|
کدخبر: 323781

قیمت طلا / قیمت طلای جهانی / بازار طلا و سکه

قیمت طلا رکورد شکست

امروز قیمت هر اونس طلا کاهش پیدا کرد و احتمال نزول بیشتر طی روزهای آتی وجود دارد.

اقتصاد قیمت طلا رکورد شکست

قیمت طلا که در روز پنجشنبه به یک رکورد جدید رسیده بود، امروز ثابت شده است. انتظار کاهش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا در سال جاری میلادی از قیمت طلا حمایت کرده است. سرمایه‌گذاران منتظر مشخص شدن زمان این کاهش هستند.

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۴۱ درصد کاهش به ۲۲۸۱ دلار و ۴۸ سنت رسید. قیمت معاملات آتی طلا در بازار کامکس نیویورک هم با یک کاهش ۰.۴۱ درصدی به ۲۲۹۹ دلار رسیده است.

با توجه به اظهارات جروم پاول، رئیس فدرال رزرو آمریکا، به نظر می‌رسد این بانک آماده پایین آوردن نرخ بهره در شرایطی است که تورم همچنان بالاتر از هدف ۲ درصد بانک مرکزی قرار دارد.

مقامات فدرال رزرو آمریکا از جمله جروم پاول در روز چهارشنبه اعلام کردند همچنان به گفتگوهای بیشتری برای کاهش نرخ بهره نیاز است. بازارهای مالی انتظار دارند این اتفاق در ماه ژوئن بیفتد.

اطلاعات اقتصادی آمریکا نشان می‌دهد تعداد افرادی که درخواست مزایای بیکاری را پر کرده‌اند، بیش از حد انتظار طی یک هفته گذشته افزایش داشته است.

خرید بالای بانک‌های مرکزی و تمایل به این فلز گرانبها به عنوان یک پشتوانه ایمن در بحبوحه تشدید تنش‌های ژئوپلیتیکی، تقاضا برای طلا را افزایش داده و قیمت آن را بیش از ۲۵ درصد طی ۶ ماه گذشته بالا برده است.

در میان سایر فلزات گرانبها، قیمت نقره با ۱.۶۰ درصد کاهش به ۲۶ دلار و ۸۱ سنت رسید و پلاتین با یک کاهش ۱ درصدی ۹۲۵ دلار و ۴۱ سنت معامله می‌شود.

طلای-جهانی

روزهای خوش فلز زرد

مت سیمپسون، تحلیلگر ارشد سیتی ایندکس می‌گوید:«تمایل به خرید طلا به عنوان یک پشتوانه ایمن همچنان به خاطر ادامه حمله اوکراین به زیرساخت‌های نفتی روسیه افزایش خواهد داشت تا جایی که تاثیر افزایش سود اوراق قرضه خزانه‌دار آمریکا و دورنمای کاهش دیر هنگام نرخ بهره را خنثی می‌کند».

سیاستگذاران فدرال رزرو آمریکا در روز سه‌شنبه اعلام کردند سه بار کاهش نرخ بهره در سال جاری میلادی منطقی خواهد بود، علی رغم اینکه اطلاعات جدید اقتصادی آمریکا تردید سرمایه‌گذاران نسبت به این اقدام را افزایش داده است.

اطلاعات اقتصادی آمریکا در این هفته نشان داد تولید کارخانه‌ای در این کشور به طرز غیرمنتظره‌ای افزایش داشته است. بالا رفتن قیمت مواد خام اولیه ترس از افزایش دوباره تورم را تشدید می‌کند.

همواره از طلا به عنوان یک پشتوانه ایمن در زمان تورم بالا و بی‌ثباتی‌های سیاسی و اقتصادی یاد می‌شود. قیمت این فلز گرانبها  ۱۰.۸ درصد از ابتدای سال جاری میلادی افزایش یافته است. طلا دهمین روز پیاپی افزایش قیمت را تجربه می‌کند.

در میان سایر فلزات گرانبها قیمت نقره با ۲.۳۰ درصد افزایش به ۲۶ دلار و ۵۲ سنت رسید و پلاتین با یک افزایش ۰.۴۲ درصدی ۹۲۸ دلار و ۸۸ سنت معامله می‌شود.

منبع: تسنیم

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها