|
کدخبر: 324062

اختصاصی گسترش نیوز؛

قیمت نجومی زرشک / هرکیلو ۱.۵ میلیون فروخته می شود!

در این گزارش به بررسی قیمت اتواع زرشک و کشمش پرداخته ایم.

اقتصاد قیمت نجومی زرشک / هرکیلو ۱.۵ میلیون فروخته می شود!

زرشک، یکی از خشکبارهای محبوب است که در سبد غذایی ما ایرانیان نقش خوبی دارد. استفاده از زرشک، بیشتر برای مصارف پخت و پز کاربرد دارد اما آب زرشک نیز، طرفداران خود را دارد. این خشکبار پر خاصیت، در ۲ مدل زرشک سیاه و زرشک قرمز فروخته می شود. زرشک برای تقویت سیستم ایمنی بدن بسیار مفید بوده و خواص بالایی دارد. کمک به سلامت قلب و همچنین کاهش فشار خون یکی از خواص این خشکبار پرطرفدار است. همچنین کمک بزرگی به کنترل دیابت می کند و برای خون سازی بسیار کاربرد دارد.

زرشک-۱

به گزارش گسترش نیوز، با گشت کوتاهی در فضای مجازی، متوجه قیمت انواع زرشک در بازار شدیم و بسیاری از سایت ها این خشکبار را به فروش می رسانند. قیمت زرشک در سایت ها متفاوت است و یکی از سایت های فروش کالا قیمت را مبلغ ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان گذاشته بود. در یکی دیگر از سایت ها، هر بسته ۴۵۰ گرمی زرشک، مبلغ ۱۹۸ هزار تومان به فروش می رسد. زرشک سیاه نیز در بازار قیمت های خاص خود را دارد. بسته بندی های یک کیلویی این مدل زرشک یک میلیون و ۳۵۰ هزار تومان و ۲۰۰ گرمی ۲۶۵ هزار تومان به فروش می رسد.

قیمت-زرشک

قیمت-زرشک۲

زرشک سیاه

کشمش، یکی دیگر از انواع خشکبار است که آن هم در مواد غذایی ما ایرانیان کاربرد بسیاری دارد. در غذاهای بسیاری از کشمش استفاده می شود که طعم غذا را عالی می کند. کشمش برای سلامت قلب بسیار مفید است و قند خون را کاهش می دهد. فیبر موجود در کشمش باعث کاهش کلسترول بد خون شده و فشار بر قلب را کاهش می‌دهد. همچنین این خشکبار می تواند کمک بزرگی برای پیشگیری از ابتلا به سرطان باشد.

کشمش-۱

قیمت-کشمش

کشمش قیمت های بسیاری در بازار دارد و نرخ مشخصی برای آن درنظر گرفته نشده است. کشمش سبز در بسته بندی های یک کیلویی ۶۲۸ هزار تومان و در بسته بندی های ۴۰۰ گرمی ۱۲۳ هزار تومان فروخته می شود.

خشکبار

قیمت

کشمش پلویی ۴۰۰ گرمی

۱۱۹،۰۰۰

کشمش سبز ۵۰۰ گرمی

۱۰۷،۰۰۰

کشمش سبز هسته دار یک کیلویی

۶۲۸،۰۰۰

زرشک قرمز ۳۰۰ گرمی

۱۰۳،۰۰۰

زرشک قرمز ۴۵۰ گرمی

۱۹۸،۰۰۰

زرشک سیاه یک کیلویی

۱،۶۲۸،۰۰۰

 

چرا باوجود آنکه این ۲ خشکبار محبوبیت بالایی در میان مردم دارند، قیمت ها تحت کنترل نیست و هرکس هر قیمتی که بخواهد به فروش می رساند.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها