|
کدخبر: 322864

طرح ترافیک/خودرو فرسوده

طرح ترافیک در ایام نوروز / کدام دوربین ها خاموش می شود؟

طبق گفته مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران، دوربین های کنترل طرح ترافیک از ۲۹ اسفند تا پایان نوروز خاموش می شوند.

اقتصاد طرح ترافیک در ایام نوروز / کدام دوربین ها خاموش می شود؟

طرح ترافیک، محدوده ای است که خودروهای بدون مجوز و خودروهایی که پلاک آن ها با روز طرح، مغایرت دارد، نمی توانند وارد محدوده خاص شوند.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران ضمن تشریح چگونگی اجرای طرح ترافیک و طرح کنترل آلودگی هوا در سال جدید از اجرای طرح ترافیک تا پایان روز دوشنبه ۲۸ اسفندماه ۱۴۰۲ خبر داد.

شهریار افندی زاده ضمن تبریک سال جدید و ماه مبارک رمضان گفت: طرح ترافیک و طرح کنترل آلودگی هوا فقط تا پایان روز دوشنبه ۲۸ اسفندماه ۱۴۰۲ طبق روزهای عادی در محدوده‌های مشخص، اجرا می‌شود و در ایام عید نوروز ۱۴۰۳ طرح ترافیک و طرح کنترل آلودگی هوا اجرا نخواهد شد.

وی با اشاره به اینکه بعد از پایان تعطیلات عید نوروز در روز دوشنبه ۱۳ فروردین مجددا طرح ترافیک و طرح کنترل آلودگی هوا در روز سه شنبه ۱۴ فروردین از ساعت ۶:۳۰ تا ۱۸ در شهرتهران اجرا می‌شود افزود: این امکان برای ساکنان محدوده طرح ترافیک وجود دارد که فقط یک‌بار در طول روز خروج رایگان تا قبل از ساعت ۹ صبح و یک‌بار ورود رایگان به محدوده بعد از ساعت ۱۶ داشته باشند.

افندی زاده گفت: همانند سنوات گذشته هر شهروند دارای پلاک شهر تهران، ۲۰ روز سهمیه تردد فصلی رایگان در محدوده کنترل آلودگی هوا دارد، اظهار داشت: در روز پنجشنبه هر هفته نیز، فقط طرح کنترل آلودگی هوا (زوج و فرد سابق) اجرا می‌شود که در صورت ورود خودرو به محدوده‌ طرح ترافیک در این روز، از سهمیه ۲۰ روزه خودرو در هر فصل کم خواهد شد.

چندی پیش، رئیس شورای اسلامی شهر تهران درباره طرح جامع ترافیک و خرابی‌ها در ناوگان حمل‌ونقل ریلی توضیحاتی را ارائه کرد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به دعوت از مسئول فنی مترو به جلسه امروز برای ارائه توضیحات در خصوص خرابی‌هاخاطرنشان کرد: مدیرعامل مترو در مصاحبه‌ای از کمبود اعتبار سخن گفته بود و به نظر من چنین چیزی وجود ندارد. ممکن است در خرید تجهیزات خارجی مشکل وجود داشته باشد، اما اعتبار مورد نیاز تخصیص یافته بود.

چمران ادامه داد: تعدادی از وسایل حمل‌ونقل عمومی از چین وارد شده است و امروز از این وسایل بازدید می‌کنیم. استاندارد این دستگاه‌ها تأیید شده است.

وی تصریح کرد: راه‌حل خاصی برای ترافیک شب عید وجود ندارد؛ مگر اینکه وسایل حمل‌ونقل عمومی را افزایش دهیم و مردم از وسایل شخصی استفاده نکنند. امیدواریم بتوانیم برای مشکل ترافیک برنامه‌ریزی کنیم.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه پیگیری‌ها برای ارائه طرح جامع ترافیک ادامه دارد تا سال آینده این اقدام انجام شود، گفت: شهردار تهران در رابطه با ساماندهی معتادان متجاهر و درمان این افراد مواردی را مطرح و درخواست کرد که شهروندان افراد معتاد را برای درمان معرفی کنند.

چمران با تاکید بر اینکه در چهارراه سیروس و مولوی تجمع معتادان را ندیدم، افزود: البته نه اینکه معتادان وجود نداشتند، اما اینکه در گوشه و کنار معابر تجمع کرده باشند، دیده نشد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران تأکید کرد: از مسئولان در شهرداری به‌ویژه در حوزه حمل‌ونقل عمومی درخواست داریم که تمام تلاش خود را به کار بگیرند تا خدمات‌رسانی را بهبود ببخشند. از مردم نیز درخواست می‌کنیم که از سفرهای غیرضروری بپرهیزند و از وسایل حمل‌ونقل عمومی استفاده کنند تا شاهد راه‌بندان‌های وقت‌گیر و کشنده نباشیم.

منبع: ايسنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها