|
کدخبر: 322600

بازار مسکن / مشاوران املاک / قیمت مسکن

بازار مسکن یخ بست / اوج گیری قیمت اجاره خانه

داود بیگی نژاد، رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران مدعی شد: بر اساس آمارها، معاملات مسکن در مقایسه با سال گذشته در حالت کاهشی قرار داشته است.

اقتصاد بازار مسکن یخ بست / اوج گیری قیمت اجاره خانه

رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران عنوان کرد: بر اساس آمارها، معاملات مسکن در مقایسه با سال گذشته در حالت کاهشی قرار داشته است. با امیدواریم که با افزایش تولید، در سال آینده میزان معاملات به روند رو به رشدی مواجه شود.

داود بیگی نژاد رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران گفت: بازار سال ۱۴۰۲ رکودی بوده و تعداد قراردادهای مسکن تا ابتدای بهمن ماه طبق آمارها کاهشی بوده و ما شاهد کاهش حجم معاملات مسکن بوده ایم.

به گفته وی با راه اندازی سامانه خودنویس از سوی دولت بخش عمده ای از معاملات مسکن توسط مشاوران املاک کاهشی بوده است.

او می گوید: با توجه به نوسانات قیمتی در بهمن ماه امسال بازار مسکن از رکود خارج شده و قیمت ها با نوسان روبرو شده است.

بیگی نژاد با اشاره به افزایش قیمت اجاره بها در تهران گفت: قیمت های اجاره امسال روند رو به رشدی داشته اند و راه اندازی سامانه خودنویس برای بازار اجاره از سوی دولت عملا تاثیری در بازار اجاره مسکن نداشته و این موضوع که عنوان می کنند رایگان شدن نرخ کمیسیون ها در این بازار تاثیر داشته موضوع چندان درستی نیست چرا که این اقدامات خود در بازار مسکن قابل لمس نبوده است.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران در خصوص بازار مسکن در سال‌ آینده گفت: بازار مسکن در سال آینده در حال حاضر قابل پیش بینی نیست و باید منتظر باشیم و ببینیم این بازار در سال آینده با توجه به نوسانات ارزی به چه سمت و سویی حرکت می کند.

خودنویس-املاک

تاثیر آژانس ها و بنگاه های معاملات بر بازار مسکن

آژانس‌ها و بنگاه‌های معاملات املاک و مستغلات مسکن تأثیر قابل توجهی بر بازار مسکن دارند. این نهادها نقش مهمی در فرآیند خرید و فروش مسکن، اجاره و رهن و اجاره مسکن‌ها، تبلیغات، مشاوره و ارائه خدمات مرتبط با معاملات مسکن دارند. تأثیر آژانس‌ها و بنگاه‌های معاملات بر بازار مسکن به چندین جنبه قابل توجه تقسیم می‌شود:

آژانس‌ها و بنگاه‌های معاملات با استفاده از روش‌های تبلیغاتی و بازاریابی مؤثر، به ترویج و تبیین ویژگی‌ها و مزایای ملک‌ها می‌پردازند. این فعالیت‌ها ممکن است تأثیر مستقیم در جذب خریداران و افزایش تقاضا در بازار مسکن داشته باشد.

آژانس‌ها و بنگاه‌های معاملات املاک نقش مشاوره‌دهنده در فرآیند خرید و فروش مسکن، اجاره و رهن و اجاره دارند. آن‌ها معاملات را به خوبی هماهنگ می‌کنند، مشاوره می‌دهند و خدمات حقوقی مرتبط با تنظیم قراردادها را ارائه می‌کنند. این خدمات باعث افزایش اعتماد و اطمینان در معاملات مسکن می‌شود.

آژانس‌ها و بنگاه‌های معاملات مسکن اطلاعات و داده‌های قابل اعتماد درباره بازار مسکن را جمع‌آوری و ارائه می‌کنند. این اطلاعات شامل قیمت‌ها، موقعیت جغرافیایی، ویژگی‌های فنی و قانونی ملک‌ها و سایر عوامل مرتبط با معاملات مسکن است. تأمین اطلاعات بازار به خریداران و فروشندگان امکان انتخاب بهتر و تصمیم‌گیری درست‌تر را می‌دهد.

فعالیت آژانس‌ها و بنگاه‌های معاملات مسکن می‌تواند تأثیر مستقیم در قیمت‌گذاری مسکن داشته باشد. این نهادها با بررسی عوامل مختلف مانند عرضه و تقاضا، ویژگی‌های ملک و شرایط بازار، به تعیین قیمت مناسآژانس‌ها و بنگاه‌های معاملات املاک و مستغلات مسکن تأثیر قابل توجهی بر بازار مسکن دارند. این نهادها نقش مهمی در فرآیند خرید و فروش مسکن، اجاره و رهن و اجاره مسکن‌ها، تبلیغات، مشاوره و ارائه خدمات مرتبط با معاملات مسکن دارند. تأثیر آژانس‌ها و بنگاه‌های معاملات بر بازار مسکن به چندین جنبه قابل توجه تقسیم می‌شود:

آژانس‌ها و بنگاه‌های معاملات با استفاده از روش‌های تبلیغاتی و بازاریابی مؤثر، به ترویج و تبیین ویژگی‌ها و مزایای ملک‌ها می‌پردازند. این فعالیت‌ها ممکن است تأثیر مستقیم در جذب خریداران و افزایش تقاضا در بازار مسکن داشته باشد.

منبع: اقتصادآنلاین

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها