|
کدخبر: 323247

بازار گوشت/ قیمت مرغ/ بازار مرغ

وضعیت عرضه مرغ در بازار / گوشت بوقلمون چند شد؟

با توجه به اظهارات نماینده جهادکشاورزی، در حال حاضر روزانه ۴۰۰ تن مرغ گرم و ۴۲ تن مرغ منجمد در میدان بهمن توزیع می‌شود. با این حال، مردم درخواست افزایش عرضه مرغ و افزایش تعداد غرفه‌های عرضه‌کنندگان را داشتند.

اقتصاد وضعیت عرضه مرغ در بازار / گوشت بوقلمون چند شد؟

در روز شنبه، معاون وزیر صمت به همراه نمایندگان وزارت جهاد کشاورزی، معاون بازرسی و نظارت اداره کل صمت استان تهران، مدیرکل بازرسی کالای مصرفی و مدیرکل بازرسی ویژه سازمان حمایت، به منظور بررسی وضعیت توزیع گوشت مرغ و گوشت قرمز از میدان تره‌بار بهمن در سال جدید، این میدان را بازدید کردند.

حسین فرهیدزاده در این بازدید به گفتگو با مردم پرداخت. اکثر مردم حاضر در میدان بهمن، درخواست عرضه بیشتر مرغ و افزایش تعداد غرفه‌های عرضه‌کنندگان را داشتند.

رئیس سازمان حمایت در ادامه از غرفه‌های عمده‌فروشی و خرده‌فروشی مرغ بازدید کرد.

نماینده جهاد کشاورزی و بازرسان اداره کل صنعت معدن و تجارت استان تهران توضیحات لازم درباره روند عرضه مرغ در این میدان را ارائه کردند که بر اساس آن میزان عرضه مرغ گرم در میدان بهمن حدود ۴۰۰ تن و مرغ منجمد وارداتی ۴۲ تن است.

رئیس سازمان حمایت در ادامه بازدیدهای امروز با توجه به شروع عرضه گوشت تنظیم بازار وارداتی در سطح فروشگاه‌های زنجیره‌ای به صورت موردی از فروشگاه شهروند بیهقی بازدید و از وضعیت عرضه ۴ تن مرغ که در حال عرضه بود بازدید کرد.

قیمت مرغ کشتار امروز

براساس اعلام پایگاه خبری صنعت مرغداری و دامپروری، امروز هر کیلو مرغ کشتار در بازار ثبات را نسبت به روز گذشته در پیش گرفت و ۸۰,۰۱۷ تومان خرید و فروش شد که تغییری نداشته است.

از امروز گوشت قرمز گرم نیز در فروشگاه‌های زنجیره‌ای به‌صورت بسته‌بندی توزیع می‌شود.

قیمت مرغ زنده در بازار

بازار گوشت مرغ امروز همچنین شاهد ثبات قیمت مرغ زنده نسبت به روز پیش است، هر کیلو مرغ زنده در بازار ۵۷,۱۲۵ تومان معامله شد که نسبت به روز پیش بدون تغییر است.

قیمت گوشت شترمرغ کشتار

امروز همچنین در بازار هر کیلو گوشت شترمرغ کشتار ۳۴۱ هزار تومان خرید و فروش شد که در مقایسه با روز گذشته تغییری را تجربه نکرده است.

قیمت گوشت بوقلمون کشتار

در بازار گوشت طیور امروز هر کیلو بوقلمون کشتار در حالی معامله شده که نسبت به روز پیش ثبات قیمت را تجربه کرد و کیلویی ۱۰۱ هزار تومان معامله شد.

قیمت دام زنده و کشتار در بازار

همچنین امروز قیمت دام زنده کیلویی ۲۶۰ هزار تومان است و هر کیلو دام در کشتارگاه هم ۵۰۰ هزار تومان قیمت خورده است.

قیمت گوشت منجمد امروز

هر کیلو گوشت منجمد گوساله هم طبق روال روزهای اخیر در بازار امروز بدون تغییر نسبت به نرخ روز گذشته، ۳۲۰ هزار تومان قیمت گذاری و فروخته شده است.

عوامل موثر بر قیمت گوشت قرمز

قیمت گوشت قرمز تحت تأثیر چندین عامل اقتصادی و عوامل دیگر قرار می‌ گیرد. برخی از عوامل موثر بر قیمت گوشت قرمز عبارتند از:

۱. عرضه و تقاضا: نسبت عرضه و تقاضا بر روی قیمت گوشت قرمز تأثیر می‌ گذارد. در صورت کاهش عرضه یا افزایش تقاضا، قیمت ممکن است افزایش یابد و برعکس.

۲. دسترسی به منابع غذایی: از آنجایی که تغذیه دام‌ها و بهره‌برداری از منابع غذایی برای تولید گوشت قرمز ضروری است، قیمت این منابع غذایی مثل خوراک دام و مرغ، جیره دام و آب و هوا می‌تواند قیمت گوشت را تحت تأثیر قرار دهد.

۳. نرخ ارز: در صورتی که گوشت قرمز وارداتی باشد، نرخ ارز به عنوان یک عامل مهم می‌تواند قیمت آن را تحت تأثیر قرار دهد. افزایش نرخ ارز می‌ تواند باعث افزایش قیمت گوشت قرمز وارداتی شود.

۴. هزینه‌ های تولید: هزینه‌های مرتبط با تولید گوشت قرمز از جمله هزینه‌های خوراک دام، نگهداری، واکسیناسیون، داروها، حمل و نقل و ... می‌ تواند تأثیری در قیمت نهایی گوشت قرمز داشته باشد.

۵. سیاست‌ های دولتی: سیاست‌های دولتی مانند تعرفه‌ های وارداتی، گمرکات و سیاست‌ های تنظیم قیمت می‌ تواند بر قیمت گوشت قرمز تأثیر بگذارد.

۶. عوامل جغرافیایی و آب و هوایی: شرایط جغرافیایی و آب و هوایی در کشورها می‌تواند بر تولید و توزیع گوشت قرمز تأثیر داشته باشد و در نتیجه بر قیمت آن تأثیر بگذارد.

مهم است توجه کنید که این عوامل به طور ترکیبی و پیچیده تأثیر می‌ گذارند و قیمت گوشت قرمز را تعیین می‌کنند. همچنین، شرایط محلی و سیاست‌ های داخلی هر کشور نیز می‌تواند تأثیر گذار باشد.

منبع: تسنیم

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها