|
کدخبر: 322493

قیمت بنزین/بنزین سهمیه/کارت بنزین

آماده باش عرضه بنزین / فروش مکمل سوخت ممنوع شد؟

سخنگوی صنف جایگاه داران اعلام کرده است که عرضه بنزین در ایام عید بدون وقفه صورت می گیرد.

اقتصاد آماده باش عرضه بنزین / فروش مکمل سوخت ممنوع شد؟

سفرهای نوروزی و تامین بنزین خودروها، یکی از مهم ترین موضوعات ایام نوروز است. رضا نواز، سخنگوی صنف جایگاه داران سوخت اعلام کرده است که عرضه بنزین در این ایام بدون وقفه صورت خواهد گرفت.

سخنگوی صنف جایگاه‌داران کشور گفت: حدوداً ۶۰ تا ۷۰ هزار نفر در آماده‌باش کامل هستند که سوخت‌رسانی در ایام نوروز بدون کوچک‌ترین وقفه‌ای صورت گیرد.

رضا نواز، سخنگوی صنف جایگاه‌داران کشور درباره وضعیت جایگاه‌های سوخت سراسر کشور پس از حمله سایبری، گفت: شرایط تقریبا پایدار است، البته همچنان ایرادهای جزئی در این زمینه وجود دارد اما به لحاظ فنی مشکلی نداریم.

برخی رسانه‌ها بزرگ‌نمایی کردند!

سخنگوی صنف جایگاه‌داران کشور درباره ممنوعیت فروش مکمل در جایگاه‌های سوخت، اظهار کرد: رابطه قراردادی شرکت‌های تابع وزارت نفت و جایگاه‌های سوخت به این گونه است که شرکت پخش فرآوردهای نفتی اعلام می‌کند که تنها حق فروش محصول مورد تایید را دارید. طی سالیان گذشته درباره مکمل بحث‌های زیادی مطرح شده است اما در نهایت این شرکت اعلام کرد که فروش مکمل در جایگاه‌های سوخت مورد تایید نیست.

 وی تاکید کرد: به نظر می‌رسد برخی از رسانه‌ها، موضوع فروش مکمل‌های سوخت را تا حدودی بزرگ‌نمایی کردند. چراکه استان تهران بیش‌ترین میزان مصرف مکمل‌ها را داشته که نهایتاً حدود ۲۰ تا ۲۵ درصد مردم در سراسر کشور از مکمل استفاده می‌کنند.

نواز، فروش اجباری مکمل سوخت را یک جرم عنوان کرد و افزود: فروش مکمل‌ سوخت هم توسط کارکنان جایگاه‌های سوخت و هم به صورت اجباری در پمپ‌بنزین‌ها صورت می‌گیرد. از شهروندان تقاضا داریم اگر فردی در جایگاه‌های سوخت اقدام به فروش مکمل‌ها به صورت اجباری می‌کند، این تخلف را به پلیس ۱۱۰ گزارش دهند.

سخنگوی صنف جایگاه‌داران کشور با اشاره به اینکه در مورد فروش مکمل در جایگاه‌های سوخت، سوالاتی مطرح می‌شود که تاکنون نتوانسته اند به آنها پاسخ دهند، گفت: ارتباط مستقیمی بین کاهش عرضه بنزین سوپر و افزایش تقاضای مکمل وجود دارد و این موضوع را نمی‌توان کتمان کرد؛ بنابراین معمولاً مالکین جایگاه‌ها اقدام به فروش مکمل‌های سوخت نمی‌کنند مگر اینکه کارکنان بدون اطلاع مالکین اقدام به فروش کنند.

لزوم تدوین استاندار مکمل‌های سوخت

نواز با اعلام اینکه اصولاً سازمان ملی استاندارد باید استاندارد تمامی مکمل‌ها را تدوین کند، افزود: اگر این استاندارد تعریف شود، علاوه بر مهر استاندارد روی تمامی مکمل‌ها قیمت نهایی نیز درج خواهد شد و کاملاً به صورت قانونی به فروش گذاشته می‌شود.

وی بر ضرورت تعیین تکلیف و سازماندهی توسط سازمان ملی استاندار تاکید کرد و گفت: ظاهرا در چند سال گذشته اهمیتی به این موضوع داده نشده است اما به زودی این موضوع را پیگیری خواهیم کرد.

چرا بنزین سوپر تولید نمی‌شود؟

نواز درباره کمبود بنزین سوپر نیز اظهار کرد: تقریبا پالایشگاه‌ها به دلیل ظرفیتی که در اختیار تولید بنزین یورو ۴ و معمولی دارند، امکان تولید بنزین سوپر را ممکن نبود و اگر کاهش مصرف اتفاق بیافتد، به همان میزان افزایش تولید در بنزین سوپر و عرضه آن در کشور را شاهد خواهیم بود.

وی درباره اینکه برخی از جایگاه‌های سوخت برای بنزین سوپر، هزینه اضافه‌تری دریافت می‌کنند، گفت: این موضوع تخلف است و به هیچ وجه نباید این اقدام صورت گیرد، مردم در صورت مشاهده می‌توانند با شماره‌گیری ۰۹۶۲۷ به صورت شبانه‌روز و همچنین در زمان اداری با ۰۲۱۷۷۵۲۲۶۷۸ تماس حاصل فرمایند.

مردم در نوروز حتما کارت سوخت همراه داشته باشند

نواز گفت: پیش‌بینی می‌کنیم حدود ۲۰ تا ۴۰ درصد کارت‌های سوخت آزاد در سراسر کشور به فراخور فروش و موقعیت جغرافیایی جایگاه‌داران سوخت افزایش یابد. البته مشکلاتی در مورد کارت سوخت آزاد در استان‌های مرزی وجود دارد که حتما باید مسئولین استانی و شرکت ملی فرآورده‌های نفتی تلاش بیشتری در این زمینه داشته باشند که در مردم امسال نگران سفر نوروزی خود نباشند.

وی توصیه کرد که حتماً کارت سوخت خود را در نوروز به همراه داشته باشند.

سخنگوی صنف جایگاه‌داران کشور بیان کرد: از دولت تقاضا داریم که تدابیری در حوزه مصرف خودروهای فرسوده، رسیدن فرآورده به مصرف‌کننده واقعی در سال آینده بیاندیشد که از تولید تا مصرف شخصی ناراضی نباشند.

مصرف بنزین در تعطیلات عید فطر شکسته می‌شود

نواز با تاکید بر اینکه مصرف بنزین کشور در ماه رمضان کاهش می‌یابد، گفت: ماه رمضان امسال ما را در رکودزنی مصرف بنزین نجات خواهد داد، در واقع اگر ماه مبارک رمضان در پیش نبود، رکورد قبلی یعنی ۱۴۰۲ که سال بسیار سخت و طاقت فرسایی بود را قطعاً جابجا می‌کردیم اما پیش‌بینی می‌کنیم مصرف بنزین در تعطیلات عید فطر شکسته شود.

آماده‌باش ۷۰ هزار نفر در ایام نوروز

سخنگوی صنف جایگاه‌داران کشور در پایان از آماده‌باش ۷۰ هزار نفر از کارکنان جایگاه‌های سوخت در ایام نوروز خبر داد و گفت: ۴۳ هزار نفر از کارکنان جایگاه‌های سوخت، ۱۲ هزار نفر از کارکنان شرکت‌های تابع وزارت نفت، ۱۴ هزار نفر از نفتکش‌های جاده پیما که در مجموع حدوداً ۶۰ تا ۷۰ هزار نفر در آماده‌باش کامل هستند که سوخت‌رسانی در ایام نوروز بدون کوچک‌ترین وقفه‌ای صورت گیرد.

منبع: برنا
  • احمد ارسالی در

    چه بدبختی بزرگی دچار شدهایم حیف ومیل کردن اصراف وهدر دادن ثروت ملی تبدیل به افتخار شده خاک بر سر مسولین بی کفایت که بالخره انقدر شهامت نداشتند که یه بنزینی را بر اساس کدملی توزیع کنند تاحق کارگو وکشاورزی که حتی یک دوچرخه هم ندارد صایع نشود خاک برسر مسولین بی لیاقت وب ارزش که تسلیم باچ خواهی قاچاق چیان وخودروسازان شدند واین ثروت ملی همچنانروزی ۱۴۰ میلیون لیتر حیف ومیل میشود ودر تمام دنیا یک منبع درامدی بزرگ برای دولت هست ومنشا عمران وابادی ودر ایران دولت باید یک بوجه کلانی هم برای توزیع بنزین پرداخت کند چرا ؟؟؟ چون مسولین خیانت میکنند وبانیت خیانت وحیف ومیل قیمت بنزین را پایین نگهداشته اند

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها