|
کدخبر: 326177

رونمایی از نسل ششم اینترنت / ۶G بیست برابر ۵G سرعت دارد!

یک کنسرسیوم ژاپنی با موفقیت نمونه اولیه دستگاه ۶G را با سرعت ۱۰۰ گیگابیت بر ثانیه توسعه داد. این سرعت برابر با ۲۰ برابر سریع‌تر از فناوری ۵G است.

اقتصاد رونمایی از نسل ششم اینترنت / ۶G بیست برابر ۵G سرعت دارد!

یک کنسرسیوم ژاپنی به معرفی نمونه اولیه دستگاه اینترنت پرسرعت ۶G پرداخت. این دستگاه قادر است داده‌ها را با سرعت ۱۰۰ گیگابیت بر ثانیه انتقال دهد و فاصله بیش از ۱۰۰ متر را پوشش دهد. این سرعت حدود ۲۰ برابر سرعتی است که فناوری ۵G ارائه می‌دهد.

نمونه اولیه‌ی ۶G حاصل همکاری شرکت‌های پیشرو مخابراتی ژاپن از جمله DOCOMO، شرکت NTT، شرکت NEC و فوجیتسو است.

نمونه‌ی اولیه‌ی دستگاه می‌تواند با استفاده از باند ۱۰۰ گیگاهرتز در داخل ساختمان و باند ۳۰۰ گیگاهرتز در فضای باز، به سرعت ۱۰۰ گیگابیت‌بر‌ثانیه دست یابد.

اینترنت-پرسرعت

آزمایش اینترنت ۶G در ژاپن

سرعت‌های به‌دست‌آمده در این آزمایش بسیار چشمگیر هستند، اما عملیات انجام‌شده در حد یک آزمایش بوده است و خبری از شبکه‌ی تجاری نیست و نباید انتظار داشت دستیابی به این سرعت با پایداری بالا در نمونه‌ی تجاری کار راحتی باشد.

۵G، استاندارد طلایی فعلی، حداکثر سرعت تئوری ۱۰ گیگابیت‌بر‌ثانیه را ارائه می‌دهد. بااین‌حال، سرعت دنیای واقعی به طور معمول بسیار کمتر است؛ به‌طور مثال، سرعت اینترنت ۵G اپراتور T-Mobile در ایالات متحده به ۲۰۰ مگابیت‌بر‌ثانیه می‌رسد.

شبکه‌ی ۶G از باندهایی با فراکانس فراتر از ۵G استفاده می‌کند. بررسی‌ها نشان می‌دهند که عواملی مثل دیوارها و حتی باران می‌توانند به‌طور قابل توجهی سیگنال‌های ۶G را مختل کنند.

شبکه‌های ۶G می‌توانند دنیای کاملاً جدیدی از امکانات را باز کنند. با افزایش سرعت، ۶G می‌تواند امکان برقراری ارتباط هولوگرافیک بدون تأخیر و تجربیات فراگیر واقعیت مجازی و ترکیبی را فراهم کند.

منبع: دیجیاتو

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها