|
کدخبر: 324659

قیمت بنزین / بنزین سهمیه / کارت بنزین

دو گام برای اجرای بنزین یارانه ای / دولت خیال مردم را راحت کرد

رضا نواز گفت: از سال ۸۵ و ۸۶ سهمیه‌بندی برای سوخت و بنزین رقم خورد. این تغییر بزرگ در ابتدا مخالفانی در دستگاه‌های دولتی و حتی بین مردم داشت، اما در نهایت این اتفاق افتاد و زیرساخت‌های آن ایجاد شد و ما از خیلی بحران‌ها عبور کردیم.

اقتصاد دو گام برای اجرای بنزین یارانه ای / دولت خیال مردم را راحت کرد

برنامه مناظره "بالاتر" دیروز سه‌شنبه به بحث در مورد "تخصیص یارانه سوخت بر اساس شماره ملی یا پلاک خودرو" پرداخت. احسان تمدن، کارشناس حوزه انرژی، همراه با رضا نواز، سخنگوی انجمن صنفی صاحبان اماکن فروش و عرضه فرآورده‌های نفتی کشور، به عنوان مهمانان این برنامه شرکت کردند.

در ابتدا احسان تمدن با بیان اینکه طرح اختصاص یارانه بنزین به هر شماره ملی از کجا آمده است و قرار است چه مشکلی را حل کند، گفت: مساله‌ای که مشخص است این است که مصرف در حال افزایش است و ادامه روند فعلی برای دولت قابل اجرا نیست. هم‌اکنون دچار کسری بنزین و ناترازی انرژی هستیم، لذا بحث مطرح شدن اختصاص به هر شماره ملی به دو دلیل است: اول برقراری عدالت و دوم برای جلوگیری از قاچاق بنزین.

این کارشناس اقتصادی افزود: توزیع عادلانه را همه به دنبالش هستیم، اما آیا عدالت به معنای مساوات است یا خیر؟ هیچ جا عدالت به معنای مساوات نیست.

در ادامه رضا نواز با بیان تاریخچه‌ای کوتاه از توزیع یارانه سوخت گفت: از سال ۸۵ و ۸۶ سهمیه‌بندی برای سوخت و بنزین رقم خورد. این تغییر بزرگ در ابتدا مخالفانی در دستگاه‌های دولتی و حتی بین مردم داشت،  اما در نهایت این اتفاق افتاد و زیرساخت‌های آن ایجاد شد و ما از خیلی بحران‌ها عبور کردیم.

سخنگوی انجمن صنفی صاحبان اماکن فروش و عرضه فرآورده‌های نفتی کشور بیان کرد: این طرح در ادامه با چالش‌هایی مواجه شد که آن اهداف کل را به خصوص در قانون هدفمندی یارانه‌ها نتوانست اجرایی کند. هم‌اکنون نیز به هیچ وجه شرایط خوبی نداریم. از روند تولید، تویع و مصرف هیچ‌کدام از بخش‌های دولتی و خصوصی رضایت ندارند. هر روز یک رکوردهای خاص زده می‌شود و به وزارت نفت فشار می‌آورند که حتما باید سوخت را تامین کند.

نواز با بیان اینکه حال سوال اینجاست که از این وضعیت چگونه می‌شود عبور کرد، گفت: ما با پیش فرض روش توزیع یارانه فعلی به هیچ وجه نمی‌توانیم از این وضعیت عبور کنیم و نباید انتظار داشت که همه موارد با پیش‌فرض‌های ما خود را وفق دهند. اکنون دولت می‌گوید که من هم به بنزین ۱۵۰۰ تومانی یارانه می‌دهم هم به بنزین ۳ هزار تومانی. یعنی ما هم‌اکنون در بنزین دو بخش داریم، یک بخش یارانه‌ای و یک بخش یارانه‌ای‌تر.

تمدن با اظهار این سوال که آیا مصرف بالا ناشی از تخصیص زیاد بنزین یارانه‌ای به مردم است؟، گفت: توزیع بنزین هیچ وقت این دغدغه را در مردم به وجود نیاورده است که آیا من در مسیر به بنزین دسترسی خواهم داشت یا خیر؟ لذا عدالت را اگر در میزان دسترسی اقشار به بنزین تعریف کنیم تفاوتی بین آنها نیست.

تمدن ادامه داد: کسانی که خودرو ندارند درست است که به صورت مستقیم یارانه بنزین را دریافت نمی‌کنند، اما آنها وقتی سوار تاکسی می‌شوند شاید به شکل دیگری از این یارانه استفاده می‌کنند.

نواز در ادامه گفت: آقای تمدن گفتند آنهایی که خودرو ندارند از وسایل عمومی استفاده می‌کنند. این وسایل عمومی باز هم در اختیار همه مردم است چه آنهایی که خودرو دارند چه آنهایی که خودرو ندارند،  اما در حوزه سوخت کسی که ۴ خودرو دارد، بیشتر متنعم می‌شود؛  در صورتیکه همه مردم باید از یارانه‌های دولتی متنعم شوند.

دو گام برای اجرای تخصیص یارانه بنزین به هر شماره ملی

سخنگوی انجمن صنفی صاحبان اماکن فروش و عرضه فرآورده‌های نفتی کشور همچنین گفت: تخصیص یارانه بنزین به شماره ملی در دو گام قابلیت اجرا دارد؛  گام اول این است که این ۹۰ هزار تومان یارانه بنزین را به مالک خودرو اختصاص می‌دهیم. اگر این طرح با موفقیت اجرا شد، در گام دوم می‌توان به ابعاد گوناگون تخصیص یارانه بنزین به تمام مردم پرداخت و راجع به آن بحث کرد.

وی بیان داشت: دولت اگر بخواهد در شرایط فعلی مصرف‌کننده واقعی را پیدا کند، پایش کند و به میزان پیمایش آن سوخت اختصاص دهد، با سامانه‌های فعلی با مشکل مواجه خواهد شد. اما اگر به صاحب خودرو تخصیص یابد، شخص می‌تواند از آن به عنوان یک اعتبار استفاده کند.

تمدن در ادامه به موضوع کسری بنزین پرداخت و گفت: هم‌اکنون حدود ۲۰ تا ۳۰ میلیون لیتر کسری بنزین داریم. از آن طرف مصرف خودروهای ما بالا است. خودرو که وارد نمی‌شود و مصرف خودروهای‌مان هم نسبتا بالاتر از خودروهای دنیا است؛  پس ما به بنزین نیاز داریم. حال این سوال را باید پاسخ دهیم که این ۲۰ تا ۳۰ میلیون لیتر را دولت چگونه می‌خواهد به مردم و با چه قیمتی عرضه کند؟

نواز در ادامه افزود: قرار نیست با اختصاص یارانه به افراد همه مشکلات حوزه سوخت را برطرف کنیم. آیا دولت هم‌اکنون کسری دارد یا خیر؟ اگر این اقدام هم انجام نشود باز کسری خواهیم داشت.

تمدن با اشاره به اینکه فرض کنیم گام نخست به درستی اجرا شد، این سوال را مطرح کرد: فرض کنیم هیچ افزایش جمعیتی هم پس از اجرای گام اول نداریم. دولت ۹۰ میلیون لیتر را بین ۶۰ میلیون نفر توزیع کرد. هر روز نیز ۲۰ تا ۳۰ میلیون لیتر هم تقاضا داریم. این مقدار تقاضا را که دولت باید وارد کند به چه مبلغی به دست مردم می‌رساند؟

نواز پاسخ داد: فاصله قیمت دستوری دولت در فروش بنزین با قیمت پایه تفاوت آنچنانی ندارد، لذا این طرح باعث افزایش قیمت نمی‌شود.

نواز در پاسخ به این سوال که «پس از حذف کارت سوخت و تخصیص یارانه بنزین به شماره ملی چگونه سوختگیری انجام می‌شود؟» گفت: از در خانواده به هر فردی ۱۵ لیتر بنزین اختصاص یابد؛ یعنی ۱۵ لیتر بنزین ۱۵۰۰ تومانی دارد و این اعتبار را می‌تواند به دیگران واگذار کند، اما نمی‌تواند بالاتر از قیمت آزاد یعنی ۳ هزار تومان بفروشد.

سخنگوی انجمن صنفی صاحبان اماکن فروش و عرضه فرآورده‌های نفتی کشور ادامه داد: به عبارت دیگر فردی که خانواده بزرگتری دارد و مصرفش نیز بیشتر است در این طرح فرق می‌کند با فردی که یک نفر است ولی دو ماشین دارد. حالا اگر بیشتر از سهمیه خود بخواهد از بنزین استفاده کند باید از بنزین با قیمت آزاد استفاده کند.

وی در پایان افزود: ما معتقدیم که در شرایط فعلی نیازی به مانور قیمتی نیست و دنبال کوچ از وضعیتی به وضعیت دیگری هستیم. وضعیت فعلی امکان کنترل مصرف سوخت و توزیع عادلانه را به دولت نمی‌دهد و تنها امکانی که می‌دهد افزایش قیمت سوخت است که هم تورم‌زاست و هم آسیب‌زننده است.

منبع: صداوسیما
  • بهرام ارسالی در

    سلام
    امروزمی فرمایید یارانه بنزین راثروتمندان استفاده می کنند!
    فردامثل همان یارانه بنزین قبلی خیلی راحذف خواهید کرد!
    آیا درمیان ملت علمایی وجود نداردکه خوب راازبد تشخص دهند!؟
    حکومتی که ارزش پولش راطی45سال 45000برابر نسبت به طلا بی ارزش می کند!آن حکومت گماشته امپریالیست است!

  • کلام حق ارسالی در

    ۳۰ لیتردوگانه سوزو۶۰ لیتر تک گانه برای دو لت مشکل بوجود آورده؟عزی مشکلاین مقدارنیست ۸۵ میلیون ضربدر ۱۵ لیتراز مقدار مصرف کنونی بیشتر میشه ضمنا دولت با دادن یارانه ۴۰۰ تومنی به قشر مثلا کم درآمد این فقدان روجبران کرده

  • بازنشسته ارسالی در

    درموردمصرف بنزین ازهمه چیزایرادمیگیرندغی رازخودروهای بی کیفیت بامصرف بالا

  • ناشناس ارسالی در

    لطفاً خفه شید بی‌سوادان...

  • ناشناس ارسالی در

    پیرزن وپیر مد روستائی که حتی الاغ هم ندا رن چطور از جیب راننده تاکسی یارانه سوخت را میگیرن پرداخت یارانه سوخت به گردن ران ندگان وسایل عمومی است چرا چرت میگید

  • حیدر ارسالی در

    بایدسهمیه هرکس به کارت خودش ریخته گری شود شاید کسی تمایل نداشته باشد از ماشین استفاده کند پس بهترین راه واریز به کدملی وخانوارهرشخص میباشد

  • موسوی ارسالی در

    بنزین ۱۵۰۰ت و ۳۰۰۰ت هیچ فرقی به حال مردم نمیکند.اشتباه روی اشتباه.در گذشته دلار ۷۰ریال بود بنزین ۱۰ و دیزل ۲/۵ ریال شما به نسبت همان کار را بکنید..

  • موسوی ارسالی در

    ۱ لیتر بنزین ۵۰ هزارتومان هزینه دارد تاب ه مصرف کننده برسد.۱لیتر آب مصرفی هزارتوم ان اما دولت ۱۰۰۰لیترآب را ۱۰۰۰ت به مصرف کننده میدهد.پول گاز خانه من ۲ماه شده ۳۰۰ ۰۰تومان در صورتی که هزینه ۱متر مکعب تامص رف پیش از ۱۰۰۰۰۰ت است..این راه عاقبتی ند ارد..

  • علی ارسالی در

    چرا مسئولان در این چهل و پنج سال دائما با اعصاب و ارامش مردم بازی می کنند برای یک دفعه که شده قیمت بنزین را با توجه به قیمت جهانی و در امد های مردم ارزیابی کرده و هرسال با تورم بالا یا پایین نرخ گذاری و انرا ازاد کنند و یک کنترل سفت و سخت هم برای قاچاق ان اعمال و مردم و خودشان را راحت نمایند

  • موسوی ارسالی در

    هیچ راهی وجود ندارد قطره قطره جمع گردد و انگهی دریا شود..اگر اقتصاد سالم نداشته ب اشی ۱دنیا موشک ۱ ریال ارزش ندارد..فقر رو زافزون شود خانواده ضعیف گردد یعنی جامعه ضعیف شده یعنی دولت ضعیف شده.. یعنی نقطه پایان...

  • شمسی پور ارسالی در

    حقوق کارمندان هم به دلار بدهید حقوق یک کارمند شده 200 دلار که پول یک ساندویچ تو خارج هست

  • محمدی ارسالی در

    هر کس که حرف از کمبود و گرانی بنزین و دی گر حاملهای انرژی بزند قصد آشوب اقتصادی د ارد و پیاده نظام پنهان صهیونیزم است!

  • ناشناس ارسالی در

    اونایی که خودرو ندا رن چند سالیست یارانه بنزین را میگیرند مگه چند بار باید بگیرن پس یارانه ی این چند سال هم برای کسانی که قطع کردن بدهند بعد بنزین را کارت ملی کنند

  • ایرانی ارسالی در

    عادلانه ترین و عاقلانه ترین دادن سوخت ب ه کارت های ملی است

  • محمود ارسالی در

    سلام سهمیه بنزین به اسنپ باعث هدردادن بن زین است چون اکثرشان فقط برای گرفتن بنزین به اسنپ ثبت نام مکنندوازطرفی تاکسیهای ا صلی بی درامد میشوند

  • مافیا ارسالی در

    اگه واقعا اینطور بشه منتظر تورم ۱۰۰ در ۱۰۰ باشیم که تو جامعه ونظام هرج و مرج میشه

  • فففف ارسالی در

    خبر گذاری بی سواد . کمی هم به تولید خودر و در مملکت بپرداز ! چرا در مملکتی که دم از ناترازی تولید و مصرف می‌زنند. کارخانه ها مثل نقل و نبات ماشین تولید می‌کنند و مردم هم برای خرید صف میکشند؟ خودرو تولی د نکنند تا همه چیز طراز شود

  • ناشناس ارسالی در

    چه مملکتی داریم ی مجری با کارشناس سوخت ت صمیم گیری بنزین هستند.با توجه به اینکه ا یران خودکفا در تولید بنزین هست،هیچگونه ک مبود نداریم.همه بهانه است که قیمت زیاد ک نند.خبر ندارند با گرانی بنزین اقلام مصرف ی مردم بیچاره گران میشوند،گوشت و مرغ و ب رنج و غیره

  • ناشناس ارسالی در

    حرف هاتون قشنگ هست چه دردی از راننده ا ه ا را درمان می کند کرایه ها را بالا ببر مثل تاکسی ها که بالا بردن

  • شهروند ارسالی در

    باسلام دولت بجای سهمیه یا گران کردن بنزی ن که شایدمشکلاتی تورمی برای مردم ایجادکن د تولیدکنندگان خودرو را تحت فشارقرار دهد تا خودروها کم مصرف ۳یا۴لیتر در۱۰۰کیلیوم تر تولیدکنند مصرف سوخت به یک سوم برسد ول ی دولت فقط دیوارمردم راکوتاه دیده و دنبا ل منافع خوداست وچون زورش به مافیا نمیرسد دست به چنین اقدامی میزند

  • ناشناس ارسالی در

    احمدی نژاد طرحی پیاده کرده با هزینه زیادی هم برای ملت و هم برای کشور که جلوی قاچاق سوخت بگیره حالا رییسی هم میخواد طرح دیگه پیاده کند برای جلوی گیری قاچاق . یعنی طرح احمدی نژاد شرکت خورده بوده حالا هم کسی پاسخگو نیست همانطور هم رییسی فردا پاسخگو نخواد بود و دولت بعدی هم به همین منوال تا قیامت این داستان ادامه دارد

  • ناسناس ارسالی در

    متاسفانه به دلیل فرآیند ناقص برنامه ریزی و نظارتی؛ متولیان امر کماکان در تناقض ه ستند. بنظر می رسد قیمت بنزین می بایستی م ثل سایر خدمات عمومی نظیر مترو و کرایه تا کسی و ... که نسبت به تورم افزایش می یابن د زیاد شود. ما به التفاوت یارانه بنزین ب ه حساب افراد واریز و سهمیه برای بنزین با کارت مثلا همان ۱۰۰ لیتر با قیمت ۴ یا ۵ هزار تومن در سال جاری اعمال و مازاد آن ب ا قیمت کارشناسی مثلا با قیمت ۷ یا ۸ هزار تومن فروخته شود. هر چند در اصل می بایست ی قیمت ها واقعی شود و در مقابل یارانه ای به حساب افراد واریز شود و از مخارجی مان ند تشکیلات کارت سوخت و حقوق کارکنان آن و ... خلاص شویم. مانند اکثر کشورها البته با لحاظ نمودن افزایش قدرت خرید مردم به ه مان اندازه

  • محسنی ارسالی در

    دولت مرض یارانه را گرفته
    اول به ه مه مردم یارانه داد.بعد شروع به حذف داوط لبانه کرد وسپس طرح دهک بندی کرد الان
    بجز روستایی وتحت پوشش به کسی یارانه نمی دهد آیا این عدالت است یا کلاه به سر ملت
    این گرگ سالهاست که با گله آشن است.جلو دزدی را که خودی است نمی گیرد دزد ی از جیب ملت است

  • معین ارسالی در

    این طرح باعث قاچاق بیشتر سوخت و انت بیشت ر می‌شود عقلانی نیست

  • علی ارسالی در

    بنزین برای خودرو هست وقیمت متناسب افزایش حقوق باشد

  • بی نام ارسالی در

    واقعا شمامسئولین ***تشریف دارید وقتی این همه ماشین تومیاد افزایش سوخت هم داریم شم ا اینو هم نمی فهمبن

  • ناشناس ارسالی در

    چرا ماشین تولید میکنی

  • ناشناس ارسالی در

    یارانه‌بنزین‌تاکسی‌هنوز‌هیچ‌نشده‌کرایه‌شو‌برده‌بالا‌‌اگه‌بنزین‌گران‌بشه‌چوبش‌مردمی‌می‌خورند‌که‌وسیله‌برای‌جابه‌جای‌‌ندارند

  • محمدرضا ارسالی در

    با توجه به تولید خودرو و وارد شدن خودروهای جدید به چرخه مصرف بنزین، نباید انتظار داست که با محدود کردن مصرص چه از طریق گرانی و چه از طریق حذف سهمیه این کمبود بنزین در کشور به این سادگی حل شود، بلکه واقعا باید به فکر رفع مشکل زیر ساخترها و تولید بنزین کافی در کشور بود راه حل منطقی و نهایی در افزایش میزان تولید کشور است، وگرنه با تولید سالانه حدود یک میلیون، بیشتر یا کمتر خودرو همواره دچار کمبود بنزین و افزایش مصرف این فراورده نفتی خداهیم بود.

  • ناشناس ارسالی در

    افرادعادی توان قاچاق سوخت راندارند دولت این راهم می خواهد ازجیب مردم بردارد

  • دلسوز ارسالی در

    استاد بیش از این جو جامعه را متشنج نکنید بگذارید همینطور ادامه پیدا کند طرح بنزین به کد ملی در کیش وقشم شکست خورده دادا

  • رضا ارسالی در

    کمتر بنزین به اینور اونور بدین تامردم کش ور خودتون استفاده کنن.براحتی میشه ازقاچا ق سوخت جلوگیری کرد مثل دوربین درپمپ بنزی ن‌ها که هرخودرو درروز چقدر بنزین میزنه و کی هست اگه بیشتر از حدش زد یاچندبار اومد پس داره قاچاق میشه.سیستان بلوچستان ۳۰سا له که کارتیه واون زمان ب هرخودرو۱۱لیتر م یدادن ودیگه درهیچ پمپی نمیشد بیشتر زد یا دوبار بزنی وخیلی راههای دیگه.بهونه نیاری ن کمتر صادر کنین تامردم خودتون بتونن است فاده کنن

  • A ارسالی در

    دولت بجای حمایت از این خودروهااجازه دهد خودرو های باکیفیت وکم مصرف خارجی باقیمتی که دنیا مصرف می‌کنند وارد شود واین همه مالیات ازواردات خودرو نگیرد وخود دولت وا ردکند هم مصرف سوخت پایین میاد هم عده ای جیب مردم راخالی نمی کنند

  • عباس قاسمی ارسالی در

    خیلی احمقی

  • ناشناس ارسالی در

    معلوم میشود چه غلطی میخواهید بکنید.

  • ناشناس ارسالی در

    خودروی برقی مشکل را حل می کنه اگه از جایی بهتون فشار میاد این یعنی تعویض راه و روش و از حالی به حال دیگر شدن یعنی استفاده از خودروی برقی

  • تیذ ارسالی در

    دیگه اینقدر دروغنگوید که اگر یه موقع راست هم بگویید کسی باور نکته من خودم تو همین کانال خواندم که دولت در بودجه ۱۴۰۳ گفید هیچ افزایش قیمت یا تغییری نخواهد کرد ولی الان باز دارید روی مردم فشار. می‌آورید نکنید مردم اگر دوست هم نداشته باشن این نظام را از دست بدهن شما مجبورشان میکنید که الا رغم دوست داشتن عمل کنند اینها که بجای اینکه راحل پیدا کنید که باری از مردم برداشته شود -نه فشار نباید تو این دنیا کسی را تنها گذاشت یا اینکه کاری کرد که هیچ کس برایش نمانددراین مورد خیلی دقت کنید چون آدمی که هیچ کس را دوست نداشته باشه دست به هر کاری میزنه ولی آدمی که ی نفر را در این ‍دنیا دست داشتن باشه همون جلویش را میگیره پس از اینکه کاری کنید که برادر از برادر دور شود یا از خانواده دور شوددرهر کاری تا میتوانید جلویش را بگیرید دوم تبعض بین مردم و حکومتی ها وسوم فساد

  • کوروش ارسالی در

    باسلام اگرواقعا دولت مشکل کمبود بنزین داره چرا خودروسازان کمتر ماشین دوگانه تولید میکنه

  • علی محمدی ارسالی در

    این بنزینی ک میگید اینجوری کنیم کسر نمیا د همش چرنده افراد عادی من من ک نمیتونن ب نزین قاچاق کنن ی کله گنده ایی تو دولت می اد اینکارو میکنه مثلا تمامی اختلاص های ک شور پس اگر ۳۰ میلیون لیتر بنزین کسر داری ن برین یقه اون اقازاده ها یا خانوم زاده هاارو بگیرین ک صدتا ماشینو ۱۰۰۰ تا کارت سوخت ۱۵۰۰ دارن واقعا نمیدونم توی ایران چه خبره هیچ کاری سروته نداره حالا شما گی ر دادین فقط ب بنزین جونیمونو ک ازمون گرف تین دیگه دنبال چی هستین لعنت بهتون

  • ناشناس ارسالی در

    تفاوتی نمی کند در حال حاضر بعضی که دو یا حداکثر ۴ خودرو دارند بیشتر استفاده می‌ک نند که باتوجه به شرایط مالی‌شان آزاد هم بشه اهمیتی نمی‌دهند در صورتی که به کد مل ی که اختصاص بدهید باز خانواده های با تعد اد زیاد از یارانه بیشتری استفاده می‌کنند ومتاسفانه فشار به قشر مستضعف پراید سوار وکوییک سوار ودر کل خودرو ایرانی می‌آید که هشتاد درصد چه بسا بشتر را شامل می شون د.ولی قشر ۴ خودرو اغلب خودروهای آنها خار جی و کم مصرف است و لیتر 40 هزارتومان که تعیین کنید اهمیتی نمی دهند چون دوباره فش ارشان را در دو سطح با توجه به سطح اجتماع ی‌شان یا به مردم ویا به دولت می آورند و درامدشان را زیادتر می‌کنند اميدوارم یکی دلسوز قشر مستضعف کارمند و بازنشسته در مو قع تصمیم گیری باشد

  • علی ارسالی در

    در دولت تنها چیزی که به آن عمل نمیشود صد اقت در ایمان و عدالت است.شما با این روند عدالت در حق مظلومان فقر را نمیتوانید از بین ببرید .پس فقرا را از بین ببرید.کسی که نه خانه نه ماشین نه کار روزانه دارد ح تی کارگری نمی‌تواند وام بگیرد نمی‌تواند از طرحهای گذاشته شده دولت استفاده کند .ب ا این همه پارتی بازی و راند خواری ها .با با چرا موشکها رو هدر میدید. میزدید به ما .

  • ناشناس ارسالی در

    چرا دولت یک فکر اساسی نمیکند .اینکار دول ت نمی تواند جلوی قاچاق بنزین را بگیرد و همچنین بضرر تولی کنندگان داخلی خود رو و افراد پایین جامعه خواهد بود که سوار خود رو های غیر استاندارد می شوند که مصرف سوخ ت بالایی دارند.خلاصه دولت بگوید برای تام ین ریالی و ارزی دارد اینکار را میکند .اگ ر جمعیت کشور مهاجر و غیر مهاجررا صد میلی ون بگیریم خود بخود مصرف بنزین ۵۰ میلیون لیتر میشود که غیر قابل تغییر است و اونها ییکه پول دارند قیمت آزاد برایشان مسأله ن یست و اونهاییکه کسب و کار در آمدی از خود رو دارند مصرف شأن را کاهش نمی دهد.بدنبا ل وسایل نقلیه استاندارد در مصرف سوخت و ا نرژی سبز باشند اگر واقعا عاشق کشورند

  • م ارسالی در

    شما یارانه رو به سرپرست خانوار دادید ولی امروز افراد خانواده یارانشان رو مدعی میشن در صورتی که این یارانه کمک هزینه اختلاف قیمت هاست وسرپرست خانواده خرج اختلاف قیمتها باید کند اگر سوخت را به کارت ملی افراد بدهید فردا افراد خانواده مدعی سوخت نیز میشوند پس بهتر است به خودرو داده شود

  • فرید ارسالی در

    چرا همش صحبت از بنزین است در صورتی که ثر وتمندان در جنوب کشور بالنجهای صیادی ماها نه ملیونها لیتر گازوئیل وسرمایهای مملکت را با رشوه دادن میبرند وکسی جلودارشون نی ست

  • دلدار ی ارسالی در

    خدا لعنتتون کنه با این طرحتون
    این که طرح نیست
    فاجعه است..

  • فرهاد ارسالی در

    آخه ۱۵ تا ۱۵۰۰ تومن به اصطلاح یارانه بنز ین چه دردی از مردم دوا میکند، با این تور م وحشتناک امروزه اندکی تفکر!!!!

  • ناشناس ارسالی در

    نظرمن این است مثل اول انقلاب کالاهای مرد م کوپنی بود وهر خانواده می دانست که این سهمیه بر نج وروغن وهر مواد خوراکی باید ت ا ۳ ماه دیگر که کوپن اعلام می شود صرفه جوئی نماید وشما باید بادر نظر گرفتن سهمی ه سوخت یک ماه برای هر ماشینی که خانواده متاهل هستندودارای یک خودروهستند سهمیه یک ماه ۳۰۰۰ تومان وآزاد ۲۰/۰۰۰ تومان شود و به خودروهای که مربوط به اعضای هر خانواده هستندوهنوز متاهل نشدند سهمیه بنزین ۱۰/۰ ۰۰ تومان درنظر گرفته شود

  • میثم ارسالی در

    واقعا من نمیفهمم این گازوییل بنزین شما ب ااین اکتان حدود ۸۰ رو چ کشوری و تا چه مد ت خواهند خرید عزیزان بنزین فوب خلیج فارس اکتانش ۹۷ هست شماها نصف این سوبسید بنزی ن رو به ماشین هیبریدی میدادین براحتی ملت میتونستن خودروی صدی چهار بخرن مشکلتون ح ل میشد نه اینکه تولیدای سال ۱۴۰۲ تا ۱۲ ل یتر ودر صورت پرگاز رفتن تا بیست لیترمیسو زونه این بنزین آشغالو هیچ کشوری جز ونزوئ لا نمیخره

  • محمدعلی خانزاده. ارسالی در

    شهامت جرات زات تمیز
    غیرت مردانگی < br /> عدم دورغ گویی مسئول
    حلال زا ده اگر سر کار باشد مساوی است با بهشت

  • ناشناس ارسالی در

    اره بنزین گران کنید مردم بدبخت همین یک ق لم میتونند استفاده کنند اونم گران کنید تا ببینید میشه بدبخت بدبختتر و پول دار پ ولدارتر کنی

  • ناشناس ارسالی در

    لطفا مردم را در اختلاسهایتان هم در نظر ب گیرید شما که این قدر در حق مردم تلاش می کنید

  • ناشناس ارسالی در

    بی لیاقت ترین مجریان و صد البته دست در ج یب و سفره مردم این دولت های انقلابی و غی ر انقلابی به قول خودشان......
    آخر در کشوری که خودروی بی کیفیت چینی توسط سل طان مافیا ابر ارگان منطقه خاورمیانه وارد میشود و به چند هزار برابر به ملت بدبخت می اندازد ،وضع بهتر نخواهد شد...

  • حسن ارسالی در

    سلام یکباربرای همیشه شصت لیتر یک ونیم عرضه شودبقیه به قیمت فوب خلیج فارس

  • عبدالله گرایلو ارسالی در

    باسلام وعرض ادب این مشکل مردم نیست مشکل دولتهاست که نمی توانند با این همه در آمد های کشور ثروتمندی چون ایران تورم را کنت رل کنند چرا که همواره اهل فن و تخصص سرکا ر نیستند متاسفانه همواره می‌خواهند آزمای ش و خطا استفاده کنند درسال ۱۳۵۷ بنزین لی تری ۶ریال و دلار ۶۹ ریال بود یعنی تقریبا ً ۱۲لیتر هر دلار الان متاسفانه بعلت عدم توان و تخصص مسئولین اقتصادی و ارزی و هزی نه‌های بی قواره هر دلار حدود ۶۵هرارتومان و بنزین لیتری ۱۵۰۰تومان یعنی تقریبا هر دلار۴۴لیتر یعنی بی ارزشی پول یعنی تورم ی عنی عدم کنترل و دردی های سرسام آور و متض رر شدن ملت و دست دولت دائما در جیب مردم بوده پس بیائید انصاف داشته باشید و جلو ت ورم را بگیرید یا قدرت خرید مردم را افزای ش دهید آنوقت برای جلوگیری از قاچاق سوخت نیاز به کاری نیست قیمتها را هم بالا ببری د اینقدر دولت را با تشکیل سازمانهای بزرگ فربهتر نکنید. بخدا مقصر شما هستید که دز د های بزرگ و غارتگر بیت المال را ول کرده ایدودزدهای کوچک را میخواهید با هزینه‌ها ی بالا کنترل کنید جز نارضایتی این طرح سو خت نتیجه‌ای نمی دهد و برای نظام مشکل ایج اد خواهید کرد.یاعلی

  • رهگذر ارسالی در

    دولت فکر کند کل مردم ایران هم این پول اختلاس کردن بجای یک نفر کل مردم ،چی میشه این همه زدی هست

  • اردوان ارسالی در

    مشکل اصلی لگن های تولید داخل میباشند که ۳ برابر استاندارد و حتی بیشتر مصرف دارند
    بهترین راه آزاد کردن واردات خودر وهای کم مصرف و حتی هیبریدی که باعث میشود تولید کننده داخلی به اجبار به کیفیت تول ید ماشین توجه کند

  • محمد ازتهران ارسالی در

    سلام. ایا کشوری که کمبود بنزین داردلازم است روزی بیست هزارتاخودرواز دوشرکت بیرون بدهد؟ایاکارخانه های دیگر خودرو بیرون نم ی دهند؟ وقتی به این وضع باشد معلوماست با کمبود بنزین روبرو می شود. وبلفرض قیمت ا فزایش پیدا کند قشرضعیف صدمه می بیند واگر نه پولدار با هر مبلغی که باشد بنزین را می خرد . وایا بخاطراینکه افراد محدودی بن زین را قاچاق میکنند کل مردم را باید به ص لابه کشید وکا مردم باید تاوان بدهند.

  • مهدی ارسالی در

    یکی از دلایل افزایش مصرف سوخت اضافه شدن خودروهاست روزانه تعداد زیادی به خودروها افزوده میشود ولی خودرویی اسقاط نمیشد اگر هم بشود درصد کمی. مصرف سوخت دارندگان خودروهای قبلی زیاد نشده خودروهایی که این جمع اضافه شده روهم حساب کنید

  • بازنشسته تامین اجتماعی ارسالی در

    آیا درسال چندین خودرو وارخیابانها میشود خودرو غیر اصولی با مصرف بالابعد میگوید م صرف بالا رفتهافغانی روزانه پنجاه لیتر بن زین میزنه واشغال جمع میکنه فعلان آقا پنج ماشین داردخودروششملیونی را سیصدملیون می فروشند ایران خودرومصرف زیاد میشود با این حجم خودرو داخل ایران

  • محمد ارسالی در

    سلام یعنی در هر روز نیم لیتر ضربدر 80میل ون میشه 40میلون لیتر اون چهل میلیون لیتر بعدی کجا می‌ره ماروزانه بالای 90میلون ل یتر تولید داریم یعنی دزدی در روز روشن

  • ناشناس ارسالی در

    شماها فقط دنبال گرون کردنید یارانه و این چیزا هم بهونه ست شماها ذره ای به فکر جی ب مردم نیستید فقط دنبال چپاول هستید

  • حسین کریمیان آبکنار ارسالی در

    لاعقل تو این دولت یک یادگاری بزارید که بنزین رو گرون نکردیم وگرنه تو این سه سال از پفک نمکی تا همه چیز رو ۶تا۲۰برابر کردید اگر بنزین گرون بشه همه چیز اتوماتیک ۳تا ۶برابر میشه ملت داران له میشن

  • علی ارسالی در

    سهمیه نقدی به هر کد ملی خوب است منصفانه باشد واول دولت واریز کند وبعد طرح اجرا بشود بهتر است

  • فیروز سلامت ارسالی در

    بسمه تعالی به نظر من دولت محترم قیمت بنزین را اصلاح نماید و سهمیه‌بندی و پرداخت یارانه نقدی و۰۰۰۰و۰۰۰ پرهیز کند

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها