|
کدخبر: 323318

اختصاصی گسترش نیوز؛

پول ساخت ۵ میلیون مسکن و ۶۴ استادیوم دود شد

در این گزارش به بررسی مجموع اختلاس های سال ۱۳۷۴ تا ۱۴۰۲ پرداختیم.

اقتصاد پول ساخت ۵ میلیون مسکن و ۶۴ استادیوم دود شد

اختلاس، به معنای تصرف غیرقانونی در اموال دولتی یا بیت المال است که توسط یک فرد یا نهاد صورت می‌گیرد. در این عمل، فرد متخلف در مقابله با قوانین و مقررات، به صورت غیرمجاز از اموال عمومی استفاده می‌کند و آن را به نفع خود یا دیگران بهره‌برداری می‌کند. اختلاس در اصطلاحات حقوق جزا به جرم اموال منقول اشاره دارد، اما بر سر اینکه آیا اموال غیرمنقول نیز می‌تواند موضوع اختلاس باشد یا خیر، نظرات متفاوتی وجود دارد.

اختلاس اموال عمومی، از جمله تعدیات کارکنان و کارمندان دولت یا وابسته به دولت، به اموال متعلق به دولت یا اشخاص دیگر است، که همواره به عنوان تهدیدی جدی علیه دولت و ملت قلمداد می‌شود.

مجموع اختلاس‌های ۳۰ سال گذشته با سود ارزی آن به مبلغ نجومی ۸۸ میلیارد دلار می‌رسد. تا به حال فکر کردید که با این پول چه کارهایی می‌توان انجام داد؟ در این گزارش به بررسی این موضوع می‌پردازیم.

ساخت استادیوم

استادیوم سانتیاگو برنابئو، که در شهر مادرید، اسپانیا قرار دارد، یکی از بزرگترین و معروف‌ترین استادیوم‌های فوتبال جهان است و میزبان باشگاه معروف رئال مادرید است. این استادیوم دارای ظرفیتی بالغ بر ۸۱,۰۴۴ نفر است و به‌عنوان یکی از نمادهای ورزشی و گردشگری اسپانیا شناخته می‌شود.

استادیوم-سانتیاگو

اگر پول اختلاس شده به جایگاه واقعی خود بازگردانده شده بود، می‌توانست برای ساخت ۶۴ استادیوم به بزرگی سانتیاگو برنابئو استفاده شود.همچنین، اگر این استادیوم‌ها بهره‌وری معمول خود را داشته باشند، هر ساله سودی بالغ بر ۷ میلیارد دلار به دست خواهد آمد.

خرید باشگاه ورزشی

فوتبال پرطرفدارترین ورزش در جهان است که هر ساله میلیاردها طرفدار و علاقه‌مند را به خود جذب می‌کند. این صنعت نه تنها یک ورزش، بلکه یک فرهنگ و سبک زندگی است.

یکی از جنبه‌های مهم صنعت فوتبال، بعد اقتصادی آن است. بازی‌ها و رقابت‌های فوتبال سبب ایجاد فرصت‌های شغلی بسیار زیادی در بخش‌های مختلف صنعت می‌شود. از باشگاه‌های فوتبال و تیم‌های ملی گرفته تا شرکت‌های پخش تجهیزات و لباس‌های ورزشی، تبلیغات و رسانه‌ها، سفر و گردشگری و غیره.

خرید-تیم-فوتبال

با پول‌های اختلاس شده طی ۳۰ سال گذشته می‌توان ۱۵ تیم بزرگ فوتبال جهان را خرید و در این صنعت بسیار پول‌ساز فعالیت کرد.یا میتوان ستاره های بزرگ دنیای فوتبال مانند مسی، رونالدو، ارلینگ هالند و...را خرید و به فوتبال ایران آورد.

ساخت راه آهن

صنعت راه آهن یکی از مهمترین صنایع حمل و نقل در جهان است.راه آهن‌ها شبکه‌های پیچیده از خطوط قطارهای مسافربری و باربری هستند که امکان حمل و نقل بزرگراهی و عمومی بار و مسافر را فراهم می‌کنند.با مبلغ ۸۸ میلیارد دلار می توان ۱۳ هزار کیلومتر راه آهن برای قطارهای سریع السیر ساخت.حتی می توان ۱ میلیون و ۴۷۰ هزار کیلومتر جاده سازی کرد.

ساخت-راه-اهن

خرید کمپانی بزرگ خودرو سازی

در دنیای خودروسازی، وجود بسیاری از شرکت‌ها و کمپانی‌های معروف است که در طراحی، تولید و توزیع خودروها نقش مهمی دارند. با مقدار  پول اختلاس شده میتوان حداقل یک کمپانی بزرگ دنیا را در اختیار داشته باشیم.

کمپانی-خودروسازی

صنعت دفاعی کشور

صنعت دفاعی برای هر کشوری اهمیت بسیار زیادی دارد. در دنیای پیشرفته و پر رقابت کنونی، تضمین امنیت و حفاظت از مرزها و منافع ملی امری ضروری است. دولت‌ها و نظام‌های سیاسی به وجود آوردن یک صنعت دفاعی قوی و پیشرفته تمرکز زیادی می‌کنند، چرا که دفاع از کشور در برابر تهدیدها و خطرات خارجی و داخلی برای حفظ استقلال و امنیت ملی بسیار اساسی است.با توجه به مبلغ ۸۸ میلیارد دلار پول اختلاس شده میتوان برای صنعت دفاعی کشور یکی از گزینه های زیر را فراهم کرد.

۱. خرید ۱۰۶۹ فروند F۳۵

۲. خرید ۱۷۶۵ فروند سوخو ۷۵

۳. خرید ۱۸ ناو هواپیما

صنعت-دفاعی

ساخت بیمارستان

برای ساخت هر بیمارستان تخصصی، امکانات و نیازمندی‌هایی مانند زیرساخت‌های لازم، تجهیزات پزشکی، نیروی انسانی، منابع مالی و مالکیت بیمارستان باید مورد توجه قرار گیرند.با توجه به کمبود بیمارستان‌های تخصصی در کشور ما و نیاز روزافزون به تأمین خدمات بهداشتی و درمانی،با مبلغ ۸۸ میلیارد دلار، امکان ساخت ۱۱۷۶ بیمارستان تخصصی وجود دارد.

ساخت-بیمارستان

ساخت مسکن

ساخت مسکن یک فرآیند پیچیده است که شامل طراحی، ساخت و احداث یک ساختمان مسکونی است. در طول سالیان گذشته، تکنولوژی ها و روش های ساخت و ساز به طرز چشمگیری تغییر کرده‌اند و این بهبودها به کاهش هزینه ها، زمان ساخت کوتاه تر و افزایش کیفیت مسکن منجر شده است.

با مقدار پول اختلاس شده می‌توان ۵ میلیون واحد مسکونی را ساخت.

ساخت-مسکن

سخن پایانی

پول‌های اختلاس شده اثرات نامطلوب و جبران‌ناپذیری بر جامعه و اقتصاد دارند. در زمینه اقتصادی، این پول‌ها می‌توانند منجر به ناپایداری سیستم مالی و تضعیف اعتماد عمومی شوند. تلاش برای مقابله با پول‌های اختلاص شده از اهمیت بسیاری برخوردار است و همکاری همه‌ی دستگاه های مربوطه و اجرای قوانین سخت‌گیرانه در این زمینه می‌تواند به تضعیف امنیت مالی و کاهش فعالیت‌های غیرقانونی کمک کند.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها