|
کدخبر: 322545

اختصاصی گسترش نیوز؛

قیمت جدید آش و حلیم / شله قلمکار کیلویی ۱۵۰ هزار تومان شد!

در این گزارش به بررسی قیمت آش و حلیم در اولین روز ماه مبارک رمضان پرداخته ایم.

اقتصاد قیمت جدید آش و حلیم / شله قلمکار کیلویی ۱۵۰ هزار تومان شد!

با رسیدن ماه رمضان، بازار فروش آش و حلیم داغ می شود و افراد بسیاری برای مراسم افطاری، آش و حلیم تهیه می کنند. بسیاری از رستوران ها، با فرا رسیدن ماه رمضان، اقدام به فروش آش و حلیم می کنند و از اتحادیه ها جواز فروش به مناسبت ماه رمضان دریافت می کنند. این نکته را هم باید درنظر گرفت که فروشندگان باید قیمت مصوب داشته باشند و اگر کسی بالا تر از نرخ مصوب فروش داشته باشد، تخلف کرده است.

حلیم

هرساله قیمت این ۲ غذای مخصوص ماه رمضان، تغییرات اساسی پیدا می کند و مبلغ آن ها بالا تر می رود. البته آش شله قلمکار نیز، یکی دیگر از غذاهایی است که برای افطاری در ماه رمضان استفاده می شود. این ۳ غذا، قیمت های متفاوتی دارند که در این گزارش به آن ها پرداخته ایم. بسیاری از رستوران های معروف که اسم و رسمی در پخت آش و حلیم دارند، در این ایام سرشان بسیار شلوغ است و جلوی مغازه آن ها شاهد صف های طولانی هستیم.

آش-رشته

به گزارش گسترش نیوز، بیشتر افرادی که حال و حوصله ایستادن در صف را ندارند و یا اینکه دوست دارند افطاری را حاضر و آماده میل کنند، ترجیح می دهند تا سایت های فروش آش و حلیم، اقدام به تهیه غذا کنند. در یکی از این سایت ها هر کیلو آش شله قلم کار با قیمت ۱۵۰ هزار تومان به فروش می رسد. آش رشته نیز، قیمت های خاص خود را دارد و در هر سایت متفاوت است. در همین سایت آش رشته کیلویی ۱۴۰ هزار تومانن به فروش می رسد که همراه آن کشک و نعنا داغ هم دارد.

رشته-۲

حلیم-۲

آش شله

یکی از معروف ترین خوردنی های ماه رمضان، حلیم است. این خوراکی جذاب، طرفدار بسیار دارد و البته طعم بی نظیری هم دارد. حلیم سرشار از روی، منیزیم، آهن ، نیاسین ، چربی ، پروتئین ، کربوهیدرات و کلسیم است که برای بدن بسیار مناسب است. همچنین باید اشاره کرد که این غذا از گندم تهیه می شود که برای بدن بسیار مفید خواهد بود. فیبر موجود در گندم سبوس دار با کاهش کلسترول خون، کاهش فشار خون، کنترل قند خون و کاهش احتمال لخته شدن خون باعث سلامت بهتر قلب و کاهش بیماری های قلبی می شود. با گشت کوتاهی در سایت های فروش غذا متوجه شدیم که هرکیلو حلیم با قیمت ۱۴۰ هزار تومان به فروش می رسد. در جدول زیر می توانید قیمت انواع آش و حلیم  سایر غذاهای محبوب در ماه رمضان را مشاهده کنید.

 

غذا

قیمت

حلیم هر کیلو

۱۴۰،۰۰۰

حلیم هر پرس

۷۰،۰۰۰

آش رشته هر کیلو

۱۴۰،۰۰۰

آش رشته هر پرس

۷۰،۰۰۰

آش شله قلمکار هر کیلو

۱۵۰،۰۰۰

آش رشته هر پرس

۷۵،۰۰۰

کاچی هر کیلو

۷۰،۰۰۰

شله زرد هر کیلو

۱۴۰،۰۰۰

شله زرد هر پرس

۷۰،۰۰۰

سمنو هر کیلو

۱۴۰،۰۰۰

سمنو هر پرس

۷۰،۰۰۰

مسقطی ویژه هرکیلو

۷۰،۰۰۰

آش دوغ هرکیلو

۱۲۰،۰۰۰

آش دوغ هر پرس

۶۰،۰۰۰

عدسی هر کیلو

۱۲۰،۰۰۰

عدسی هر پرس

۶۰،۰۰۰

سوپ سبزیجات هرکیلو

۱۴۰،۰۰۰

سوپ هر پرس

۷۰،۰۰۰

 

جدول بالا نشان می دهد که آش شله قلمکار از سایر غذاهای محبوب ماه رمضان گران تر است. دلیل این موضوع می تواند وجود گوشت در این غذا باشد.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها