|
کدخبر: 326175

سیگنال داغ وزیر به بازار اجاره / قند در دل مستاجران آب شد

مهرداد بذرپاش بیان کرد: امیدواریم که پلتفرم‌ها و سکوهای مجازی فروش مسکن، از اتصال به سامانه خودنویس پشتیبانی کنند. اتصال این سامانه‌ها می‌تواند فرآیند خرید و فروش مسکن را برای مردم بهبود بخشیده و آن را آسان‌تر کند.

اقتصاد سیگنال داغ وزیر به بازار اجاره / قند در دل مستاجران آب شد

مهرداد بذرپاش در حاشیه نخستین گردهمایی گروههای مردمی و جهادی و وزارت راه و شهرسازی با مشارکت بسیج مستضعفین در جمع خبرنگاران توضیح داد: با سپاس از تایید قانون ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره بها توسط شورای محترم نگهبان، بسیار خوب است که این طرح مهم توسط آنان تصویب و به مجلس ارائه شده است. از تمامی اعضای شورای نگهبان بابت تایید و پشتیبانی از این قانون، صمیمانه تشکر می‌کنم.

وی افزود: منتظریم تا قانون مذکور به دولت ابلاغ شود. البته همکاران من آیین نامه‌ها را آماده کرده‌اند و منتظر ارسال به سراسر کشور هستیم. طی روزهای آینده آن را ابلاغ می‌کنیم.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: قانون ساماندهی بازار زمین و اجاره بها دست دولت و مجریان را برای مداخله بیشتر در بازار باز می‌گذارد. باید کمک کنیم تا صرفه و صلاح مالکان و مستاجران رعایت شود. موارد دیگری از جمله سامانه املاک و اسکان که در این قانون دیده شده است خیلی کمک می‌کند. امسال با این قانون دست ما در وزارت راه و شهرسازی و مجریان  شهرداری‌ها باز می‌شود.

وی یادآور شد: در این سالها درخصوص بازار اجاره فاقد قانون بودیم. فقط در مقطعی در ایام کرونا موضوع تعیین سقف اجاره بها مصوب شده بود. بعد از آن ما قانونی برای سقف اجاره نداشتیم. در حالی که مردم از ما توقع داشتند. امیدواریم با این قانون سال بهتری برای مستاجران رقم بخورد.

به گفته بذرپاش، سامانه خودنویس سامانه بسیاری خوبی برای انضباط بخشی به بازار اجاره است. اضافه کردن ثبت قراردادهای خرید و فروش مسکن در سامانه خودنویس نیز در دستور کار مدیران سامانه و معاونت مسکن دارد. البته خرید و فروش پیچیدگی‌های خاص خود را دارد. بخشی از هویت مالکان و خریداران به سازمان ثبت اسناد مربوط می‌شود. حتما امسال خرید و فروش نیز در سامانه خودنویس راه اندازی خواهد شد.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: امیدواریم پلتفرمهای مجازی و سکوهای مجازی فروش مسکن نیز با سامانه خودنویس همراهی کنند. اتصال سکوهای مجازی می‌تواند عملیات خرید و فروش را برای مردم آسان کند.

بذرپاش

واکنش بذرپاش به خبر مشارکت چینی‌ها در ساخت‌وساز

مهرداد بذرپاش در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران  با بیان این‌که «سامانه خودنویس با هدف رایگان کردن معاملات بخش اجاره راه اندازی شد» افزود: از سال آینده اگر ابزارهای آن مهیا شود چون اتصالات سایر دستگاه ها را نیز نیاز دارد؛ خرید و فروش ملک نیز  در سامانه خودنویس انجام خواهد شد.

وی با اشاره به این‌که «تا امروز ۱.۲۶۸ میلیون نفر از سامانه خودنویس استفاده کردند» هم‌چنین گفت: «۳۴۷۸۷۵ » نفر قرارداد خود را در سامانه خودنویس وارد کردند.

وی در واکنش به خبر مشارکت چینی‌ها در ساخت‌وساز مسکن هم گفت: چینی‌ها پیشنهادات متعددی در وزارتخانه به ما دادند و در چندین مورد با هم توافق کردیم. هدفگذاری ما بیشتر آوردن سرمایه خارجی در بخش ساختمان و مسکن است و به دنبال جذب سرمایه خارجی هستیم.

وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: در برخی تکنولوژی ها چینی ها دستاوردهایی داشته اند  ولی ما در حوزه ساختمان و مسکن در تکنولوژی رشدهای خوبی داشتیم و نیازمندی و وابستگی مان حداقلی است.

بیشتر از آنکه به تکنولوژی نیاز داشته باشیم به منابع مالی نیاز داریم تا بتوانیم پروژه ها را سرعت بیشتری بدهیم.

وی با بیان این‌که « ۵۰ درصد عملیات ساخت به حوزه‌های تک طبقه و ویلایی اختصاص پیدا کرده است» گفت: تک طبقه و ویلاسازی در مقیاس های انبوه عملیات های ساخت را به خود اختصاص داده است که در این روش زیاد نیازمند تکنولوژی نیستیم.

وی اظهار کرد: طبیعتا برای بلندمرتبه‌سازی نیازمند تکنولوژی با سرعت ساخت بالا هستیم.

منبع: ایسنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها