|
کدخبر: 327546

تعیین نرخ اجاره بها در این استان / دولت کار نیمه تمام را تمام کرد

نماینده عالی دولت در استان البرز اظهار کرد: مجلس شورای اسلامی قانون ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره بها را به دولت ابلاغ کرده است. این قانون در دستور کار قرار گرفته و اختیار تعیین سقف اجاره بها به شورای مسکن استان‌ها اعطا شده است. براساس این قانون، شوراهای مسکن استانی می‌توانند طبق مقررات آن، سقف اجاره بها را تعیین کرده و به شورای عالی مسکن اعلام نمایند.

اقتصاد تعیین نرخ اجاره بها در این استان / دولت کار نیمه تمام را تمام کرد

در جلسه شورای مسکن استان که در روز شنبه، پنجم خرداد ماه ۱۴۰۳ برگزار شد تا روند تحقق نهضت ملی مسکن در استان و تعیین تکلیف نرخ اجاره بها مسکن مورد بررسی قرار گیرد، مجتبی عبداللهی با گرامیداشت یاد و خاطره رئیس جمهور شهید و همراهان ایشان اظهار نمود. وی افزود که ساخت یک میلیون واحد مسکن در سال، با هدف تأمین مسکن برای تمامی اقشار جامعه، مصوبه‌ای است که توسط مجلس شورای اسلامی تصویب شده و آیت‌الله رئیسی با تمرکز ویژه‌ای بر این هدف، در این زمینه فعالیت نمودند.

وی ادامه داد: اکنون نیز باید به اهداف و تکالیف محوله در استان آگاه باشیم و با توجه به اینکه بخش بزرگی از معیشت مردم در گرو تامین مسکن آنها است، برای سرعت بخشی به تکمیل پروژه های نهضت ملی مسکن در استان اقدام کنیم.

عبداللهی گفت: ضرورت دارد واحدهای باقی مانده از پروژه مسکن مهر در استان که اغلب در شهرجدید مهستان وجود دارد، تعیین تکلیف شوند. این امر طی مکاتبه‌ای با وزارت راه و شهرسازی باید مورد پیگیری قرار گیرد و وضعیت متقاضیان و تکمیل پروژه ها روشن شود.

استاندار البرز گفت: نشست بعدی به صورت ویژه در شهرجدید مهستان جهت بررسی موانع و تکالیف دستگاه های خدمات رسان برگزار خواهد شد.

وی افزود: احصا اراضی مناسب جهت اجرای نهضت ملی مسکن در استان با رعایت الزامات حریم گسل، دکل برق، اراضی سبز و جنگلی و... صورت گیرد.

عبداللهی گفت: با توجه به اینکه قانون ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره بها که از مجلس شورای اسلامی به دولت ابلاغ شد و در دستور کار قرار گرفته به شورای مسکن استان‌ها اختیار داده که سقف اجاره بها را طبق این قانون تعیین و به شورای عالی مسکن اعلام کنند.

وی افزود: براین اساس نرخ اجاره بها در استان تعیین شده و بزودی اطلاع رسانی می شود.

سقف اجاره مسکن چقدر شد؟

وزیر راه و شهرسازی امروز در حاشیه جلسه شورای‌عالی مسکن اعلام کرد که به شورای‌عالی مسکن استان‌ها اختیار داده شده است، ظرف مدت ۴۸ ساعت، سقف اجاره‌بها در هر استان را مطابق قانون تعیین و به دبیرخانه ارسال کنند. اما سقف اجاره‌بها امسال چه تفاوتی با سال‌های گذشته دارد و میزان آن چند درصد تعیین شده است؟

ابتدای زمستان سال ۱۴۰۲ بود که مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: منتظریم تا قانون سازماندهی بازار اجاره و مسکن هرچه سریع‌تر در مجمع تشخیص مصلحت نظام و شورای نگهبان، تعیین تکلیف شود تا بتوانیم سقفی برای اجاره‌بها تعیین کنیم. هم‌اکنون برای بسیاری از بازارها قیمت‌گذاری انجام می‌شود که در تلاشیم در بخش مسکن و اجاره‌بها نیز این اتفاق بیفتد.

امروز پس از جلسه شورای‌عالی مسکن و با گذشت حدود ۶ ماه از آن زمان، بذرپاش اعلام کرد که به شورای‌عالی مسکن استان‌ها اختیار داده شده است، ظرف مدت ۴۸ ساعت، سقف اجاره‌بها در هر استان را مطابق قانون تعیین و به دبیرخانه ارسال کنند.

بذرپاش پیش از این بیان کرده بود، قانون تعیین سقف در دوران کرونا ۲۵ درصد تعیین شده بود که برای اجرای آن الزام قانونی وجود نداشت، اما با تصویب این قانون تعیین سقف اجاره الزامی می‌شود.

منبع: ایسنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها