه داشته باشد.

بیرانوند بیان کرد: در لایحه بودجه امسال دو هزار میلیارد تومان برای نظام رتبه‌بندی معلمان پیشنهاد شده است اما این مقدار برای اجرای حداقلی نیز کفاف نمی‌دهد و نیاز است برای اجرای کف این مقدار، حداقل چهار هزار میلیارد تومان نیاز داریم. همکاران عضو کمیسیون تلفیق باید تمام تلاش خود را بکنند تا به این مبلغ اضافه شود تا خواسته دغدغه داران تعلیم و تربیت اجرایی شود.

این نماینده مجلس اجرای نظام رتبه‌بندی معلمان را صرفا دغدغه معلم‌ها ندانست و اظهار کرد: تمام کسانی که نسبت به حوزه آموزش و پرورش و نظام تعلیم و تربیت دغدغه‌مند هستند، خواستار اجرای این نظام هستند.

وی به نظام رتبه در برنامه ششم اشاره کرد و بیان کرد: متاسفانه در برنامه‌های پنج ساله گذشته نیز فقط ۳۰ درصد اجرا شده است و درحال‌حاضر نیز اجرا شدن این قانون، شرایط مناسبی ندارد. تامین منابع مالی کار راحتی نیست و اجرایی کردن بسیاری از آنها نیز نیازمند تامین اعتبارات مالی است.

منبع: خودروتک

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها