|
کدخبر: 327452

هفته معلمان ساخته شد / این فرهنگیان پاداش ویژه می گیرند

به زودی پاداش و مرخصی ذخیره بازنشستگان ۱۴۰۰ فرهنگیان و معلمان پرداخت خواهد شد.

اقتصاد هفته معلمان ساخته شد / این فرهنگیان پاداش ویژه می گیرند

طبق چارچوب ماده ١ مصوبه ۱۴۰۰ شورای فرهنگ عمومی کشور، دولت اعلام کرد که مابه‌التفاوت پاداش بازنشستگان و مرخصی ذخیره آنها فعالین حوزه فرهنگی و آموزشی، از اول تیرماه ۱۴۰۰ اجرایی شده است. این تصمیم در راستای تقویت روحیه کاری و افزایش عملکرد این گروه ارزشمند از پرسنل فعال حوزه فرهنگی و آموزشی به منظور ایجاد انگیزه و انگیزش بیشتر برای ادامه خدمت و تلاش برای بهبود کیفیت آموزش و پرورش در کشور اتخاذ شده است.

در همین باره به تازگی، وزارت آموزش و پرورش اعلام کرده است که در سال ۱۴۰۰، بازنشستگان فرهنگیان و معلمان می‌توانند از مابه التفاوت پاداش و مرخصی ذخیره خود بهره‌برداری کنند. این تصمیم به منظور ارتقای شرایط اقتصادی و افزایش رفاه بازنشستگان این حوزه اتخاذ شده است.

مابه التفاوت پاداش و مرخصی ذخیره یکی از مزایای مالی است که بازنشستگان دریافت می‌کنند. این مبلغ براساس تفاوت بین حقوق آخرین سال خدمت و حقوق بازنشستگی محاسبه می‌شود. با در نظر گرفتن افزایش حقوق در سال جاری، انتظار می‌رود که بازنشستگان فرهنگیان و معلمان نیز از این تفاوت بهره‌برداری کنند.

این تصمیم وزارت آموزش و پرورش نشان دهنده توجه ویژه دولت به رفاه بازنشستگان فرهنگیان و معلمان است. با توجه به نقش حیاتی این افراد در آموزش و پرورش جامعه، این تدابیر مالی برای حمایت از آن‌ها بسیار حائز اهمیت است.

امیدواریم که این تصمیم، بهبود شرایط اقتصادی بازنشستگان فرهنگیان و معلمان را فراهم کند و آن‌ها را در دوران بازنشستگی به خوبی تامین کند.

معلمان-بازنشسته

شایان ذکر است اسناد اصلاح شده پاداش و مرخصی مربوط به فرهنگیان بازنشسته سال ۱۴۰۰ در سامانه وزارت متبوع بارگذاری گردید.گفتنی است سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس در سی ام اردیبهشت ماه گفته بود: در حال حاضر بازنشستگان سال ۱۴۰۲ و سال ۱۴۰۱ مطالبات خود را دریافت کردند اما بازنشستگان سال ۱۴۰۰ دچار مشکل شده اند که باید اسامی بازنشستگان به سازمان برنامه ارسال و بخشی از مطالبات این معلمان در زمینه پاداش پایان خدمت طی یک الی ۲ روز آینده پرداخت شود. ضمن اینکه مسائل مربوط به حکم بازنشستگان نیز باید در با حل مسائل اختلافی طی روزهای آینده مشخص و نسبت به آن اقدام شود.

از این رو به زودی پاداش و مرخصی ذخیره بازنشستگان ۱۴۰۰ فرهنگیان و معلمان پرداخت خواهد شد.

منبع: ایلنا
  • ناشناس ارسالی در

    یک هفته ای هست که مرتب صحبت از دو روز ای نده یا روزهای اتی خبر می دهید پس چرا انج ام نمی دهید؟دقیقا چه زمانی؟ مقداری به شع ور مردم احترام بگذارید شرم حیا هم خوب چی زیه.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها