|
کدخبر: 322756

وام فرزندآوری/ وام بانکی/ وام ازدواج

توضیحات وزیر اقتصاد درباره وام ازدواج و فرزندآوری

به گفته وزیر امور اقتصادی و دارایی، رئیس جمهور از بانک مرکزی و شبکه بانکی کشور خواسته است تا صف وام ازدواج و فرزندآوری خاتمه یابد. این تصمیم اتخاذ شده است به منظور کنترل و مدیریت بهتر سیاست‌های اعطای وام در کشور. تحت این سیاست جدید، صف وام ازدواج و فرزندآوری که تاکنون وجود داشته است، به پایان خواهد رسید و رویکرد جدیدی برای اعطای وام‌ها در نظر گرفته خواهد شد.

اقتصاد توضیحات وزیر اقتصاد درباره وام ازدواج و فرزندآوری

سید احسان خاندوزی، در جلسه هیات دولت امروز چهارشنبه، در حاشیه جلسه در میان خبرنگاران اعلام کرد که فرایند شفافیت شرکت‌های دولتی که در ماه دوم عملکرد دولت سیزدهم در مهر ۱۴۰۰ آغاز شده بود، دیشب به پایان رسید و پرونده شفاف‌سازی با ثبت ۲۰۰۵ صورت مالی شرکت‌های دولتی یا شرکت‌های تحت مدیریت دولت در سامانه کدال بسته شد. او بیان کرد که در مرحله بعدی، تمرکز بر نظارت بر عملکرد مالی، افزایش بهره‌وری و اصلاح سوء مدیریت در برخی شرکت‌ها قرار خواهد گرفت تا سوددهی این شرکت‌ها افزایش یابد.

وی درباره پرداخت وام ازدواج، گفت: رئیس جمهور تاکید ویژه ای دارند و از بانک مرکزی و شبکه بانکی کشور خواسته اند تا صف وام ازدواج و فرزندآوری خاتمه یابد. امیدواریم برخی کوتاهی هایی که وجود داشته است تا پایان سال رفع شده و این وام ها به مردم پرداخت شود.

وزیر اقتصاد گفت: موضوع جذب سرمایه گذار خارجی هم به صورت دو جانبه و هم چندجانبه در پیمان هایی مثل شانگهای یا بریکس دنبال می شود و همین موجب شده که سال ۱۴۰۲ بیشترین میزان جذب معتبر سرمایه خارجی یعنی بالای ۵ میلیارد دلار شاهد باشیم. این عدد سال گذشته ۴ میلیارد دلار بود.

وام فرزندآوری چیست؟

وام فرزندآوری یکی از اقدامات مالی دولت یا سازمان‌ها در برخی کشورهاست که به زوج‌ها کمک می‌کند تا هزینه‌های مرتبط با بچه‌داری و تربیت فرزند را تسهیل کنند. هدف اصلی این وام‌ها، تشویق زوجین به بچه‌داری و تأمین بخشی از هزینه‌های روزمره مرتبط با فرزندپروری است.

معمولاً وام فرزندآوری شامل یک مبلغ مشخص است که به زوجین قرض داده می‌شود. این وام ممکن است شرایط ویژه‌ای داشته باشد، مانند سود پایین تر از نرخ بازار و یا شرایط بازپرداخت مناسب‌تر. همچنین، در برخی موارد، وام فرزندآوری به صورت غیرقابل بازپرداخت نیز ارائه می‌شود و به عنوان یک هدیه از سوی دولت یا سازمان به زوجین اهدا می‌شود.

به طور کلی، هدف اصلی وام فرزندآوری تشویق زوجین به بچه‌داری و کاهش هزینه‌های مرتبط با فرزندپروری است. این اقدام می‌تواند در جمعیت‌زایی و نسل‌پروری کمک کند و همچنین به تعادل بین کار و زندگی خانوادگی کمک می‌کند. با ارائه وام فرزندآوری، دولت یا سازمان‌ها تلاش می‌کنند تا بار مالی مرتبط با بچه‌داری را بر دوش زوجین کاهش دهند و به آن‌ها در ایجاد خانواده و تربیت فرزندان کمک کنند.

مبلغ وام فرزندآوری در سال ۱۴۰۳

نمایندگان مجلس در جلسه علنی امروز شنبه و در ادامه بررسی جزییات لایحه بودجه ۱۴۰۳ در بخش هزینه ای، جزء (۲) بند (ث) تبصره (۱۳) را به شرح زیر تصویب کردند.

تسهیلات قرض‌الحسنه فرزندآوری (موضوع ماده (۱۰) قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت) برای فرزندانی که از سال ۱۴۰۲ به بعد به دنیا آمده‌اند تسهیلات قرض‌الحسنه فرزندآوری به شرح زیر پرداخت می‌شود:

‌ به ازای فرزند اول ۴۰۰ میلیون ریال

‌ به ازای فرزند دوم ۸۰۰ میلیون ریال

‌ به ازای فرزند سوم یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال

‌ به ازای فرزند چهارم یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال

‌ به ازای فرزند پنجم و بیشتر ۲ میلیارد ریال

باتوجه به اینکه هر ساله زمان آغاز ثبت نام وام فرزند آوری با مبلغ جدید مشخص نیست ( مثلا سال گذشته ۱۰ اردیبهشت ، سال قبل تر ۲۳ فروردین ) و از آنجایی که به محض باز شدن بانک ها ، اکثر بودجه بانک ها بعد از چند دقیقه به پایان خواهد رسید طرح پیش ثبت نام وام فرزند آوری چند ساله مورد استقبال عموم مردم و کافی نت ها قرار گرفته است

در این طرح شما میتوانید مشخصات خود را در سامانه وام فرزند آوری کندو رزرو کنید و به محض اینکه بانک شما باز شود برای همان بانک و شعبه ای که میخواین ثبت نام خواهید شد و دیگر نگران این نباشید که چه روزی و چه ساعتی از شبانه روز بانک ها با مبلغ جدید در سامانه بانک مرکزی به روز رسانی خواهند شد .

نکته ویژه : یکسری از بانک ها خیلی محدود و کم در سامانه بانک مرکزی باز میشوند در این طرح شانس این رو دارین که در بانک هایی که خیلی محدود بودجه دارند نیز ثبت نام نمایید

ثبت نام وام فرزندآوری

جهت ثبت نام فوری وام فرزندآوری خود ابتدا فرم اولیه را  در لینک زیر تکمیل کنید.

برای ثبت نام وام فرزند آوری، ابتدا، وارد سایت ثبت نام ve.cbi.ir شوید. سپس، بر روی گزینه سامانه تسهیلات قرض الحسنه فرزند کلیک نمایید.

در این صفحه، از منوی سمت راست، بر روی گزینه ثبت نام جدید بزنید.

در این مرحله، می بایست فرم درخواست تسهیلات قرض الحسنه فرزند را تکمیل نموده و سپس، بر روی گزینه ادامه کلیک کنید.

منبع: ايسنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها