|
کدخبر: 322943

ساخت مسکن/ایستگاه مترو

توسعه حمل و نقل عمومی / مسکن سازی شهرداری به کجا رسید؟

شهردار تهران امروز در حاشیه برگزاری افتتاح ۳ ایستگاه جدید مترو گفته است که می‌خواهیم جلوی افزایش سرسام آور قیمت مسکن و اجاره را گرفته و بازگشایی‌ در حوزه مسکن تهرانی‌ها رخ دهد.

اقتصاد توسعه حمل و نقل عمومی / مسکن سازی شهرداری به کجا رسید؟

حمل و نقل عمومی و توجه به آن یکی از مهم ترین اقداماتی است که باید مدیریت شهری توجه ویژه ای به آن داشته باشد.

شهردار تهران از توسعه حمل و نقل عمومی در سال جدید خبر داد و گفت: می‌خواهیم جلوی افزایش سرسام آور قیمت مسکن و اجاره را گرفته و بازگشایی‌ در حوزه مسکن تهرانی‌ها رخ دهد.

علیرضا زاکانی شهردار تهران در حاشیه آئین بهره‌برداری از ۳ ایستگاه جدید مترو به همراه ایستگاه تبادلی تربیت مدرس و ۲ ورودی در خط ۶ مترو تهران در قالب صد و دوازدهمین پویش امید و افتخار در جمع خبرنگاران اظهارداشت: ۳۰ ماه و ۱۵ روز است در شهرداری هستیم. وقتی به شهرداری آمدیم مترو ۱۴۲ ایستگاه داشت و اکنون ۱۵۹ ایستگاه دارد و ما ۱۷ ایستگاه و ۴۹ کیلومتر خط مترو در ۳۰ ماه افتتاح کردیم. همچنین ۹.۵ کیلومتر تونل سه روز پیش در خط ۶ تمام کردیم که بخشی از آن در سنگ و با شیب زیاد بود که کار مشکلی بود.

وی درباره وضعیت نظافت شهر تهران بیان داشت: شهر دچار فرسودگی است، شما گاردریل‌ها را ببینید که چه وضعیتی دارد یا جداول را ببینید که عمدتاً فرسوده هستند و این در حالی است که در چند سال اخیر به شهر رسیدگی نشده؛ اما تدابیری اندیشیده شده که در ماه‌های منتهی به سال آینده اقدامات مؤثری را در این حوزه ببینیم چرا که همه جداول و گاردریل‌ها سامان داده شده و چهره شهر عوض می‌شود و یک کار سنگین در حال انجام است و قبول داریم که باید تحولی در این زمینه صورت گیرد.

وی در خصوص اقدامات مسکن سازی شهرداری گفت: در حوزه مسکن با کمک دولت دو خط را دنبال می‌کنیم که یکی از آن‌ها بسته مسکن است و می‌خواهیم جلوی افزایش سرسام آور قیمت مسکن و اجاره را گرفته و دیگری ارائه تسهیلاتی به مردم برای ساخت است تا بازگشایی‌هایی در تهران در حوزه مسکن اتفاق بیفتد.

شهردار تهران همچنین گفت: با افتتاح ایستگاه‌های امروز در غرب تهران شاهد ارائه خدمات مطلوب‌تری خواهیم بود، سال آینده ایستگاه‌های جنوبی خط ۶ مترو یعنی پایین‌تر از دولت آباد افتتاح می‌شود و در نیمه اول سال دو ایستگاه شهرری و حرم عبدالعظیم حسنی (ع) وارد مدار بهره برداری می‌شود.

وی تأکید کرد: توسعه خطوط مترو با همه گرانی‌ها در دستور کار ویژه شهرداری و شورای شهر قرار دارد و این در حالی است که در کنار توسعه خطوط مترو افزایش ناوگان را نیز دنبال می‌کنیم؛ به صورتی که بر اساس قرارداد در نیمه دوم سال آینده واگن‌هایی که از طریق خرید خارجی ثبت شده است به مرور وارد ناوگان می‌شوند و این در حالی است که ۳۱۳ واگن ملی نیز که در حال حاضر دو رام آن آماده است به مرور وارد مدار می‌شود.

شهردار تهران گفت: اساس ما این است که بتوانیم ظرفیت حمل و نقل عمومی را افزایش دهیم با ورود واگن‌هایی که قرارداد آن‌ها منعقد شده، تعداد واگن‌های مترو به دو برابر ظرفیت ۲۵ سال اخیر می‌رسد.

زاکانی گفت: ۳۰ ماه قبل زمانی که شهرداری به ما تحویل داده شده ۸۷۰ اتوبوس فعال در شهر داشتیم که حالا این عدد به ۲۲۰۰ اتوبوس رسیده و در ماه‌های آینده نیز با ورود ۵۰۰۰ اتوبوس ظرفیت اتوبوس‌ها به ۷۰۰۰ اتوبوس می‌رسد، در حوزه تراموا، موتورسیکلت و تاکسی نیز اقداماتی انجام شده است که شهروندان به مرور گشایش‌ها را مشاهده می‌کنند.

سرانجام ساخت زیرگذر میدان سپاه

همچنین نصرالله آبادیان شهردار منطقه ۷ در حاشیه آئین بهره‌برداری از ۳ ایستگاه جدید به همراه ایستگاه تبادلی تربیت مدرس و دو ورودی در خط ۶ مترو تهران در جمع خبرنگاران با اشاره به معماری ویژه ایستگاه بهار شیراز، گفت: با توجه به تاکید شهردار تهران مبنی بر رعایت معماری ایرانی - اسلامی در پروژه‌ها به ویژه پروژه‌های ایستگاه مترو این مساله مورد توجه قرار گرفت و در همین راستا ایستگاه بهار شیراز بر اساس معماری ایرانی - اسلامی طراحی و عمرانی شده است.

شهردار منطقه ۷ درباره احداث زیرگذر میدان سپاه در این منطقه گفت: بر اساس مطالعات صورت گرفته و ارائه طرح مشاوران، طرحی برای میدان سپاه در قالب زیرگذر میدان سپاه طراحی و تهیه شده است.

آبادیان گفت: تمام مطالعات مختلف در حوزه حمل و نقل برای اجرای پروژه زیرگذر میدان سپاه اجرا شده است.

وی درباره زمان اجرای این پروژه تصریح کرد: در حال حاضر زمین برای کارگاه به مجموعه سپاه تحویل داده شده و پیمانکار نیز برای پروژه انتخاب شده و اوایل سال آینده این پروژه آغاز خواهد شد.

شهردار منطقه ۷ درباره زمان‌بندی اتمام پروژه زیرگذر میدان سپاه، تصریح کرد: این پروژه از خیابان خواجه نصیر شروع و تا بزرگراه شهید صیاد شیرازی شمال به طول ۷۰۰ متر ادامه خواهد داشت و پیش‌بینی می‌شود کمتر از یک سال این پروژه به نتیجه برسد.

منبع: مهر

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها