|
کدخبر: 323104

گرانی بنزین / مصرف سوخت / قیمت بنزین

رکوردشکنی مصرف بنزین با آغاز سال جدید

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی اذعان کرد: همزمان با آغاز سفرهای نوروزی مسافران به مناسبت سال نو، در روز ۲۸ اسفندماه ۱۴۰۰، مقدار ۱۴۰ میلیون و ۳۰۰ هزار لیتر بنزین در سراسر کشور توزیع شد. این مقدار در مدت مشابه سال قبل (۲۸ اسفندماه ۱۴۰۱)، ۱۳۷ میلیون و ۲۰۰ هزار لیتر بود.

اقتصاد رکوردشکنی مصرف بنزین با آغاز سال جدید

خبر اعلام شد که مصرف بنزین در روز دوشنبه، ۲۸ اسفندماه ۱۴۰۲ بیش از ۱۴۰ میلیون لیتر بوده است، این اطلاعات توسط مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی اعلام شد.

جعفر سالاری‌نسب در این باره گفت: همزمان با آغاز سفر‌های نوروزی مسافران به مناسبت آغاز سال نو، در روز ۲۸ اسفندماه ۱۴۰ میلیون و ۳۰۰ هزار لیتر بنزین در کشور توزیع شد که این عدد در مدت مشابه پارسال (۲۸ اسفندماه ۱۴۰۱) ۱۳۷ میلیون و ۲۰۰ هزار لیتر بوده است.

وی افزود: بالاترین رکورد مصرف بنزین در اسفندماه ۱۳۳ میلیون لیتر مصرف طی یک روز بوده است که مصرف بنزین کشور در روز ۲۸ اسفندماه امسال در مقایسه با مصرف عادی اسفندماه پارسال، رکوردی تازه به شمار می‌آید.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی همچنین مصرف بنزین در روز یکشنبه (۲۷ اسفندماه) را ۱۱۸ میلیون و ۶۰۰ هزار لیتر اعلام کرد و افزود: از هموطنان می‌خواهیم افزون بر مدیریت مصرف بهینه سوخت، کارت سوخت شخصی خود را در سفر همراه داشته باشند.

سالاری‌نسب بیان کرد: خوشبختانه ظرفیت مناسبی در جایگاه‌های عرضه سوخت کشور ایجاد شده است و تاکنون به ارسال جایگاه‌های سیار سوخت و اعزام خودرو‌های سیار سوخت‌رسان نیاز نداشته‌ایم.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی پیش از این از آماده‌باش کامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی و جایگاه‌های سوخت برای توزیع سوخت نوروزی مسافران و اعزام گروه‌های پرشمار کارشناسی فنی و عملیاتی به‌منظور نظارت بر عرضه سوخت نوروزی در قالب طرح نظارت بر عرضه سوخت نوروزی (گلگشت) خبر داده بود.

 بنزین سال ۱۴۰۳ گران می‌شود؟

مصرف بنزین در کشور سال به سال بیشتر می‌شود و یکی از علل مهم این ماجرا، تردد بیشتر تولیدات داخلی و از رده خارج نشدن خودرو‌های فرسوده است.

یک کارشناس حوزه انرژی درباره احتمال افزایش قیمت بنزین در سال آینده توضیح داد.

یکی از مهم‌ترین و داغ‌ترین بحث‌های این چند ماه اخیر افزایش قیمت بنزین در جامعه بوده است. بسیاری سعی کردند از آب گل آلود ماهی بگیرند و به شایعاتی پیرامون افزایش قیمت بنزین دامن زدند. اما مسئولان تمامی این شایعات را رد کردند و اعلام کردند تا آخر سال خبری از افزایش قیمت بنزین نخواهد بود.

مصرف بنزین در کشور سال به سال بیشتر می‌شود، با توجه به این موضوع آیا دولت برای کنترل مصرف سوخت بهای آن را افزایش می‌دهد؟

فرزین سوادکوهی، کارشناس حوزه انرژی گفت: مصرف بنزین در کشور سال به سال بیشتر می‌شود و یکی از علل مهم این ماجرا، تردد بیشتر تولیدات داخلی و از رده خارج نشدن خودرو‌های فرسوده است.

هر بار تلاش شده که بر الگوی مصرف متمرکز شوند، چون قاعده‌مند نبوده به نتیجه نرسید و نباید انتظار داشت فقط مصرف‌کننده کمتر از بنزین استفاده کند، وقتی حق انتخاب دیگری ندارد.

۸۷ میلیون لیتر تولید در روز و از سوی دیگر مصرف بالای ۱۰۵ میلیون لیتر در روز، گویای آن است که واردات بنزین داریم.

۲ سال پیش توانایی صادرات بنزین داشتیم؛ اما طی این مدت نه تنها آن میزان تولید را نداریم، بلکه کار به جایی رسیده که برای تامین روزانه بزنین باید واردات داشته‌باشیم.

با وجود اینکه بنزین مقوله‌ای حساسیت برانگیز است، ولی هیچ تضمینی نیست که سال آینده افزایش قیمت بنزین نداشته باشیم.

منبع: مهر

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها