|
کدخبر: 323152

بلیط اتوبوس/حمل و نقل

اتوبوس های جدید در راه تهران / حمل و نقل جان تازه می گیرد؟

آنطور که مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی اعلام کرده است، در نیمه اول سال، اهد حضور اتوبوس های جدید در پایتخت خواهیم بود.

اقتصاد اتوبوس های جدید در راه تهران / حمل و نقل جان تازه می گیرد؟

تحول و نوسازی در ناوگان حمل و نقل عمومی، یکی از مهم ترین اقداماتی است که مدیریت شهری باید توجه ویژه ای به آن داشته باشد و تقویت ناوگان عمومی را در دستورکار خود قرار دهد.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی اعلام کرد: حداکثر ظرف ۶ ماه آینده ۲۵۰۰ دستگاه اتوبوس وارد ناوگان ما خواهد شد.

مهدی علیزاده در پاسخ به این پرسش که ورود اتوبوس‌های جدید و تازه نفس به ناوگان پایتخت از چه زمان و با چه ظرفیتی خواهد بود، گفت: در خصوص ناوگان جدیدی که چه با داخل و چه با خارج از کشور قرارداد بستیم باید بگویم که به مرور زمان در حال وارد شدن به ناوگان هستند.

وی با اعلام اینکه شرکت واحد بلافاصله بعد از وارد شدن اتوبوس‌ها و تامین راننده پایه یک، اتوبوس‌ها را وارد خطوط می‌کند، یادآور شد: ۱۱۰ دستگاه در خطوط غرب تهران که غیر فعال بودند در مناطق ۲، ۵، ۲۱ و ۲۲ فعال شدند و این اقدامات برای مردم هم محسوس بود. 

علیزاده خاطرنشان کرد: همین را در سطح تهران به سایر خطوط نیز تعمیم می‌دهیم. طبق قول و قراری که با چینی‌ها بستیم حداکثر ظرف ۶ ماه آینده ۲۵۰۰ دستگاه اتوبوس وارد ناوگان ما خواهد شد. درواقع تا پایان سال ۱۴۰۳ در حوزه اتوبوسرانی به قدری اتوبوس نو خواهیم داشت که مردم این را به طور واضح درک خواهند کرد.

حمل و نقل عمومی یک سیستم حمل و نقل جمعی مسافر است که در دسترس عموم مردم است و معمولاً با برنامه و مسیرهای ثابت و همچنین کرایه ثابت برای هر سفر کار می کند. تایید کنید. برخی از نمونه‌های حمل و نقل عمومی عبارتند از اتوبوس‌های شهری، ترالی‌بوس، تراموا (یا قطار سبک)، مترو و کشتی. وسیله نقلیه عمومی بین شهری تحت سلطه خطوط هوایی، اتوبوس های بین شهری و قطارهای بین شهری است. در بسیاری از نقاط جهان، شبکه های ریلی پرسرعت در حال توسعه و گسترش هستند. اکثر سیستم های حمل و نقل عمومی در مسیرهای ثابت با نقاط سوار یا خروجی مشخص و جدول زمانی از پیش تعیین شده کار می کنند.

اتوبوس یکی از قدیمی ترین و محبوب ترین وسایل حمل و نقل عمومی درون شهری است. همچنین از این دستگاه برای جابجایی مسافران و کالا به نقاط بین شهری استفاده می شود. اگر ترافیک نباشد، مزیت اتوبوس مقرون به صرفه و راحت بودن آن است. امروزه با داشتن ناوگان اتوبوس و تنها یک شرکت در شهر، این نوع حمل و نقل به خوبی سازماندهی شده و کارآمد است. همچنین اتوبوس های این شرکت برای آسایش و رضایت سرنشینان به طور مرتب نظافت می شوند.

قطار سبک نوعی حمل و نقل بین شهری است که روی خطوط راه آهن انجام می شود. این شیوه حمل و نقل برای مسافران ترکیبی از ویژگی های تراموا و مترو است. قطار سبک مانند یک تراموا کار می کند، اما با ظرفیت و سرعت بیشتر. سیستم های مترو در مقایسه با سایر روش های حمل و نقل دارای عملکرد، سرعت، ظرفیت و قابلیت اطمینان بالاتری هستند. این نوع حمل و نقل در شهرهای بزرگ جهان مانند تهران، نیویورک و لندن به عنوان یک روش رایج در نظر گرفته می شود.

ون ها نیز بخشی از سیستم حمل و نقل درون شهری هستند. این نوع حمل و نقل به گروهی از افراد اجازه می دهد تا با ون تردد کنند. با چنین تاکسی می توانید از نظر هزینه سوخت و کارکرد وسیله نقلیه اقتصادی سفر کنید. بسیاری از مردم هنوز از ماشین یا موتور خود برای تردد در شهر استفاده می کنند. اما این وسایل نقلیه همچنین شیوه حمل و نقل غالب در مناطق روستایی هستند زیرا وسایل نقلیه عمومی در مناطق روستایی کمی وجود دارد.

منبع: حیات

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها