|
کدخبر: 327371

اختصاصی گسترش نیوز؛

خرید خودرو با حساب وکالتی / با حضور در بانک ها خداحافظی کنید

حساب وکالتی به فرد امکان می‌دهد تا فرآیند پرداخت‌های مربوط به معاملات را به صورت خودکار و بدون نیاز به مداخله مستقیم خود انجام دهد.

اقتصاد خرید خودرو با حساب وکالتی / با حضور در بانک ها خداحافظی کنید

حساب وکالتی یک نوع حساب بانکی است که توسط فرد متقاضی در یکی از بانک‌ های منتخب افتتاح می‌شود. در این نوع از حساب بانکی, فرد به بانک وکالت می‌دهد که طرف مقابل مانند بورس کالا، ایران خودرو یا سایپا بتواند وجه مورد معامله را مستقیما از این حساب برداشت کند.

در زمان باز کردن حساب وکالتی, متقاضی مشخص می‌کند که چه سازمان‌هایی امکان برداشت وجه از این حساب را خواهند داشت. این به معنی آن است که متقاضی اجازه می‌دهد که این سازمان‌ها بدون نیاز به هماهنگی با خود, مبالغ مورد نیاز را از این حساب برداشت کنند.

حساب وکالتی به فرد امکان می‌دهد تا فرآیند پرداخت‌های مربوط به معاملات را به صورت خودکار و بدون نیاز به مداخله مستقیم خود انجام دهد.

حساب وکالتی بورس کالا

برای انجام معاملات در بورس، شارژ کردن حساب معاملاتی الزامی است. معمولا این کار از طریق پرداخت شتابی انجام می‌شود. یعنی شما به سامانه آنلاین بورس وارد شده و مبلغ مورد نظر را به طور مستقیم از حساب بانکی خود پرداخت می‌کنید.

علاوه بر این، راهکار دیگری به نام "حساب وکالتی" نیز وجود دارد. در این حالت، شما با معرفی حساب وکالتی، مجاز می‌شوید که وجه مورد نیاز برای معاملات بورسی بدون نیاز به پرداخت‌های شتابی، هر بار مستقیما از آن حساب بانکی برداشت شود.

مزایای حساب وکالتی

حساب وکالتی دارای چندین مزیت مهم است در ادامه به تعدادی از آنها اشاره می کنیم.

افزایش سرعت و کارایی در انجام معاملات

با استفاده از حساب وکالتی، نیازی به پرداخت‌های مکرر و دستی نیست.سازمان مربوطه (مانند بورس) می‌تواند مستقیماً از این حساب وجوه مورد نیاز را برداشت کند.این باعث کاهش زمان و هزینه‌های مربوط به انجام معاملات می‌شود.

بهبود امنیت مالی

انتقال وجوه از طریق حساب وکالتی امن‌تر است.احتمال بروز اشتباهات و سوء‌استفاده‌ها کاهش می‌یابد.

افزایش کنترل و شفافیت

فرد می‌تواند دقیقاً مشاهده کند چه مبالغی از حساب وکالتی برداشت می‌شود.این باعث افزایش شفافیت و کنترل فرد بر تراکنش‌های مالی خود می‌شود.

افتتاح-حساب-یک

مراحل افتتاح حساب وکالتی

۱. مرحله اول مراجعه به سامانه ebgo.ir است.

۲. برای انتخاب کارگزاری مورد نظر خود، به قسمت «مشاهده لیست کارگزاری‌ها» مراجعه کنید. در این قسمت می‌توانید لیست کارگزاری‌های موجود را مشاهده و کارگزاری مورد نظر خود را از بین آن‌ها انتخاب نمایید.

۳. برای ثبت نام آنلاین در بورس کالا، ابتدا گزینه «اخذ کد آنلاین در بورس کالا» را انتخاب کنید.

۴. پس از انجام ثبت نام و تایید نهایی، گزینه «دریافت معرفی‌نامه» نشان داده می‌شود. در این قسمت، شما می‌توانید یکی از بانک‌ها را انتخاب کرده تا معرفی‌نامه مربوط به آن از طرف کارگزاری را دانلود کنید. این معرفی‌نامه به عنوان مدرک جهت افتتاح حساب در بانک مورد نظر استفاده می‌شود.

۵. فرم معرفی نامه را پرینت بگیرید.

۶. با همراه داشتن پرینت معرفی‌نامه و سایر مدارک مورد نیاز (مانند کارت ملی و شناسنامه)، به یکی از شعب بانک مربوطه مراجعه کنید. در صورت امکان، می‌توانید از خدمات غیرحضوری افتتاح حساب آنلاین در بانک استفاده کنید.

۷. بعد از افتتاح حساب دوباره به آدرس ebgo.ir مراجعه کرده و کارگزاری خود را انتخاب کنید.

۸. پس از انجام ثبت نام در بورس کالا، گزینه «اعلام شماره حساب وکالتی و در اختیار» را انتخاب کنید. طی مراحل بعدی، شماره حساب وکالتی خود را در کارگزاری ثبت کنید. این امر به شما امکان می‌دهد که به طور غیرحضوری و از طریق این حساب وکالتی، نسبت به انجام معاملات در بورس کالا اقدام کنید.

اگر در بانک عامل، حساب سپرده کوتاه‌مدت داشته باشید، می‌توانید همان حساب را به حساب وکالتی تبدیل کنید. در این صورت، نیازی به افتتاح حساب جدید نیست.

در چه بانک‌هایی امکان افتتاح حساب وکالتی وجود دارد؟

امکان افتتاح حساب وکالتی در اکثر بانک‌های کشور وجود دارد. این امکان معمولاً در بانک‌های دولتی و خصوصی فعال در بازار پول و سرمایه ارائه می‌شود. برخی از این بانک‌ها که می‌توانید برای افتتاح حساب وکالتی به آن‌ها مراجعه کنید، عبارتند از بانک ملی، بانک سپه، بانک تجارت، بانک پارسیان و بانک صادرت.

هر فرد می‌تواند در هر کارگزاری و بانک عاملی که تمایل دارد، حساب وکالتی افتتاح کند. این امکان وجود دارد که فرد در چندین کارگزاری و بانک، حساب وکالتی داشته باشد.

اما در نهایت، هر فرد در هر کارگزاری فقط می‌تواند یک حساب وکالتی (در یک بانک) را معرفی کند. این حساب وکالتی که در کارگزاری ثبت می‌شود، برای انجام معاملات در آن کارگزاری مورد استفاده قرار می‌گیرد.

بانک‌ها و موسسات مالی برای جلوگیری از سوء استفاده و حفظ انضباط مالی، معمولاً افرادی را که چک‌های آن‌ها در گذشته برگشت خورده است، مجاز به افتتاح حساب وکالتی در بورس نمی‌دانند.

این محدودیت وجود دارد تا از ورود این افراد به بازار سرمایه و انجام معاملات بورسی که ممکن است به ضرر سایر سهامداران تمام شود، جلوگیری گردد.

بنابراین، افرادی که پیشینه چک برگشتی دارند، امکان افتتاح حساب وکالتی در بورس را نخواهند داشت.

حساب وکالتی سامانه یکپارچه عرضه خودرو

حساب وکالتی سامانه یکپارچه عرضه خودرو، یک حساب است که متقاضیان خرید خودروهای تولید شده توسط شرکت‌های خودروسازی مختلف می‌بایست از طریق این سامانه، آن را افتتاح نموده و مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان را برای یک مدت معین در این حساب بلوکه نمایند. روش افتتاح و یا تمدید این حساب، با مراجعه به بانک‌های عاملی است که هر شرکت خودروساز، انتخاب نموده است.
 
وزارت صنعت، معدن و تجارت به منظور حذف قرعه کشی برای خرید خودرو و ایجاد فرصت برای تمامی شهروندان برای خرید خودروها به قیمت کارخانه، همچنین برای برقراری توازن بین عرضه و تقاضای خودرو و تنظیم بازار، طرح فروش یکپارچه خودرو را ارائه داده است. به این منظور، سامانه طرح فروش یکپارچه خودرو راه‌اندازی شده است. 
 
داشتن حساب وکالتی در سامانه یکپارچه عرضه خودرو، از جمله مهمترین الزامات و مراحلی است که متقاضیان خرید خودرو از این سامانه باید برآن‌ها تمرکز کنند و با روند افتتاح و تمدید این حساب آشنا باشند؛ زیرا در غیر این صورت، امکان خرید خودرو از شرکت‌های خودروسازی مختلف از طریق این سامانه با قیمت کارخانه و بدون نیاز به قرعه کشی، ممکن نخواهد بود. 
 
حساب-وکالتی-خودرو

سخن آخر

در مجموع، حساب وکالتی ابزاری قدرتمند برای سرمایه‌گذاران است که به آنها کمک می‌کند تا به طور فعال و موثر در بازار سرمایه حضور داشته باشند. و با بهره‌مندی از مزایای این حساب، سرمایه‌گذاران می‌توانند به طور مؤثرتری به سرمایه‌گذاری‌ های خود بپردازند و به اهداف مالی مدنظرشان دست یابند.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها