|
کدخبر: 323464

هزینه کلاس‌/هزینه گواهینامه/گواهینامه موتورسیکلت

سیر تا پیاز دریافت گواهینامه موتورسیکلت/مدت اعتبار این تصدیق چقدر است؟

اگر علاقه‌مند به موتورسواری هستید و موتورسیکلت را می‌خرید، باید گواهینامه موتورسیکلت داشته باشید. هزینه گواهینامه موتورسیکلت در حال حاضر حدود ۷۰۵ هزار تومان است و احتمالا با گذر زمان افزایش خواهد یافت.

اقتصاد سیر تا پیاز دریافت گواهینامه موتورسیکلت/مدت اعتبار این تصدیق  چقدر است؟

گواهینامه نشان می‌دهد که شما دانش و تجربه کافی را درباره عملکرد و استفاده از موتورسیکلت دارید و برای خود و سایر رانندگان خطری ایجاد نمی‌کنید. برای دریافت گواهینامه، باید از مراحل زیر پیروی کنید.

هر متقاضی برای اخذ گواهینامه موتور ابتدا باید کلاس‌های تئوری و عملی را پشت سر بگذارد. کلاس‌های تئوری در مجموع ۱۷ ساعت هستند و فرد را با اصول موتورسواری و قوانین آن آشنا می‌کنند. هزینه کلاس‌ها تا لحظه نوشتن این مطلب حدود ۷۵ هزار تومان است. اما کلاس‌های عملی تحت نظر مربی برگزار می‌شوند و فرد برای حضور در آن‌ها باید مبلغ ۴۳۰ هزار تومان بپردازد.

سپس نوبت به عکس‌برداری، معاینه چشم و آزمایش‌های پزشکی مختلف می‌رسد که هزینه آن در مجموع برابر ۱۸۰ هزار تومان است.

در نهایت فرد باید کتاب مخصوص آیین‌نامه را به مبلغ ۲۰ هزار تومان خریداری کرده و آزمون مخصوص موتورسواری را با موفقیت پشت سر بگذارد. البته فایل PDF آیین‌نامه در فضای آنلاین یافت می‌شود که به طور رایگان می‌توانید آن را دانلود کرده و بخوانید.

با یک حساب سرانگشتی متوجه می‌شویم که کل هزینه گواهینامه موتور چیزی حدود ۷۰۵ هزار تومان است. ناگفته نماند در صورتی که هر یک از مراحل فوق در زمان مقرر انجام نشود، فرد باید هزینه بیشتری را پرداخت کند.

برای اخذ گواهینامه موتورسیکلت، شما باید مراحل زیر را طی کنید:

1. آموزش نظری: ابتدا باید در یک مرکز آموزش رانندگی ثبت نام کنید و دوره آموزش نظری را طی کنید. در این دوره، قوانین راهنمایی و رانندگی، اصول ایمنی و مسائل مرتبط با رانندگی موتورسیکلت را یاد خواهید گرفت.

2. آزمون نظری: پس از پایان دوره آموزش نظری، شما باید آزمون نظری را با موفقیت پاس کنید. این آزمون شامل سوالات چهار گزینه‌ای درباره قوانین راهنمایی و رانندگی موتورسیکلت است.

3. آموزش عملی: پس از قبول در آزمون نظری، شما باید دوره آموزش عملی را طی کنید. در این دوره، شما با مهارت‌های رانندگی موتورسیکلت، شیوه‌های ترمزگیری، تعادل در حرکت و سایر مهارت‌های ضروری آشنا خواهید شد.

4. آزمون عملی: پس از پایان دوره آموزش عملی، باید آزمون عملی را با موفقیت بگذرانید. در این آزمون، شما باید نشان دهید که مهارت‌های لازم برای رانندگی ایمن و مسلط بر موتورسیکلت را دارید.

با پاس کردن هر دو آزمون نظری و عملی، شما می‌توانید گواهینامه موتورسیکلت را دریافت کنید. لازم به ذکر است که مراحل و نیازمندی‌ها ممکن است در هر کشور و حتی در هر منطقه متفاوت باشند، بنابراین بهتر است با مقامات مربوطه در منطقه خود در ارتباط باشید تا اطلاعات دقیق و به‌روز را دریافت کنید.

مدت اعتبار کاردکس گواهینامه موتور

از زمانی که کاردکس یا پرونده شما به جریان میفتد و صادر میشود ۲ سال وقت دارید تا گواهینامه خودتون رو بگیرید!

سوالات متداول گواهینامه موتور

سن متقاضی جهت گرفتن گواهینامه چقدر باید باشد؟

جهت گرفتن گواهینامه سن شما باید ۱۸ سال تمام باشد.

خانم ها هم میتوانند گواهینامه موتـــور بگیرند؟

خیر، هنوز قانونی در خصوص گرفتن گواهینامه بانوان تصویب نشده.

موتور های برقی و پاکشتی هم گواهینامه نیاز دارند؟

بله، تمامی موتور های بازار چه برقی، چه پاکشتی و … نیاز به داشتن گواهینامه موتورسیکلت دارند. اصولا هر موتورسیکلتی که دارای پلاک هست، گواهینامه راکب الزامی میشود.

 

منبع: طلا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها