|
کدخبر: 324858

نهضت ملی مسکن / مسکن ملی / بازار مسکن

خبر خوب برای متقاضیان نهضت ملی مسکن / قدم اول برداشته شد

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی خوزستان گفت: ما قصد داریم تا ظرف دو ماه آینده، از طریق ارسال پیامک به متقاضیان، تمایل آنها را به نوع ساخت در طرح نهضت ملی مسکن مشخص و سیاست‌گذاری در شهرها نیز اجرایی کنیم.

اقتصاد خبر خوب برای متقاضیان نهضت ملی مسکن / قدم اول برداشته شد

میثم آذرسا اظهار کرد: اگرچه در گذشته تامین زمین مسکن ملی با مشکلاتی روبرو بود، اما در ۶ ماه اخیر تلاش‌های قابل توجهی برای حل این مسئله صورت گرفته و طراحی زمین‌های مورد نیاز آغاز شده است.

وی ادامه داد: در اسفندماه سال گذشته با حضور وزیر راه و شهرسازی عملیات اجرایی آماده سازی ۵۴ هزار واحد مسکونی در استان انجام و قرار است تا هفته دولت ساخت این تعداد واحد آغاز شود.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی خوزستان گفت: با توجه به استقبال گسترده از طرح نهضت ملی مسکن در خوزستان، برای تحقق برنامه‌های دولت در ساخت مسکن به میزان قابل توجهی نیازمند زمین هستیم.

وی توجه به نوع ساخت‌ها و سازها را از مهمترین افق‌های سال ۱۴۰۳ برای تسریع در اجرای طرح نهضت ملی مسکن برشمرد و افزود: بنا داریم از طریق ارسال پیامک به متقاضیان، تمایل آنها را به نوع ساخت در طرح نهضت ملی مسکن مشخص و سیاست‌گذاری در شهرها نیز تا ۲ ماه آینده اجرایی شود.

آذرسا با بیان اینکه در ساخت و سازهای گروهی، بخش‌ قابل ملاحظه‌ای از کار به گروه ساخت‌ها اختصاص داده می‌شود ادامه داد: بعد از تخصیص زمین به ۲ یا چهار نفر، پس از دریافت پروانه ساخت و گرفتن پایان کار، خود افراد می‌توانند ساخت منازل را مدیریت کنند.

از هر پنج نفر متقاضی جوانی جمعیت در کشور یک نفر خوزستانی است

وی با اشاره به ثبت نام بیش از ۴۷ هزار متقاضی و تایید نهایی حدود ۱۱ هزار نفر از آنها در طرح جوانی جمعیت استان خوزستان بیان کرد: به طور میانگین از هر پنج نفر متقاضی جوانی جمعیت در کشور یک نفر خوزستانی است.

بر اساس این گزارش طی مدت چهار سال باید ۲۸۰ هزار واحد مسکن در استان خوزستان ساخته شود.

ساخت ۱۰ هزار واحد مسکونی برای شهرهای صنعتی در استان خوزستان پیش‌بینی شده و مراحل ساخت اولین «صنعت شهر» کشور با سه هزار واحد در ماهشهر آغاز شده است.

زمین ۷۵ هزار متقاضی مسکن حمایتی در خوزستان تامین شد

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان از تامین زمین ۷۵ هزار متقاضی مسکن حمایتی در استان خبر داد و گفت: از این تعداد تاکنون ۱۵ هزار قطعه زمین به مردم واگذار شده است.

مسعود بیات منش با اشاره به اینکه تعهد استان در طول چهار سال، ساخت یکصد هزار واحد مسکن حمایتی است بیان کرد: در این طرح، زمین به صورت ۹۹ ساله و رایگان در اختیار واجدین شرایط قرار گرفته و با پرداخت تسهیلات، کار ساخت و ساز توسط متقاضی انجام می شود.

وی افزود: با استفاده از ظرفیت مردم و بخش خصوصی در ۶ ماهه اول امسال، مابقی ۷۵ هزار قطعه زمین در اختیار متقاضیان قرار گرفته و زمین ۲۵ هزار واحد دیگر نیز تا پایان دولت آماده و به مردم واگذار می شود.

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان به ثبت نام بیش از ۴۷ هزار نفر در طرح جوانی جمعیت اشاره کرد و گفت: از این تعداد ۱۱ هزار نفر تاییدیه لازم را دریافت کرده و تاکنون سه هزار و ۵۰۰ قطعه زمین واگذار کردیم.

وی ادامه داد: در ۶ ماهه اول امسال، زمین مورد نیاز ۱۱ هزار متقاضی تایید شده در استان تامین می شود و مراحل بعدی کار پس از واریز وجه توسط متقاضیان انجام خواهد شد.

بیات منش در ادامه به موضوع مساکن مهر استان اشاره کرد و گفت: تا هفته دولت، کار آماده سازی و آسفالت کلیه سایت های مسکن مهر استان انجام خواهد شد.

وی بیان کرد: حدود ۱۴ هزار مسکن مهر نیمه کاره و فاقد متقاضی در استان وجود دارد که کار تکمیل آنها تا پایان دولت انجام خواهد شد.

منبع: ایرنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها