|
کدخبر: 327554

بهترین گوشی های شیائومی ۲۰۲۴ در بازار / این موبایل ها ارزش خرید را دارند

قبل از خرید یک گوشی هوشمند جدید از برند شیائومی، توصیه می‌شود به فهرست بهترین گوشی‌های شیائومی در سال ۲۰۲۴ نگاهی بیندازید. این اقدام به شما کمک می‌کند تا انتخاب بهتری داشته باشید.

اقتصاد بهترین گوشی های شیائومی ۲۰۲۴ در بازار / این موبایل ها ارزش خرید را دارند

چین، در سال‌های اخیر به عنوان یک غول تکنولوژی در جهان شناخته شده است و شیائومی به عنوان یکی از بهترین برندهای تولیدکننده گوشی‌های هوشمند شناخته می‌شود. یکی از دلایل اصلی محبوبیت شیائومی، عرضه گوشی‌های با قیمت اقتصادی و امکانات فوق‌العاده است که در رقبای دیگر به همین اندازه یافت نمی‌شود. عملکرد شرکت شیائومی از تولید گوشی‌های اقتصادی تنها خوب نیست، بلکه گوشی‌های بالارده و پرچمدار این شرکت نیز عملکرد برتری دارند.

بهترین گوشی های شیائومی در سال ۲۰۲۴ که به شما معرفی می‌کنیم، مجموعه‌ای از اسمارت‌فون‌های مقرون به صرفه، میان رده و گوشی‌های بالارده این شرکت هستند.

اما اگر می‌خواهید هزینه‌ی بیشتری کنید و قصد خرید آیفون ۱۴ پرو مکس یا هر گوشی گران‌تر دیگری را دارید می‌توانید از دیگر مطالب سایت ما استفاده کنید.

همان‌طور که گفتیم، محصولات موجود در فهرست بهترین گوشی شیائومی ۲۰۲۴ فقط اسمارت‌فون‌های بالارده این کمپانی نیستند و برای طرفداران محصولات اقتصادی نیز  گوشی‌های مقرون به صرفه شیائومی را معرفی کردیم که برخی از آنها جزء بهترین گوشی های میان رده ۲۰۲۴ هستند. علاوه‌براین، تعدادی از گوشی های جدید شیائومی ۲۰۲۴ را هم معرفی کردیم که در لیست بهترین گوشی های ۲۰۲۴ قرار دارند و با بهترین گوشی های سامسونگ ۲۰۲۴ رقابت می‌کنند.

شیائومی-اولترا

شیائومی ۱۴ اولترا

    نمایشگر: ۶.۷۳ اینچ LTPO AMOLED، رزولوشن ۳۲۰۰×۱۴۴۰ پیکسل، نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز

    تراشه: اسنپدراگون ۸ نسل ۳ (۴ نانومتر)

    رم: ۱۲ و ۱۶ گیگابایت

    حافظه: ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایت، ۱ ترابایت

    دوربین: ۵۰ مگاپیکسل واید + ۵۰ مگاپیکسل تله فوتو + ۵۰ مگاپیکسل پریسکوپ تله فوتو + ۵۰ مگاپیکسل اولترا واید + سنسور عمق TOF ۳D / دوربین سلفی: ۳۲ مگاپیکسل

    باتری: ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعت، توان شارژ ۹۰ وات، ۸۰ وات بی‌سیم، ۱۰ وات بی‌سیم معکوس

شیائومی ۱۴ اولترا جدیدترین گوشی شیائومی ۲۰۲۴ است که برخلاف شیائومی ۱۲S اولترا و شیائومی ۱۳ اولترا که فقط در چین عرضه شده بودند، به‌صورت جهانی در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته است. این پرچمدار فوق‌العاده لوکس ویژگی‌های دوست‌داشتنی زیادی دارد که می‌توانید جزئیات آنها را در بررسی شیائومی ۱۴ اولترا بخوانید؛ اما به طور خلاصه باید گفت که اگر به دنبال بهترین پرچم دار شیائومی ۲۰۲۴ هستید و مشکلی با قیمت بالای آن ندارید، شیائومی ۱۴ اولترا گزینه‌ای عالی خواهد بود.

حالا به برخی جزئیات بپردازیم! اول، سیستم دوربین این گوشی بی‌نظیر است. این گوشی از حسگر جدید ۱ اینچی Sony LYT-۹۰۰ بهره می‌برد که زیر لنز Leica با دیافراگم متغیر قرار گرفته و می‌تواند از f/۱.۶۳ تا f/۴.۰ در گام‌های ۰.۰۱ تغییر کند. شیائومی برای تمرکز بیشتر بر جنبه «دوربین» این گوشی، یک پک لوازم جانبی به نام Photography Grip ارائه می‌دهد. این گریپ به‌عنوان یک باتری خارجی ۱۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی عمل می‌کند و همچنین دارای دکمه شاتر و یک جوی‌استیک است که شیائومی ۱۴ اولترا را به یک دوربین حرفه‌ای تبدیل می‌کند.

پرچمدار شیائومی ۲۰۲۴ فقط یک دوربین نیست، بلکه با پردازنده قدرتمند Snapdragon ۸ Gen ۳، نسخه‌های رم و حافظه متنوع، پنل پشت چرمی شیک و همچنین یک مدل ویژه‌ی تیتانیومی عرضه می‌شود. خبر بد این است که قیمت شیائومی ۱۴ اولترا بالاست. قیمت جدیدترین گوشی شیائومی ۲۰۲۴ در زمان نگارش این مقاله،‌ ۶۵ تا ۱۰۵ میلیون تومان است.

شیائومی-پرو

شیائومی ۱۴ پرو

    نمایشگر: ۶.۷۳ اینچ LTPO AMOLED، رزولوشن ۱۴۴۰×۳۲۰۰ پیکسل، نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز

    پردازنده: اسنپدراگون ۸ نسل ۳ (۴ نانومتر)

    رم: ۱۲ و ۱۶ گیگابایت

    حافظه داخلی: ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایت، ۱ ترابایت

    دوربین: ۵۰ مگاپیکسل واید + ۵۰ مگاپیکسل تله فوتو + ۵۰ مگاپیکسل اولترا واید / دوربین سلفی: ۳۲ مگاپیکسل

    باتری: ۴۸۸۰ میلی‌آمپر ساعت، توان شارژ ۱۲۰ وات، ۵۰ مگاپیکسل وایرلس، ۱۰ وات وایرلس معکوس

شیائومی ۱۴ پرو یکی دیگر از بهترین گوشی های شیائومی ۲۰۲۴ به حساب می‌آید. این گوشی ۱۳۰ یورو گران‌تر از نسخه معمولی، و تقریبا از هر نظر بهتر از شیائومی ۱۴ است. این اسمارت‌فون به چیپست اسنپدراگون ۸ نسل ۳ مجهز شده که قدرتمندتر از سایر تراشه‌ها در فهرست راهنمای خرید گوشی شیائومی ۲۰۲۴ است.

شیائومی ۱۴ پرو از نمایشگر ۶.۷۳ اینچی با رزولوشن ۱۴۴۰×۳۲۰۰ پیکسل پشتیبانی می‌کند. تراکم پیکسل این صفحه‌نمایش معادل ۵۲۲ppi است و باتوجه به روشنایی ۳۰۰۰ نیت در حالت Peak و رفرش‌ریت ۱۲۰ هرتز می‌توان گفت که از هر نظر، عملکرد خوبی دارد.

این اسمارت‌فون از باتری ۴۸۸۰ میلی‌آمپر ساعتی پشتیبانی می‌کند که با حداکثر توان ۱۲۰ وات، در مدت ۱۸ دقیقه به صورت کامل شارژ می‌شود.

شیائومی-14

شیائومی ۱۴

جدیدترین گوشی شیائومی ۲۰۲۴

    نمایشگر: ۶.۳۶ اینچ LTPO OLED، رزولوشن ۱۲۰۰×۲۶۷۰ پیکسل، نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز

    پردازنده: اسنپدراگون ۸ نسل ۳ (۴ نانومتر)

    رم: ۸، ۱۲ و ۱۶ گیگابایت

    حافظه داخلی: ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایت، ۱ ترابایت

    دوربین: ۵۰ مگاپیکسل واید + ۵۰ مگاپیکسل تله فوتو + ۵۰ مگاپیکسل اولترا واید / دوربین سلفی: ۳۲ مگاپیکسل

    باتری: ۴۶۱۰ میلی‌آمپر ساعت، توان شارژ ۹۰ وات، ۵۰ وات وایرلس، ۱۰ وات وایرلس معکوس

در ادامه فهرست بهترین گوشی های شیائومی ۲۰۲۴ با یکی دیگر از جدید ترین گوشی شیائومی ۲۰۲۴ روبه‌رو می‌شویم. اگر به‌دنبال بهترین گوشی ۲۰۲۴ شیائومی هستید که قدرت پردازشی بالا و ابعاد جمع‌وجوری داشته باشد، شیائومی ۱۴ برای شما مناسب خواهد بود.

شیائومی ۱۴ و ۱۴ پرو، اولین گوشی‌هایی هستند که همراه با پردازنده اسنپدراگون ۸ نسل ۳ به بازار عرضه شدند. تراشه جدید نسبت به اسنپدراگون ۸ نسل ۲ قدرت پردازش بیشتری دارد، با این‌حال از نظر صرفه‌جویی در مصرف انرژی تفاوتی با نسل قبلی خود ندارد. به همین جهت انتظار نمی‌رود که شیائومی ۱۴ از نظر شارژدهی تفاوت قابل توجهی با نسل قبلی خود داشته باشد. این گوشی به باتری لیتیوم پلیمری با ظرفیت ۴۶۱۰ میلی‌آمپر ساعت مجهز شده که با حداکثر توان شارژ ۹۰ وات در مدت ۳۱ دقیقه به صورت کامل شارژ می‌شود.

در پنل جلو نیز شاهد نمایشگر ۶.۳۶ اینچی هستیم که با رزولوشن ۲۶۷۰×۱۲۰۰ پیکسل، تراکم پیکسل ۴۶۰ppi و حداکثر روشنایی ۳۰۰۰ نیت در حالت Peak، در هر شرایطی تصاویر را با وضوح بالا به نمایش می‌گذارد.

جزئیات بیشتر درباره مشخصات این گوشی را در بررسی شیائومی ۱۴ بخوانید.

شیائومی-13-اولترا

شیائومی ۱۳

    نمایشگر: ۶.۳۶ اینچ AMOLED، رزولوشن ۲۴۰۰×۱۰۸۰ پیکسل، نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز

    پردازنده: اسنپدراگون ۸ نسل ۲ (۴ نانومتر)

    رم: ۸ و ۱۲ گیگابایت

    حافظه داخلی: ۱۲۸، ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایت

    دوربین: ۵۰ مگاپیکسل واید + ۱۰ مگاپیکسل تله فوتو + ۱۲ مگاپیکسل اولترا واید / دوربین سلفی: ۳۲ مگاپیکسلی

    باتری: ۴۵۰۰ میلی‌آمپر ساعت، توان شارژ ۶۷ وات، ۵۰ وات وایرلس، ۱۰ وات وایرلس معکوس

اولین اسمارت‌فونی که در فهرست بهترین گوشی های شیائومی در سال ۲۰۲۴ به شما معرفی می‌کنیم، شیائومی ۱۳ است. نکته قابل توجه درباره شیائومی ۱۳، قیمت بسیار مناسب آن در مقایسه با پرچمدارهای سایر کمپانی‌ها است. Xiaomi ۱۳ در زمان عرضه با قیمتی حدود ۵۵۰ یورو روانه بازار شد و با چیپست اسنپدراگون ۸ نسل ۲، عملکردی به خوبی پرچمدارهای گران قیمت را ارائه کرد.

پردازنده این گوشی هوشمند با پردازنده گرافیکی Adreno ۷۴۰، رم ۱۲ گیگابایت و ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی کامل می‌شود. شیائومی ۱۳ به حافظه داخلی از نوع UFS ۴.۰ مجهز شده، اما نسخه ۱۲۸ گیگابایت آن با حافظه UFS ۳.۱ عرضه شده است. در مجموع، قدرت و سرعت پردازش شیائومی ۱۳ برای اجرای تمام اپلیکیشن‌ها و بازی‌های جدید مناسب خواهد بود. در پنل پشت شاهد دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی، دوربین اولتراواید ۱۲ مگاپیکسل و دوربین تله‌فوتو ۱۰ مگاپیکسل هستیم. خروجی سیستم تصویربرداری شیائومی ۱۳ در سناریوهای مختلف قابل قبول است و رضایت کاربر را جلب می‌کند.

در ادامه، نمایشگر AMOLED با ابعاد ۶.۳۶ اینچ را می‌بینیم که تصاویر را با وضوح ۱۰۸۰×۲۴۰۰ پیکسل به نمایش می‌گذارد. تراکم پیکسل صفحه‌نمایش شیائومی ۱۳ معادل ۴۱۴ppi است و از نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز پشتیبانی می‌کند. با این‌که در بازار می‌توانیم اسمارت‌فون‌هایی با نمایشگر بهتر تهیه کنیم، اما کیفیت نمایشگر شیائومی ۱۳ برای این رنج قیمت فوق‌العاده است و وضوح تصویر آن حتی از برخی گوشی‌های گران قیمت‌تر نیز بیشتر است.

پنل پشت شیائومی ۱۳ از جنس شیشه است و در قسمت‌هایی که به فریم آلومینیومی گوشی نزدیک می‌شود، انحنای کمی دارد. این انحنا در پنل پشت شیائومی ۱۳ به خوش‌دست‌تر شدن گوشی کمک می‌کند. وزن این گوشی تقریبا ۱۸۵ گرم است که برای یک اسمارت‌فون بزرگ با نمایشگر ۶.۳۶ اینچی قابل قبول خواهد بود. شیائومی ۱۳ از گواهی IP۶۸ پشتیبانی می‌کند و در برابر آب و گردوغبار آسیب نمی‌بیند.

یکی دیگر از دلایل محبوبیت گوشی‌های شیائومی، پشتیبانی از توان شارژ بالا است و شیائومی ۱۳ نیز از همین قاعده پیروی می‌کند. این گوشی به باتری لیتیوم پلیمری با ظرفیت ۴۵۰۰ میلی‌آمپر ساعت مجهز شده که با حداکثر توان ۶۷ وات شارژ می‌شود. با چنین توان شارژی، باتری اسمارت‌فون فقط در مدت ۳۸ دقیقه به صورت کامل شارژ می‌شود. در مجموع، Xiaomi ۱۳ یکی از بهترین گوشی های شیائومی ۲۰۲۴ است که با قیمت معقول در بازار عرضه می‌شود.

اگر می‌خواهید یک گوشی رده بالاتر از سری شیائومی ۱۳ بخرید که دوربین بهتری هم داشته باشد، شیائومی ۱۳ پرو گزینه مناسبی برای شما خواهد بود. این موبایل از بسیاری جهات شبیه به نسخه استاندارد شیائومی ۱۳ است؛ اما دوربین و باتری بهتری دارد. در تنظیمات دوربین شیائومی ۱۳ پرو از لنز اصلی ۵۰ مگاپیکسل، دوربین ۵۰ مگاپیکسل اولترا واید و تله فوتوی ۵۰ مگاپیکسل استفاده شده که تصاویر بسیار خوبی ثبت می‌کنند. باتری این موبایل هم ۴۸۲۰ میلی‌آمپر ساعتی است و با توان ۱۲۰ وات شارژ می‌شود.

جزئیات بیشتر درباره مشخصات این گوشی را در بررسی شیائومی ۱۳ بخوانید.

شیائومی-تی

شیائومی ۱۳ تی پرو

    نمایشگر: ۶.۶۷ اینچی AMOLED، رزولوشن ۱۲۲۰×۲۷۱۲ پیکسل، نرخ نوسازی ۱۴۴ هرتز

    پردازنده: مدیاتک دایمنسیتی ۹۲۰۰ پلاس (۴ نانومتر)

    رم: ۱۲ و ۱۶ گیگابایت

    حافظه داخلی: ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایت، ۱ ترابایت

    دوربین: ۵۰ مگاپیکسل واید + ۵۰ مگاپیکسل تله فوتو + ۱۲ مگاپیکسل اولترا واید / دوربین سلفی ۲۰ مگاپیکسل

    باتری: ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت، توان شارژ ۱۲۰ وات

یکی دیگر از محصولاتی که خرید آن به طرفداران اسمارت‌فون‌های غول تکنولوژی چینی توصیه می‌شود، Xiaomi ۱۳T Pro است. این اسمارت‌فون به تراشه دایمنسیتی ۹۲۰۰ پلاس مجهز شده است و با ۸ هسته پردازنده و پردازنده گرافیکی Immortalis-G۷۱۵ MC۱۱ برای اجرای بازی‌ها و اپلیکیشن‌ها مناسب خواهد بود. سخت‌افزار شیائومی ۱۳ تی پرو با حداکثر ۱ ترابایت حافظه داخلی از نوع UFS ۴.۰ و ۱۶ گیگابایت رم تکمیل می‌شود.

نمایشگر این اسمارت‌فون از نرخ نوسازی ۱۴۴ هرتز پشتیبانی می‌کند که نسبت به اکثر مدل‌هایی که در فهرست بهترین گوشی های شیائومی ۲۰۲۴ معرفی کردیم، نمایشگر روان‌تری دارد. بدنه شیائومی ۱۳ تی پرو مانند سایر گوشی‌های بالارده بازار، با متریال مرغوبی ساخته شده است.

ماژول دوربین این گوشی میزبان سنسور اصلی ۵۰ مگاپیکسلی، دوربین اولتراواید ۱۲ مگاپیکسلی و سنسور تله‌فوتو ۵۰ مگاپیکسلی است. توان موردنیاز این گوشی از یک باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی تامین می‌شود که با حداکثر توان شارژ ۱۲۰ وات، طی ۱۹ دقیقه از ۰ به ۱۰۰ درصد می‌رسد.

در صورتی که می‌خواهید هزینه‌های خود را کاهش دهید، می‌توانید شیائومی ۱۳T را تهیه کنید. البته در نظر داشته باشید که شیائومی ۱۳ تی در بخش‌های مختلف، عملکرد ضعیف‌تری نسبت به Xiaomi ۱۳T Pro دارد. با این‌حال، به‌خاطر قیمت کمتر نسبت به ۱۳ تی پرو، دلیلی برای انتقاد از امکانات شیائومی ۱۳ تی وجود ندارد. هر دو دستگاه در اوایل مهر ماه ۱۴۰۲ رونمایی شدند و جزء جدیدترین گوشی های شیائومی به حساب می‌‌آیند.

جزئیات بیشتر درباره مشخصات این گوشی را در بررسی شیائومی ۱۳T Pro بخوانید.

شیائومی ۱۳ اولترا

    نمایشگر: ۶.۷۳ اینچ LTPO AMOLED، رزولوشن ۱۴۴۰×۳۲۰۰ پیکسل، نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز

    پردازنده: اسنپدراگون ۸ نسل ۲ (۴ نانومتر)

    رم: ۱۲ و ۱۶ گیگابایت

    حافظه داخلی: ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایت، ۱ ترابایت

    دوربین: ۵۰ مگاپیکسل واید + ۵۰ مگاپیکسل تله فوتو + ۵۰ مگاپیکسل پریسکوپ تله فوتو + ۵۰ مگاپیکسل اولترا واید + سنسور عمق TOF ۳D / دوربین سلفی: ۳۲ مگاپیکسل

    باتری: ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت، توان شارژ ۹۰ وات، ۵۰ وات وایرلس، ۱۰ وات وایرلس معکوس

شیائومی ۱۳ اولترا یکی دیگر از بهترین موبایل های شیائومی در سال ۲۰۲۴ است. البته باتوجه به این‌که این گوشی در بخش‌های مختلف عملکرد فوق‌العاده‌ای دارد، می‌توانیم این دستگاه را به‌عنوان بهترین گوشی شیائومی ۲۰۲۴ نیز معرفی کنیم؛ البته بهتر از نسل جدید خود، یعنی شیائومی ۱۴ اولترا نیست. این اسمارت‌فون با قیمتی حدود ۸۰۰ یورو، میزبان پردازنده اسنپدراگون ۸ نسل ۲ با پردازنده گرافیکی Adreno ۷۴۰ و حداکثر ۱ ترابایت حافظه داخلی از نوع UFS ۴.۰ و ۱۶ گیگابایت رم است.

شیائومی ۱۳ اولترا یکی از باکیفیت‌ترین نمایشگرهای موجود در بازار را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد. در پنل جلو این گوشی شاهد نمایشگر بزرگ ۶.۷۳ اینچی با رزولوشن  ۳۲۰۰×۱۴۴۰ پیکسل هستیم که از تراکم پیکسل ۵۲۲ppi، نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز و حداکثر روشنایی ۲۶۰۰ نیت پشتیبانی می‌کند. به صورت خلاصه می‌توان گفت که تماشای فیلم در شیائومی ۱۳ اولترا بی‌نظیر است.

ماژول دوربین این گوشی هوشمند به شکل دایره‌ طراحی شده و میزبان چهار دوربین ۵۰ مگاپیکسلی است. پنل پشتی گوشی از جنس چرم و فریم گوشی از آلومینیوم ساخته شده است. در قسمت جلو گوشی نیز شاهد گوریلا گلس ویکتوس هستیم که از صفحه‌نمایش محافظت می‌کند. شیائومی ۱۳ اولترا با نمایشگر ۶.۷۳ اینچی، یک گوشی بزرگ محسوب می‌شود و طبیعی است که وزنی حدود ۲۲۷ گرم داشته باشد. البته شیائومی ۱۳ اولترا با این وزن زیاد همچنان خوش‌دست است و بعد از دردست گرفتن گوشی، به‌خوبی متوجه می‌شوید که با یک گوشی پریمیوم و پرچم‌دار سروکار دارید.

این محصول به یک باتری لیتیوم پلیمری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی مجهز شده است که با حداکثر توان شارژ ۹۰ وات، طی ۳۰ دقیقه به صورت کامل شارژ می‌شود. همچنین، شیائومی ۱۳ اولترا از قابلیت شارژ بی‌سیم با توان ۵۰ وات بهره می‌برد که باتری گوشی را در مدت ۴۹ دقیقه به ۱۰۰ درصد می‌رساند. اگر بودجه شما محدود نیست و به دنبال یکی از بهترین گوشی های شیائومی در سال ۲۰۲۴ هستید، Xiaomi ۱۳ Ultra برای شما گزینه مناسبی خواهد بود.

منبع: تکراتو

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها