|
کدخبر: 324698

بازار رمز ارز / بازار ارز دیجیتال / ارز دیجیتال

ارتباط عجیب فوتبال و کریپتو / منتظر رشد این ارز دیجیتال باشید

بعد از بازی اخیر بین تیم‌های پاری‌سن ‌ژرمن و بارسلونا در لیگ قهرمانان، یک واقعه جالب در بازار ارزهای دیجیتال رخ داد که نشان می‌دهد ارتباطی بین نتایج فوتبال و نوسانات بازار کریپتو وجود دارد.

اقتصاد ارتباط عجیب فوتبال و کریپتو / منتظر رشد این ارز دیجیتال باشید

دیشب، تیم پاری‌سن ژرمن با پیروزی ۴ بر ۱ مقابل بارسلونا، موفق به صعود به نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا شد. این پیروزی نه تنها هواداران آنها را شاد کرد، بلکه سرمایه‌گذاران توکن هواداری این تیم، یعنی PSG، نیز شادیمند شدند.

اطلاعات بازار نشان می‌دهند که قیمت این توکن در طول بازی ۱۳ درصد افزایش یافت. به علاوه، ارزش توکن هواداری بارسلونا، یعنی BAR، با شکست این تیم در بازی، ۱۲ درصد کاهش یافت.

این دو توکن طرفداری در شبکه چیلیز (Chiliz) که توسط Socios.com مدیریت می‌شود، معامله می‌شوند. این سیستم به هواداران اجازه می‌دهد تا به تصمیمات مختلف مربوط به تیم ورزشی مورد علاقه خود رای دهند و به رویدادهای انحصاری دسترسی داشته باشند.

با افزایش فعالیت‌ها در شبکه چیلیز در پی بازی شب گذشته، قیمت ارز دیجیتال بومی این شبکه، یعنی CHZ هم رشد قابل‌توجهی را تجربه کرد و تا نزدیکی ۰٫۱۱۲ دلار افزایش یافت.

اگرچه در زمان نگارش این خبر، ارز دیجیتال چیلیز در محدوده ۰٫۱۰۹ دلار معامله می‌شود، اما در بازه روزانه همچنان یک رشد تقریبا ۵ درصدی دارد.

این رشد قیمتی برای چیلیز در حالی ثبت شده که بازار کلی کریپتو در رکود به سر می‌برد.

نمودار-کریپتو

چیلیز با ادغام فناوری بلاکچین با دنیای ورزش و سرگرمی و افزایش تعامل طرفداران از طریق پاداش‌ها و تجربیات انحصاری، جایگاه خود را در دنیای ارز دیجیتال تثبیت کرده است.

عملکرد قیمتی این رمزارز نیز با وجود نوسانات ذاتی بازار کریپتو، همچنان قوی است و انعطاف‌پذیری خوبی را به نمایش می‌گذارد.

به همین دلیل، کارشناسان بازار نسبت به آینده چیلیز بسیار خوش‌بین هستند و انتظار دارند که قیمت آن در سال جاری از مرز ۱ دلار نیز فراتر رود.

 

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها