|
کدخبر: 322458

مصرف سوخت / قیمت بنزین / گرانی بنزین

بنزین یارانه ای با کد ملی / دولت همه را غافلگیر کرد

یک نماینده مجلس در جلسهٔ عمومی اعلام کرد که مصرف روزانهٔ بنزین در کشور برابر با ۱۲۰ میلیون لیتر است، که ۵۰ لیتر از آن با قیمت ۱۵۰۰ تومان و مابقی ۳ هزار تومان به فروش می‌رسد.

اقتصاد  بنزین یارانه ای با کد ملی / دولت همه را غافلگیر کرد

بنزین به عنوان یکی از منابع اصلی انرژی در جهان شناخته می‌شود و قیمت آن در هر کشور به عوامل گوناگونی نظیر تولید داخلی، واردات، فروش و تقاضا، قوانین مالیاتی و سیاسی، بستگی دارد. در بسیاری از کشورها، دولت یا سازمان‌های دولتی مسئولیت نظارت بر تعیین قیمت بنزین را برعهده دارند و ممکن است قیمت بنزین بر اساس تصمیمات دولت به‌عنوان یک مقدار ثابت تعیین شود.

امروز برنامه بالاتر به بحث تخصیص بنزین به کد ملی و یا خودرو با حضور مالک شریعتی به عنوان موافق اختصاص سهمیه بنزین به کد ملی و نخعی نماینده مجلس به عنوان مخالف این طرح بحث و بررسی کردند.

در این برنامه شریعتی با بیان اینکه کشور درحال‌حاضر وارد‌کننده بنزین است چرا که در تولید بنزین ناترازی داریم و باید این را به نوعی جبران کنیم گفت: ۴۵ درصد از خانوار‌ها فاقد حداقل یک دستگاه هستند بنابراین این افراد هیچ سهمیه‌ای از بنزین ندارند.

به گفته وی شرایط کشور روز به روز در حال بدتر شدن است و این عدم تخصیص بنزین به کد ملی تنها به ضرر کسانی است که هیچ سهیمه‌ای ندارند و شرایط روز به روز برای آنها بدتر می‌شود.

شریعتی با بیان اینکه برای ناترازی در گاز کشور نظام الگوی مصرف گاز را تعریف کردیم برای بنزین هم باید این اقدام را انجام دهیم گفت: ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار خانواده در دهک یک فاقد خودرو هستند و ۴۳۰ هزار نفر هم در دهک‌های دهم فاقد خودرو هستند که می‌توان از طریق کد ملی به این افراد سوخت تعلق گرفت.

او بیان کرد:  می‌توان بدون شوک قیمتی همین سیستم یارانه بنزین را بین خانواده‌ها توزیع کرد که طبقه محروم ضرر نکند.

شریعتی با بیان اینکه سهیمه بنزین تنها به ۴۵ درصد از خانواده‌ها اختصاص می‌یابد گفت: ۱۵۰ هزار کارت سوخت فاقد خودرو پیدا کردیم که اگر این تخصیص سوخت براساس کدملی باشد هیچ قاچاق سوختی دیگر نخواهیم داشت و از قاچاق فیزیکی سوخت جلوگیری می‌شود.

وی افزود: افرادی که خودرو ندارند می‌توانند سهم خود را به افراد دیگر واگذار کنند چراکه ما امروز ۱۲۰ میلیون لیتر مصرف بنزین داریم که ۵۰ درصد از آن ۱۵۰۰ تومانی است و ۵۰ درصد دیگر ۳هزار تومانی است که افراد می‌توانند از این سهمیه استفاده کنند.

او بیان کرد: سهمیه از این طریق جابه جایی می‌شود اثر مالی بسیار خوبی برجای می‌گذارد، اما به شرطی که زیرساخت‌های آن فراهم شود که البته این طرح به صورت آزمایشی در کیش و قشم اجرا شد که از لحاظ مفهمومی مردم چندان درست متوجه نشدند، اما این طرح قابلیت گسیل شدن را دارد.

او گفت: قیمت تمام شده بنزین درحال‌حاضر لیتری ۴هزار تومان است و افرادی بالای ۱۰۰ خودرو درحال‌حاضر بنزین ۱۵۰۰ تومانی می‌گیرند که این با عدالت جامعه قابل مقایسه نیست.

در ادامه این برنامه نخعی متخب مردم گفت: ناترازی انرژی یکی از ابر چالش‌های کشور است و در کنار چالش تورم و پاشنه آشیل کشور ناترازی انرژی است و طبق آژانس بین‌المللی ۱۰۰ هزار میلیارد دلار یارانه پنهان انرژی داریم که باید با آن برخورد کنیم.

وی با بیان اینکه در حال شرایط مناسبی در کشور نیست در این شکی نیست گفت: هرگونه سیاستگذاری جدید شرایط را بدتر می‌کند، اما درحال‌حاضر عدالت مهم است و باید به سمت عدالتی حرکت کنیم که بحث اجرایی و شرایط را بدتر نکند.

او گفت: ۱۰ میلیون روزانه بنزین وارد کشور می‌کنیم و اگر بنزین را به کد ملی افراد اختصاص دهیم هیچ انگیزه‌ای برای صرفه جویی بین افراد ایجاد نمی‌شودو با این اقدام حتی به افزایش مصرف بنزین هم بیشتر دامن می‌زنیم.

نخعی با بیان اینکه در این طرح هیچ انگیزه‌ای وجود ندارد و هیچ عدالتی برقرار نیست گفت: افرادی که در روستا‌ها زندگی می‌کنند اتفاقا دسترسی حمل‌ونقل عمومی برای آنها کمتر است بنابراین تخصیص بنزین برای آنها به صورت سهمیه‌ای فعلی مناسب‌تر است.

وی با بیان اینکه تخصیص بنزین به صورت کد ملی باعث ایجاد تورم انتظاری می‌شود گفت: اجرای طرح تخصیص بنزین به کد ملی به طور قطع تورم انتظاری شدیدی را ایجاد می‌کند.

او با بیان اینکه این اقدام به ضرر جامعه است و و توزیع بنزین به این شکل خود باعث گسیل شدن بنزین به مناطق محروم و مرزی کشور می‌شود.

نخعی با اشاره به اینکه این طرح خیلی قابلیت اجرایی ندارد و ۸۵ میلیون ایرانی را درگیر سهمیه می‌کنیم گفت: بسیاری از مردم دسترسی به کارت بانکی نداردو از سوی دیگر امکان افزایش حمله سایبری از طریق تخصیص بنزین به کارت‌های ملی یابد چرا امکان کپی شدن کارت‌های بانکی وجود دارد.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
  • ناشناس ارسالی در

    طرح اختصاص بنزین به کد ملی احتمالا برای درست کردن چالش ها لاینحل برای نظام هست که آثار ناگوار ان خیلی واضح هست
    فردا آن عده که از دانشگاه دولتی و مدارس دولتی و درمان دولتی و حمل نقل دولتی و…….. استفاده نمیکنند برای رعایت عدالت خواهان یارانه آنها می‌شوند

  • ناشناس ارسالی در

    احمقهای حامی طرح اختصاص بنزین به هر کد م لی باعث تورم وافزایش مصرف میشود کی به شم ا بیشعورهای شوت رای داده

    • elahi ارسالی در

      اون کارگرفصلی که۱۰سال بیمه کارگریشوپرداخ ت کرده حالابیمشوقطع کردن ب بهانه اینکه د رسال مثلا۲-۳ماه بیکاربوده.رفته بیمه ازبد بختی ودلخوری یکم صداشوبالابرده مسول محتر م۲سال ازبیمشوکسر کردن.بااینکه مدارک مردا ختی ده سالو کامل داره باز جوابگونیستن.
      منظورم اینه ک بزارمسولین م حترم کارکنن کی بخیله کلا بنزین خودروهاشو ن رایگان باشه. متاسفانه خیلی ازشکم سیرها درکوشعورندارن شهروندی که ازگرسنگی صداش میره بالا هییییییییییییییییییییییچ احترا مو حقی براشون قائل نیستن.مسولین محترم حت ی اگه سیلی هم از این مردم باغیرت خوردید باز دستاشونو ببوسید.همین کوخ نشینا بشما رای دادن همینها هستن که غیرتشون تاریخ سا ز هست.

      بداد این مردم وملت غیرتمند برسید

  • ناشناس ارسالی در

    اگر قرار است سهمیه به کد ملی تعلق بگیرد و بعد افراد سهمیه خودشان را بفروشند ، خو ب همین کار رو دولت انجام بده و پولش رو ه م به مردم پرداخت کند . اینجوری هم خودش ا ین مسئله را مدیریت میکند و هم یارانه بنز ین رو به همه پرداخت میکند .

  • علی ابراهیمی ارسالی در

    به اون شریعتی بیشعور بگید کسانی که از ار ز دولتی استفاده میکنند بقیه مردم این شرا یط را ندارند چکار باید کرد کسی که کاررخا نه دار هست انرژی مملکت رو مصرف میکند بقی ه مردم نمیتونن چکار باید بکنند و خیلی چی زهای دیگر چون بنزین هزینه اش سهل وصول هس ت گیر دادین به بنزین واقعا خاک عالم تو س رتون

  • هاشم ارسالی در

    با طرح مزخرف عزت نفس مردم رو میگیرد منبع د جلو پمپ بنزین صف خرید و فروش بنزین راه بیاندازید و دلال بازی البته شاید برای ا نهایی که زر میزدند یک میلیون شغل ایجاد م یکنند بد نباشه

  • ناشناس ارسالی در

    این طرح بدون کارشناسی درحال انجامه،،،دول ت قصد دارد بنزین را بعداز اجرای این طرح گران کند..پشت پرده اصلی دولت این است.‌.ا مثال بنده که از تاکسی استفاده میکنیم فرد ای اجرای طرح دولت. وقتی سوار تاکسی شدید بجای 10هزار تومان باید 30الی 40 هزار تو مان کرایه بدید،،اگر در ماه 300هزار تومان کرایه می‌دادید الان باید 1000000 یک میل یون کرایه بدید،،بقول معروف جوجه هارو آخر پاییز میشمارند،،

    • رضاخ ارسالی در

      یک قندان قند برای ده نفره‌که ازپول ده نف ر تهیه شده وقتی پنج نفر نمیخورن چرا باید حقشونو پنج نفره دیگه بخورن یه جورباید ع دالت برقرارباشه البته بحث ماشینهای شخصی که دیگه کرایه تغییرنکنه

  • ناشناس ارسالی در

    اختیار ت کاملتر وجامعه تر و بیشتر تر بد هید به مافیای مربوطه خودش درستش میکنه گو گورو معگورش میکنه.

  • عباس ارسالی در

    کار کاری اشتباه می‌باشد چرا که اون آقا ک ه پول دار هست 80 درصدشون با کار و زیاد ب ه اینجا رسیدن. باید به تعداد ماشینهاشون بنزین بزنن و مالیات دارایشون روهم بدن پس اون دهک سوم چهارم مالیات نمیده چون ندار ن سرمایه ندارن مالیات بدن.پس بنزین حق هم ه مردم هست.. اون که ماشین ندارن مالیات هم نمیده .

  • امین ارسالی در

    کشور روی مخازن نفته چرا در پالایشگاه بنز ین تولید نمیکنین !
    با تغییر قیمت بزنین یه چالش جدید ایجاد میشه

    • ناشناس ارسالی در

      برای اینکه فلکه نفت ورایگان سپردند دست چ ین وروسیه نه بعنوان باج مابه کسی باج نمی دیم ولی همین جوری تمام نفت ومعادن وطلا ه ر چیز باارزشی که تو کشور هست داره غارت م یشه تا ملت خودمون ازاین دارایی ونعمتها ب ی نصیب بمونه وتا آخر عمر باحصرت نداری از دنیا بره.خدا مصببش ولعنت کنه.

  • یک ایرانی ارسالی در

    چون اینقدر قانونهای الکی وضع می کنید به ضرر مردم هست .دیگه مردم متوجه نمی شوند .

  • علیرضا ارسالی در

    انهایی که ماشین ندارن داره حقشون ضایع می شه و آنهایی که ماشین دارند دارن حق بن زین بقیه را مفت مصرف میکنن پس بهتره دولت به همه افراد جامعه چه انهایی که ماشین دارن و انهایی که ماشین ندارن هرماه به هم شون سهمیه بنزین بده هرکسی هرطور دلش خواس ت تصمیم بگیره بفروشه یا مصرف کنه

    • ناشناس ارسالی در

      اونی که ماشین داره پول بیمه میده عوارض میده مالیات میده اونی که ماشین نداره میخواد بنزین چی کار کنه این یه طرح احمقانه هست که بنزین گرون کنن و. مردم بندازن به جون هم و تورم ببرن بالاتر

    • علیرضا ارسالی در

      اگر این طرح اجرا بشه هم کرایه ها هم مخار ج خانواده های فقیر بیشتر میشه و غنی غنی‌ تر و فقیر فقیرتر

  • علیرضا ارسالی در

    متاسفانه رسم شده، ناکارآمدی دولت در خصوص استفاده از تجهیزات روز، برای تولید خودرو، سوخت، راه‌های مواصلاتی و نهایتا مدیریت ضعیف دولتی بر، کارخانجات تولید کننده و دستگاه های حاکمیتی ، هزینه های آنرا بایستی شهروندان ایرانی تقبل و همواره، مورد هجمه قرار گیرند

  • ابراهیمی ارسالی در

    از صبح که بیدارمی شویم تو اخبار گوگل پول های فراوانی به مردم پرداخت میشه مثلا چند ماه پیش دولت اعلام کرد کسانی که خودرو ن دارن وهزینه سنیگین ایاب وذهاب رو تحمل می کنن یارانه بنزین پرداخت میشود ولی عملا هیچ اتفاقی نمی افته

  • ده ارسالی در

    باسلام وخسته نباشید آقا شریعتی که واقعی ت را میگوید که حدوداً شاید نصف کمتر جمعی ت فاقد خودرو هستند وحق آنها را چه کسانی استفاده میکنند آنهای که ماشین ندارد نبای د سهمیه بنزین داشته باشند جناب آقای نخعی بنظر می اید چند دستگاه ماشین دارد اگر ق رار باشد که کسانیکه ماشین ندارندسهمیه بن زین نداشته باشند آقایانی هم که ماشین دار ند چه دلیلی دارد که سهمیه داشته باشند بن زین آزاد بزنند تا همه ملت یکسان باشند و عدالت رعایت شود دین و مذهب ما دین اسلام قرآن است که همه باهم یکسان هستیم باتشکر

    • ناشناس ارسالی در

      نه به شما نباید چیزی بدند هر وقت ماشین خ ریدی بیا نظر بده

  • ناشناس ارسالی در

    اگر که دستمزدها واقعی باشه ، بازار خودر و رقابتی باشه و مردم بتونن ماشین با کیفی ت به قیمت روز دنیا سوار بشن ، بعدش شما ب نزین را هم با قیمت واقعی به مردم بفروش ، لازم هم نیست زحمت بکشی و به مغزت فشار ب یاری و نگران قاچاق باشی . اما نمی تونید ، چرا ؟ چون فاسد هستید و بند ناف شما به فساد گره خورده

  • بازنشسته ارسالی در

    دومین کشور نفتی جهان هستیم اما نمی توان یم بنزین کشور را تامین کنیم ! اما می گوی ند ما به قله ها رسیده ایم !!!! کدام قله؟ ؟؟؟ مردم که جز قله بدبختی چیزی نم بینند . شما چطور حضرات؟؟؟؟؟

  • نعیم ارسالی در

    دولت به حد اکثر دو ماشین برای یک خانوار سهمیه اختصاص دهد

  • منصور. ارسالی در

    عاقبت مسولان کشور باید قیمت بنزین را بخاطر اینکه قاچاق نشود وقیمت بنزین وسایر سوخت‌ها برابر. با کشورهای دیگرو همسایگان شودبالاببرند منتهی به خاطر اینکه مردم اعتراض نکنند قیمت بنزین را سی هزار تومان اعلام کنند ولی ده هزارتومان را به حساب صاحبان آن یعنی مردم بریزند

  • اصغر ارسالی در

    قیمت ماشین را بر اساس دنیا حساب کنید بعد بنزین را هم همینطور

  • بدبخت ارسالی در

    شما که در همه چیز ناترازی دارین چرا هررو ز مردم را تشویق به زاییدن می کنین

  • ناشناس ارسالی در

    مقدار بنزین را اگرشما نمایندگان کمترکنید به مردم با نرخ 1500 تومانی وبقیه را 3000 تومان تصویب کنید برای شما ها که مبلغ حداقل ماهانه 150ملیون تومان از جیب ملت مخورین یک درآمد خوب خواهد بود آقایان نمایندگان بی سیاست نفت و فرآورده های آن در مملکت ما ملی هست نه دولتی وسایر کشور ها نه نفت ملی دارند ونه تولید نفت بیشتر با قیمت بنزین کلانجار نرویدوآبان 98 را نگذارید تکرار شود

  • موسی بارانی ارسالی در

    بنزین به کد ملی واریز بشه بهتره چون بعضی مردم ماشین ندارن بعضی سه چهار ماشین دارن این عادلانه نیست

  • اکبر اسدی ارسالی در

    بجای این طرح های دردسرساز ،ببینید کشورها یی مانند کویت،امارات،عربستان،عراق،قطر چک ار می کنند شما هم همان کار را انجام دهید

  • همشهری ارسالی در

    به جای اینکه شرایط اقتصادی کشور بهتر و گ رانی و تورم متوقف شود ، این موضوع سهمیه را مطرح میکنند . گیریم سهمیه بنزین به هر کارت ملی داده شود . اولا دیگر ۶۰ لیتر ن خواهد بود و قطعا بسیار کمتر است ثانیا اگ ر هم این عدد باشد کل یارانه آن ۹۰ هزار ت ومان در ماه است . ۹۰ هزار تومان الآن پول یک دبه ماست بعلاوه ۳ تا بلیط مترو است ! !! مشکل مردم فاقد خودرو را حل میکند ؟؟؟

  • بیچاره ارسالی در

    سلام نخعی بفکر خودش و امثالانش هست اگه ب فکر من بیچاره بدون خودرو بود با طرح شریع تی موافق بود.نماینده ها همیشه بنفع افراد غنی رای میدهند.نمایندگان مصلحت خود را م یخواهند نه عموم مردم.

  • ناشناس ارسالی در

    اگر نفت نداشتیم الان سوار اسب بودیم ،خدا را شکر

  • مسعود ارسالی در

    سلام به کد ملی بنزین تعلق نا ترازی بنزین حل میشود وعدالت برقرار میگردد به شرط ا ینکه درست اجرا شود

  • ناشناس ارسالی در

    عالیه

  • احمد ارسالی در

    چشم‌این‌دولت‌کور‌شود‌اینهمه‌ماشین‌به‌داخ ل‌جاده‌ها‌هل
    ندهد‌حمل‌ونقل‌عمومی‌ باید‌توسعه‌یابد

  • محسن ارسالی در

    تنها دلخوشی این مردم اینه که آخر هفته ب نزین بزنند و برند بیرون شهر هوا به سرشون بخوره. اینم ازشون گرفته میشه

  • عباس نعیمی ارسالی در

    اگر مسئولین و نمایندگان طرحی ارائه می ده ند.... بی شک برای رفاه مردم نیست... برای جیب های خودشان در تلاش هستن

  • رضا ارسالی در

    بجای کارت ملی، بنزین سهمیه راکم کنیدوبنزین آزادراگران کنید هرکه طاووس خواهد جورهندوستان کشد

  • احمد ارسالی در

    قصد دولت درگیر کردن مردم است بحث عدالت ب ازی سیاست است

  • ناشناس ارسالی در

    حرف مفت می زند مرتیکه

  • هموطن ارسالی در

    آقای نماینده بیسواد .درست است که من اتوم بیل ندارم اما ازامکانات عمومی استفاده می کنم .اگر بنزین گران شودآنرا هم نمیتوانم استفاده نمایم .پس نسخه واسه زندگی خودت ب پیچ .تاهمین اندازه ازدست نظرات بی برنامه بودن نماینده هایی مثل توبدخت شدیم .بس ک ن وساکت بشین وحقوق نجومیتوبگیر.

  • ناشناس ارسالی در

    آقایان به اصطلاح متخصص من خودم خودرو ندارم
    گرانی و تورم وحشتناک و غیر قابل مهار زندگی مردم را نابود کرده است بی ارزش شدن ریال کشور و بالا رفتن دلار و ارزهای خارجی زندگی ۸۰ درصد مردم را نابود کرده است
    بجای شعارهای واهی مثل دولت ریسی بفکر مهار تورم و نجات اقتصاد کشور باشید
    اونهای که گهگاهی شعار بنزین به هر کد ملی می‌دهند واقعا نمیدونم چطور باید این افراد وارد مجلس شدند
    برای هر نفر ۶۰ لیتر بنزین ۱۵۰۰ تومانی بدی آن اختلافش ۹۰ هزارتومان می‌شود
    این مبلغی که بعضی از آقایان که مدعی هستند بفکر مردمند چه تاثیری دارد ، نان سنگک کنجدی در نانوایی شده ۲۰ هزار تومان ، با ۹۰‌هزارتومان ۴ تا نان میشه گرفت
    اونوقت بجای مهار تورم و‌گرانی ارزهای خارجی و نجات اقتصاد کشور وقت مجلس را به این بحثهای پیش پا افتاده صرف میکنید

  • ناشناس ارسالی در

    لطفاً نظر غیر کارشناسی ندهید هر روز هرکس ی از راه میرسه یه طرح و برنامه داره.

  • ناشناس ارسالی در

    اگر کمی از دزدیهاتون کم بکنید همه چیز در ست می‌شود.

  • رضا ارسالی در

    آقایان لطفا دست از سر کچل سهمیه بنزین بردارید اولا که واقعا ۶۰ لیتر بنزین در زمان جنگ اجرا گردید که پالایشگاه ها توان کمتری در تامین بنزین داشتند حلا با گذشت چند دهه آن را تکرار کرید بس کنید مصرف بالای بنزین تقصیر خودروهای صفر شماست

  • اکبر ارسالی در

    بنزین مال ماشینه نه کد ملی.
    مگه نو نه که همه باید استفاده کنند.
    ماشین ه که با پرداخت چندین عوارض و......موجب د رآمد زایی برای اقشار مختلف میشه نه کد مل ی

  • ص ارسالی در

    موقع خداحافظی

  • علی ارسالی در

    سلام آقای شریعتی ببخشید اون ۱۵۰هزارکارت سوخت بدون ماشین راحتماًمردم عادی صادرکرد ند

  • مهدی ارسالی در

    دوباره گران کنید تامردم ایندفعه نه‌مثل۹۸ ریشه تان رابخشکانند!!!!!

  • ناشناس ارسالی در

    تمام دهک ها از رانت سوحت استفاده می کنند. ان که وخودرو ندارد از هزینه سفر . کرایه ارزان استفاده می کند. بنزین در ایران ارزانترین در جهان و ارزانتر از اب است. سوخت باید برای همه گران شود لیتری ۳۰ هزاز تومان که خداقل قیمت در کشورهای فقیر همسابه ماست منطقی است تا جلوی قاجاق و ترافیک و الودگی هوا گرفته شود

  • رضایی ارسالی در

    آقایان باسواد این مردم نیاز به یارانه واعانه ندارند بجای خودرو با مصرف صدی چهارده خودرو با مصرف صدی پنج تحویل بدید مشکل حل میشه فقط کمی فکر وسواد لازم داره همیشه زور زدن جواب نمیده

  • ناشناس ارسالی در

    جمع کنین بساط دهکبندیتونو من خودم بیکارم هیچ درآمدی ندارم نه ماشین نه خونه گذاشت نم دهک ششم!!!!!

  • مجید ارسالی در

    سلام وقتی شخصی سهمیه بنزین خودش وخانواده رادر یک تایم مشخص مصرف کرد که هیچ!اما ا گر مصرف نکرد ،دولت به قیمت روز پول آن را به حساب شخص واریز وبه نوعی خود دولت آن را بخرد،دیگر احتیاجی به واسطه ودلال نیست و کسی هم قاچاق سوخت نمیکند،وهمه به حق و اقعی خود می رسند،این چه اشکالی داره؟

  • ناشناس ارسالی در

    خیلی عاللیی هست. همچین فکری کردین

  • کیان ارسالی در

    خدا لعنتتون کنه ،نشستن ته مجلس یه سره دا رن قیمتا رو ببرن بالا برای پر کردن جیب خ ودتون. انشاالله که همتون بدرک برن

  • بنده خدا ارسالی در

    فقط فکرتون واسه گرون کردنه جلو قاچاق بگیرین گرون کنیم که قاچاق نشه

  • ناشناس ارسالی در

    لطفا از این نظر ها پیشنهادهای آبدوغ خیاری ندید آخه کجا دنیا همچین اراجیف را سرهم میکنن بخورد مردم میدن اگر مدیریت بلد نیستی که حتما هم همینطوره با اعصاب وروان ملت بازی نکنید

  • فرهان سواری عواچه ارسالی در

    بهترین کار همینه بنزین باکارت ملی

  • احمد ارسالی در

    بله یکی دارد چند اتومبیل یکی هم هیچ عدالت‌ این است

  • ناشناس ارسالی در

    نخعی خودش حتما بیست تا خودرو داره و به ف کر بی خودروها نیست.

  • رضا ارسالی در

    خدا نکند بنزین گران شود چون باعث گرانی ه مه چیز خواهد شد و مردم تاب آن را ندارند

  • حسین ارسالی در

    این طرح از سوی عده ای خام و ناپخته بیشعور و بعضأ مغرض ارائه شده چرا که شکل اجرای آن بسیار غلت است و ثمری غیر از اینکه تورم سر صفره مردم را وحشتناکتر بالا ببرد و در دام افتادن دولت وسیاتهای کنترلی اقتصادش داشته باشد ندارد چنین سیاست‌های غلط ناشی از نبودن دولتمردان بین مردم و دور بودن از آنان است ، سالها پیش ا ائل انقلاب و زمان جنگ با یک خ. دو مسافرکش از تجریش به سیدخندان می آمدم وسط راه شخصی با یک کیف سام سون (آن موقع تازه مد شده بود) سوار شد و نرسیده به خواجه عبدالله پیدا شد ، راننده به توجه به سرو وضع مسافر کرایه تجریش تا سد خندان را طلب کرد بعد از کمی بحث و مشاجره مسافر رو به راننده گفت هرچقدر دوست داری و احتیاج داری بگیر برای من مهم نیست ! ! ! میدانی من چه کاره هستم ؟ ! من تاجر برنج. میدان اعدام(قدیم) هستم دهها وصدها برابرش را از تو و امثال تو میگیرم ! ! ! بله نتیجه اش بیشتر افتادن مردم به جان یکدیگر است ویک جنگ تمام عیار سرد داخلی که ا قضا دشمنانمان به دنبال همین هستند چون با این عمل نابخردانه با این دست آورد ! معلأ یک نه بزرگ ب رهنمود های حضرت آقا گفتید بیسیاستی و بی کفایتی تاکی و تاکجا ؟ ! ؟ ! ؟ !

  • خودمخدا ارسالی در

    باشه اشکال نداره حقوق کارمندان ،مستضعفین یک پنجم حقوق تو نماینده یا افراد مجلس بدن اشکال نداره بنزین بشه لیتری ۶۰۰۰ هزا رتمان

  • مهرداد بژند ارسالی در

    جوری فشار بر گرده مردم شما افردا بی سواد و بی درایت اوردید که دیگر هیچ یک از این کارهایتان نفعی به حال مردم چه بی بضاعت چه با بضاعت ندارد یباره بنزین و بکنید ۱۰ هزار تومان خیال خودتان و مردم را راحت ک نید حالا دیگه با این اوضاع خودتان هم مید انید این سهمیه بنزین هم دردی از دل مردم بی نوا دوا نمیکند

  • ناشناس ارسالی در

    سلام آقای نخعی واقعا برات متاسفم که روس تایی ها بی فرهنگ هستنداگه همین روستایی ه ا نبودند توبایدازکجامیخوردی

  • محسن ارسالی در

    دولت با چراغ سبز بچه های بالا با مغلطه ک اری امثال شریعتی! همچون مترسک های زمان قطع بودجه یارانه درکشور ! که پیامدش ران ت وگرانی وتورم ۵۰٪ به بالا ...شد وبه قلی ل افراد چندر قاز یارانه ثابت آنزمان را م یدهد وعوامفریبانه دم از دادن یارانه می ز ند ! با ظلم چند لایه اکثر ملت در دهک ۱۰ قرارداده حتی اون چندر قاز رو هم نمیده ! اگرعدالتی بود ومدیریتی وحکومتی کاری ! کا ملا عادلانه وانسانی ومنطقی وعقلانی بود ! بجای آتش زدن بودجه در جاهای بیهوده وبی ثمر ! بودجه یارانه را ادامه میداد ! واقت صاد خانواده ها را به قهقرا نمی برد ! در واقع با فرار به جلو کلاه ظلماته بزرگی سر ملت گذاشتند ! بودجه یارانه وافزایش سالا نه اش را حذف کردند ! وگرنه امروز باید به هر نفر ایرانی ۱۰ میلیون تومان یارانه عم ومی در نظر می گرفتند تا اقتصادشان در حدب خور نمیر بمونه ! الان هم بحث بنزین ویار انه اش همان سفسطه بازی وگول زدنه هست ! ی ارانه انرژی الان به هم صاحبان خودرو وهم کسانیکه خودرو ندارند منطقی وعادلانه می ر سد ! وقیمتش باتوجه به در آمد سرانه مملکت نسبت به ممالک دیگه ارزون نیست! با اینکا ر دوسه روزی یارانه بنزین به کام بدون خود روهای اندک خوش خواهد آمد ! یارانه بنزین که کم کمک حذف شد ورانت بازی وقیمت سوخت ب الا رفت ! اکثر ملت متمول شناخته خواهند ش د ! گرانی بتبع سوخت بیدادخواهد کرد ! صدا ی ملت مظلوم هم بسان یارانه نگیرها به جای ی نخواهد رسید ! وفقط وفقط چرندیات نامسئو لان وشق القمر های توهمی شان گوش فلک را ک ور خواهد کرد😪

  • ناشناس ارسالی در

    دلیل مصرف زیاد بنزین درایران افغانها هست ند
    کارهارااشغال کردن ایرانیها بیک ار شدن روبه کارباخودروآورده اند هم مصرف سوخت زیاد شده وهم ایجاد ترافیک میشود
    که هوا گرم وآلوده میشود دوباره مصرف برق زیادمیشود
    اگر از کشوربیرون رو ند وبه انها حقوق بدهید باصرفه تراست تادر ایران باشند

  • عدل ارسالی در

    اقای نماینده لطفا برویدعدالت رادرجاهایی که هیچ بویی ازعدالت نیست برپاکنید. خیلی به فکرمردم هستی

  • حسین سلطانی ارسالی در

    تخصیص بنزین به کد ملی یک مشکلاتی را دربر خواهدداشت که همه کسانی که الآن موافقندرا پشیمان خواهدکرد

  • ناشناس ارسالی در

    150000کارت سوخت بدون خودرو که از اسمون ن یومده حتما از یه جایی صادر شده ...چقدر ب اید یه مملکت بی در وپیکر باشه که بعضی ها هر ***میخورن وحساب وکتابی هم نیست... اگ ه ازخودشون باشن که رأفت اسلامی شامل حالش ون میشه اما اگه یه آدم معمولی باشه دشمن نظامه و فوری اعدام میشه به عنوان مخل اقت صاد واغتشاشگر فاتحه این دولت و ....باید خوند

  • امیر ارسالی در

    واقعا جای تاسف دارد این همه تورم در کشور ما کم نیست می خواهند با این نظریه غیر علمی یعنی تخصیص یارانه بنزین به هر کد مل ی کل اقتصاد کشور دچار مشکل شود

  • محسن ارسالی در

    باز اینا میخوان مردم ضرر نکنن، یعنی چهل و پنج ساله اینا دنبال ضرر نکردن طبقه ضعیف جامعه هستن هر روز بدتر به سرشون آوردن، کاش اینا دست از سر مردم بر میداشتن بخدا

  • امیر ارسالی در

    من که یک ماشین دارم ترجیح میدم حتی سهمیه ماهانه من اگر قطع شود بهتر است تا اینکه بنزینی به همه مردم تعلق بگیرد که باعث ت ورم شدید بشود

  • امیر ارسالی در

    چرا مردمو اینقدر اذیت میکنید فقط طرح میدید گرونی بیداد میکنه دولار از ۶۰تومان عبور کرد گرونی و تورم بیداد میکنه حقوق با این گرونی ۵روز دوام میاره، یکم بفکر ملت باشید گرونی داره ازپا دلمون میاره، گرونی تا کی همه را گردن تحریم نیندازید

  • خسرو ارسالی در

    چرا هیچ کس پیدا نمیشود تا جلو شما را برا ی گمراه کردن و تشویش اذهان عمومی بگیرد ت خصیص بنزین یارانه به کارت ملی پیشنهاد بع ضی از نماینده های مجلس است چرا هنوز تصوی ب نشده بنام دولت تمام میکنید ؟

  • شیخ ارسالی در

    با سلام فقط مثل طرح رزاق بدرد دولت میخور ه نه مردم عادی هیچ بررسی برای جلوگیری از قاچاق کالا به صورت کارشناسی انجام نشده می خواهند مردم را سر کیسه کنند وکاری بود جه وجیب خودشون را پر کنند والسلام نامه ت مام

  • محمد ارسالی در

    ۴۵ ساله فقط دروغ میگید

  • ناشناس ارسالی در

    مسایل مهمتر از بنزین هم است به آنها هم ف کری بکنید یارانه حق همه مردم اعم از غنی و فقیر است چون که یارانه درآمد عمومی کشو ر است که حق همه است یکی کار کرده زحمت کش یده دارا شده آن دیگری تا ساعت ۱۱ خوابیده کار نکرده فقیر شده در این حال حق غنی ضا یع می شود

  • علیرضا ارسالی در

    خاک برسر بی سواد مالک شریعتی من نمیدنم این بابا چطور وارد مجلس شده

  • حسین. ارسالی در

    به نظربنده اگرسهمیه بندی ازطریق کارت مل ی باشد بهتراست چراکه الآن فقط افرادی که وسایل نقلیه بیشتری دارن سودمی کنندوحق کس ایی که ندارن داده نمی شود...

  • جلال ارسالی در

    بنزین بهترین راه با کارت ملی هستش اگر واقعا میخوان عادلانه تقسیم بشه

  • غلامحسین اصفهانی ارسالی در

    ازامام رضاع درمورداداره ی کشورسوال شددرا وایل ریاست آقارییسی باتوجه به اینکه یک ف رش دست باف کرمی رنگ زیرپایش پهن بودوگوش می نمودکه مانگران وضعیت بودیم ومطالبیکه ..‌وایشان چندان اظهارنظرنکردندوبرداشت کر دیم فعلادستکاری به امورکلیشه ای خطرناک ا ست وکمک به مردم ازطریق مهارت آموزی مثل فرش دوازده متری وصادرات

  • ناشناس ارسالی در

    توزیع فقر و بدبختی هرچه بیشتر برای قشر ح قوق بگیر و متوسط جامعه، قیمت دلار را پای ین میاوردین که یارانه تولید نشه که به زح مت بیفتین به کی چقدر بدین !!!

  • حمزه علی ارسالی در

    این کار کار بسیاری خوبی هست به نفع قشر محروم وفاقد خودرو می باس

  • ناشناس ارسالی در

    چرا ماخودرونداریم سهمیه بنزین به ما نمی هن قانون هرکشو ی باید سهمیه بنزین به کسانی که خودرو ندارن پرداخت شودبنده داری

  • فرهنگی بازنشسته ارسالی در

    دولت می خواهد بنزین گران کند .کور خواند ه .با عدم شرکت مردم در انتخابات نشان دا دند آماده انفجار هستند

  • بازنشسته ارسالی در

    دولت رییسی *****تو مملکت..بخدا نمیتوانیم سیب زمینی هم بخریم .بقیه از جمله مرغ و گوسفند و گوساله و میوه و حتی حبوبات ت عطیل .خداوند نابودتان کند .بخدا از بایدن و نتانیاهو بدتر هستین

  • ناشناس ارسالی در

    نمیخواد به مردم بنزین سهمیه‌ای بدین و گدا پروری کنید،کافی است حقوق و دستمزد و در آمدها را بر اساس میانگین پایه خلیج فارس قرار دهید و واردات خودروی خارجی را با تعرفه‌ی منتقی صورت گیرد و زیر ساخته و صنعت را توسعه دهید ،آنگاه میتوانید بنزین را به قیمت میانگین پایه خلج فارس توضیع کنید،!
    شما با اختصاص بنزین به کارت ملی ،مشکلات را چند برابر می‌کنید و قیمت تمام خدمات و اقلام را بالا خواهید برد و همچنین تبادل و فروش بسیار دردسرساز خواهد شد،

  • ناشناس ارسالی در

    آخه چقدر و تا کی اینقدر دلسوزی؟ شما چندر غاز کمک معیشت فجراته را برای اسفند ماه م شروط کردین دوبرابر اگر از جیب خودم خرید کنم ۲۲۰ تومن بدهید که یک شکلات هم نیست . کجا برای دادن صدقه شرط تعیین میشود؟ چر ارباید بخاطر ۲۲۰ تومن شما باید ۴۰۰ و خور دی تومن از خودمان خرید کنیم؟!!!! صدقه با شرط تو سرتان بخوره!!!!

  • حسن ارسالی در

    همه دهک های استفاده کننده از تاکسی‌های اینترنتی مصرف کننده یارانه بنزین هستند

  • حمید ارسالی در

    تو را خدا،تو را جون بچه هاتون بسه دیگه،ب خدا زیر این همه فشار و استرس داریم خفه م یشیم.،بابا چند وقت هیچ تصمیمی و کاری نکن ید تا حداقل یکم حالم بهتر بشه

  • ناشناس ارسالی در

    سلام منم ماشین ندارم سهم بنزین منم بهم بدید باتشکر

  • سج ارسالی در

    نوبت بنزین هست گران بشه خدا لعنتتون کنه...

  • علی ارسالی در

    بنزین را حکومت به همان سه هزار تومان بفروشد اما ماشین هایی که مصرف استاندارد جهانی دارد را به مردم بدهید امروزه در جهان ماشین های روز سه تا چهار درصد مصرف دارند ماشین های ایرانی و چینی صدی ده آلی سیزده است اگر نماینده یا حکومت شرف و انسانیت دارند همانند کشورهای همسایه حوزه خلیج فارس ماشین های اروپایی و آمریکایی ژاپنی به همان قیمت به مردم بیچاره ایران بدهند بنزینی که یوره ده است در ایران همان سه هزار تومان حساب کند اصلا پنج هزار تومان اما بنزین یورو چهار بدهد

  • ت .ع ارسالی در

    درود بر مسئولین محترم که بفکر ملت ایران هستند تا همه بنزین دار شوند

    • ناشناس ارسالی در

      انشالله که به شماها هیچی نمیدن

  • Faridon.gh4848 ارسالی در

    آخرش نفهمیدیم که کدام بهتر است این نماین ده خودش حالی است؟

  • جسن ارسالی در

    انتخابات تمام شد مشکلات و ومسایل دردسر ساز را برای ملت شروع کردند

  • حسن ارسالی در

    درود
    لطف کنید کمی انشاء خبر را اص لاح کنید

  • فرهاد ارسالی در

    چقد یه حرف رو کش میدین این همه سطر رو میشد در چند جمله خلاصه نوشت و یا گفت وقتی خیلی با حاشیه حرف زد مدام گفته شود نیت ما خیر هست برای همه برای مخاطب عکس مطلب هست من که نتونستم تا اخر بخونم

  • قوقولی قوقو ارسالی در

    شما فعلا تکلیف جاماندگان سهام عدالت رو م شخص کنید بنزین رو دست نزنید چون خطرناکه ممکنه جیززه بشین

  • ناشناس ارسالی در

    گیج سهمیه روبه کارت ملی تخصیص میدیدنه کا رت بانکی.

  • ناشناس ارسالی در

    دست به بنزین بزنین گور خودتون کندین

  • ناشناس ارسالی در

    بنزین جرقه خیزش مردمی مواظب باشید

  • احمد ارسالی در

    من خودروندارم بنزین هم نمیخوام بااینکارت ون چنان تورمی ایجادبشه که ماهاخودکشی کنی م چون زورمابه شماها نمیرسه

  • ناشناس ارسالی در

    موافقم .کار درست همین است

  • ناصر ارسالی در

    حق افراد دیگری هم در مصرف بنزین خورده شد ه است اون هم افرادی که متور سیکلت دارند ومدت عمر ده ساله موتور آنها گذشته وسهمیه بنزین آنها قطع شده است ویا کارت سوخت به آنها تعلق نمیگیرد حق ما ها چه میشود

  • رضا ارسالی در

    سرمایه ای که خرج تولید خودرو وابسته های تولید خودرو میشود اگر در جای درست خرج میشد بهترین ارزش افزوده را داشت اقتصاد کشور تقویت میشد

  • ناشناس ارسالی در

    اگر بنزین به کد ملی تخصیص یابد، عدالت در همه جامعه برقرار می شود

  • ناشناس ارسالی در

    واقعا ادمی در حیرت است از این همه هوش بر ای تخریب اقتصاد و سفره مردم؟؟!! مرد حساب ی بیش از ۸۰ درصد خانواده های ایرانی ماشی ن دارند .اخه این چه تزی است؟!

  • ناشناس ارسالی در

    این بهانه ماشین نداره خواهی نخواهی خانوا ده این افراد درکارهایی روز مره ازوسایل ن قلیه برای جابجای خود وسایل زندگی به صورت مستقیم یا غیر مستقیم استفاده می کند با افزایش یک برای بدانند که باید ده برابر ه رینه این افداد زیادبشه

  • ناشناس ارسالی در

    به نظرم بنزین کدملی شود

  • ناشناس ارسالی در

    دولت به دنبال آزاد کردن قیمت بنزین است اما رودربایستی دارد و با راههای مسخره قدیمی فکر میکند می تواند سر مردم را شیره بمالد.
    اگر دنبال عدالت هستند، عدالت در پرداخت حق واقعی مردم است. حقوق را درست کنند، مردم خودشان به قیمت جهانی میخرند پولش را هم می دهند دولت هم اینقدر لازم نیست ناله کند و منت یارانه سر مردم بگذارد. وقتی حقوق یک سرهنگ ما سیصد دلار هم نمیشود چرا باید ماشینش را با بنزین لیتری یک دلاری پر کند؟ معلمی که زیر سیصد دلار حقوق میگیرد، چرا باید یک باک بنزین زدنش بشود چهل دلار؟

  • محمود ارسالی در

    باید یا خدا را بخواهید یا خرما این ضرب ا لمثل معروف بحث بی مورد انجام دادن بی خود است اگر دم از عدالت بزنید باید به هر کد ملی بنزین داده شود به خود نه باید بنزین داده شود چون آنکه ماشین دارد بنزین می گ یرد اما فقرا بدون ماشین یعنی هیچ عدالت ه م هیچ.

  • مسعود ارسالی در

    قدیما ی عمویی بود تو محله مون که بنزین م یریخت داخل ۲۰۰ لیتری آزاد میفروخت حالا س همیه ای بخواهد مهلتش به پایان برسه چه دپ ویی میکنه اون عمو و چه اتفاقاتی ....

  • ناشناس ارسالی در

    عزیزان مصرف زیادبنزین که میگن به خاطرآشغ الهایی که ایران خودرو وسایپا تولید میکنه وچند برابراستناداردمصرف میکنه ودولت هم سهامدار عمده ایناست ومطمئنباشیدبایارانه بنزین میخاهندقولتون بزنن😭😭

  • امیرفروغی ارسالی در

    سلام یعنی این کارمردم توفشارقرارمیگیرنده وای مردم روداشته باشیدهمین مردم به عنوان ستون این کشورهستندفقط برای انتخابات مرد م رودوست داریدنکنیداذیت گرفتارمیشید

  • مجتبی ارسالی در

    چرا همیشه بار حل مشکلات رو روی دوش مردم میزاریر
    . خب اون دو تا فرغون ساز رو تعطیل کنید خودروی با کیفیت وارد کنید هم مردم خوشحال ترند هم مصرف بنزین از نص ف هم کمتر میشه هم بیماری های ناشی از آلو دگی هوا از بین میره هم تلفات در تصادفات کم تر میشه

  • ناشناس ارسالی در

    میشه یه سوال بپرسم، ماشین تولید داخل، تو ی شهر صدی چند مصرف داره؟ اصلا استاندارد بین الملل دارند که نرخ بنزین رو اینجور ح ساب میکنید؟

  • باشرف ارسالی در

    ببینم اونها که چه یک خودرو چه هزار خودرو دارن مگه سالانه هزار جور عوارض مالیات ب یمه استهلاک و هزار معضل دیگه برای هر خود رو ندارن؟ در طرف مقابل اونها که خودرو ند ارن این هزینه ها و پول‌های زور رو ازشون میگیرن یا میدن که قرار باشه بنزین بهشون تعلق بگیره؟ عوضش هیچ کدوم از این هزینه ه ا رو ندارن که هیچ تازه همیشه دارن از ناو گان عمومی با یک هزارم مخارج اتومبیل داره ا تردد میکنن . میخواین اشتباهی کنید که د امنتونو بد نگیره بیخود گردن مردم نندازید بازی با قیمت بنزین اینبار از آتش گرفتن کل منابع طبیعیه کشور براتون گرونتر تموم میشه . اتفاقا چه خودرو دارها و از اونا م همتر ندارها به همین وضع راضین . حرف مفت به پابند این کلمه ی بدبخت عدالت عدالت نز نید و با دم شیران بازی نکنید و شعار و بر نامه چینی و مغزشویی نکنید . همه ی مردم ا ز غنی گرفته تا ضعیف خوب می‌فهمن و می دون ن چی تو سرتونه و چی میخوان و در قبال تصم یمات پت و متی چه برخوردی با عوامل اون حت ی خود رژیم بکنن .

  • ایرانی ارسالی در

    قیمت بنزین با قیمت فوب خلیج فارس و جهانی... و
    متغیر... و
    یارانه ها ی واقعی...

  • مهم نیست ارسالی در

    پر ادعای منطقه به چه روزی افتاده واس به حال ما مردم😏

  • ناشناس ارسالی در

    چرا لقمه را دور سرتان میچرخانید بنزین را آزاد کنید ویارانه تخصیص شده و درآمد نفت را به همه مردم بدهید تا عدالت اجرا شود و ثروتمندان از فقرا بهره کشی نکنند

  • ناشناس ارسالی در

    خبرهای بی ارزش از آدم‌های بی ارزش میزاری ن !؟

  • کوروش ارسالی در

    خانواده هایی که ماشين ندارن از کرایه ارز ان و خدمات ارزان به‌ وسیله ماشين داران ا ستفاده میکنند

  • ابراهیم ارسالی در

    سلام ای کاش درتقسیم رانت ووامهای کلان هم همین اندازه حتی یکصدم این عدالت رارعایت میکردید خیلی خوب میشد

  • من ارسالی در

    سیف الدین

  • علی ارسالی در

    آقایان نماینده خوب به اوضاع و احوال کشورومردم اشاره میکنن وهیچکاری از دستشان ساخته نیست چه طرح های عجیب و غریب مطرح میکنن خودشان میدانندهیچکاره هستن ولی ازرونمیرن که از مردم عذرخواهی کنن بابت انجام ندادن وظیفه قانونی شأن.مطمعن باشیدبخاطرحقوق مزایایی که دارن مجبورابه کارهایی دست بزنن که یعنی ماهم داریم کار میکنیم بعدها کلی هزینه بایدپس دادتااین آسفته کاری هادرست شودمتاسفیم برای این روزگاری که امثال همین هابرملت تحمیل کردن .باورکنیدتوی تبلیغات حرفی برای گفتن نداشتن کارناوال خودرو راه مینداختن وبایه ابزارعجیب وغریب صداهایی ایجاد میکردن که هرانسان باشعوری ازاین رفتارخجالت زده می‌شد

  • جلال ارسالی در

    جمله بندیت تو باک ماشین !
    «می‌توا ن از طریق کد ملی به این افراد سوخت تعلق گرفت»

  • ناشناس ارسالی در

    فقط دست تو جیب ملت

  • ناشناس ارسالی در

    یه عده ****هر دوره نماینده میشن، روز به روز کشور رو بیشتر به مستراح تبدیل می‌کنن .

  • J.e ارسالی در

    این طرح خیلی خوبیه ولی کسایی ک خودرو ندا رن باید باقیمت کمتری سهمیه خودشونو بفروش ند اگر پولشو به حساب مردم واریز کنن دیگه کسی مجبورنمیشع باقیمت کمتر سهمیشوبفروشه .درغیراینصورت یک بازارسیاه بوجودمیاد ک خ وب نیست.

  • ناشناس ارسالی در

    ساده و ابلح اون کسانی که باور کردن دولت قراره بنزین بهشون بده اونم با کد ملی😂😂دو لت میخاد بنزین رو گرون کنه بهونه نداره ج ز اینکه بگه میخاد از ماشین دار بگیره بده به اونی که ماشین نداره😂😂

  • قدرت طهماسبی ارسالی در

    یک خانواده چهار نفره دارای دو خودرو به جای دو کارت سوخت ، چهار کارت سوخت داده می شود و این عقلانی نیست چونکه کارت سوخت متعلق به خودروست نه فرد ، پس باید انشعابات آب و برق و گاز نیز به جای ملک به فرد داده شود ، خیلی مسخره و عجیب می شود

  • محسن ارسالی در

    یک سری بی‌سواد بالا نشستن و گردن کلفت کر دن درد مردم رو نمیدونن دهک بندی کلاهبردا ری. هست هر شخصی سهم داره از منابع این مم لکت از گلوی یکی ببرن که اونی که زورش بیش تره یدفعه برداره بره مسخره بازیه بنزین گ رون نشده هنه چی گرون شده چه برسه بنزینم گرون کنن از این به بعد جلو پمپ بنزین یه دکه باید بزنن اونایی که خودرو ندارن بیان بنزین بفروشن

  • فرهاد ارسالی در

    لطفا ادای دلسوز برای کسانی که خودرو ندارند را کنار بگذارید اگر میخواهید برای آن قشر دلسوزی کنید یارانه خیلی از اقلا م را به آنها اختصاص دهید چونکه سهمیه بنز ین برلی کد ملی شدنی نیست یعنی چگونه بای د آن سهمیه را استفاده کند .بازار سیاه را ه بندازد یا کنار پمپ بنزین بایستد تا سهم ش را بفروشد .شمارا به خدا از این مغزها ی متفکر که چنین پیشنهادهایی میدهند دوری کنید چون عاقبت ندارد

  • بیرقدار عبدالرضا ارسالی در

    چند روز قبل بعد از خبر ساعت ۲ یگ نماینده خراسانجنوبی بااقایی گه می گفت بنزین بای د بهتمام مردم پولش دادهوشود به عنوان یار انه گهدرست می گفت ولی در ان نماینده مجلس گه هدفش این بود گه یارانه بنزین به مر دم دولت ندهد چون این نماینده‌ نادان از ح رف هاش معلوم بود گه می خواهد ازاین گار س ودوزیادی قسمتش شودوبنزین را ان طرف مرز ل یتری۹۰ تومان یگ عده ازاد بفروش برسانند و اقعان این نماینده گه حرف می زد یا خیلی خ ر بود یا از طرفی دشمن این انقلاب است من این را ثابت می گنم گه این نماینده هدفش ن ا بودی این انقلاب است مرگ برضد ولایت وفق ه

  • ناشناس ارسالی در

    خاک بر سرتون برا مدیریتتون کجای مملکت در ست هست که بنزین درست باشه .دولت پخمگان

  • سام ارسالی در

    دولت ونمایندگان کی دلشان برای مردم سوخ ته یادتان اگر باشد یک بارازاین سوراخ گزی ده شدن مردم زمان دولت احمدی نژاد ۹ قلم امسال آب برق گاز ووو یارانه برداشته شد وقرار شد یارانه نقدی بجای آن بدهد چندس الی یارانه نقدی را صابط دادن وتورم سا لانه حدود سی درصد بالا می‌رفت وازطرفی ه م گفتن شماه وضع مالی خوبی داری بشماه تع لق نمیگیره ویکی بعد از دیگری قطع شد ر احت دولت زیر تعهداتش زد مثل همیشه حالا اینهم کلاه گشادی برای سرمردم بافته شماه که هرماشین لگنیکه تولید میکنید وبه قیم ت گزاف وبامنت میفروشی پول بنزین آن را ت مام گمال روز اول باقیمت گزاف ماشین از مص رف کنندگان گرفته اگر راست می‌گویی ماشی ن های خارجی به قیمت بلاد کفر بده وبنزین هم که مال خودمان است بقیمت بلاد کفر حس اب کن خودت راگیر آوردی نه مردم نیم رو می‌دهی پول چلو گردن بگیری ودوست داری بر ای طرح شما عقل کل مردم دس بزنند ماهم خد ایی داریم ببین چوب خدا صدا نداره اگر بزن ه دوا درمان نداره

  • میلاد ارسالی در

    اینا دلشون به حال مردم بی‌ماشین و ماشین‌ دار نسوخته.
    تجربه نشون داده هروقت ی اومدن ادعای احقاق حق مردم رو کردن، پشت ش یه پروژه دزدی یا چیزای امثال این بوده.
    الانم سر خودتون رو درد نیارین. چ ندسال پیش هم یه نفر دیگه همین ادعا رو کر د و بعدش بنزین یه شب پنجشنبه‌، بدون اطلا ع رییس جمهور، شد 3000 تومن.
    قرار بود بنزین تک نرخی بشه، اما آب از آب هم ت کون نخورد.
    توی هیچ کشوری، این حرف نیست که ماشین‌دار بنزین بزنه، بی‌ماشین بنزینش رو بفروشه. اینطوری پمپ بنزینا میش ن مرکز دلالی و اوضاع بی‌سروسامان بنزین، از این هم بدتر میشه. بجاش میتونن توی نظا م یارانه، اصلاحات انجام بدن که حق کسی پا یمال نشه.
    وگرنه این حرفاشون فقط ب وی گرونتر شدن بنزین رو میده و هیچ سودی ب ه نفع هیچکسی نیست.

  • علی ارسالی در

    نفت گاز بنزین حق مردمه سرمایه ملی هست ناراحتی هستید خودرو برقی بدون گمرگ وارد کنید یا بزارید وارد بشه هم مصرف بنزین کم میشه هم شاید بازار ماشین

  • ه ارسالی در

    یعنی تا حالا تو جایگاه نرفتین یک کارت سو خته که بقیه باید نوبتی دعوا کنند تا بنزی ن بزنند خودتون تو باک ماشیناتون چی میریز ین واقعا بدترین وزیر نفت کشور تا به امرو ز و بدترین نماینده ها تا این دوره شماها بودین چرا استعفا نمیدی آقای وزیر وقتی ای ن کاره نیستی هر روز ی دنگ جدید سر ما مرد م پیاده می کنید اخه این نماینده های مردم چرا شما را استیضاح نمی کنند چرا شمارا ب رکنار نمی کنند مگه نباید از حقوق ما مردم حمایت کنید رای دادیم که گره از ما باز ک نید خودتون شدین گره زندگی ما از خدا بترس ین

  • ناشناس ارسالی در

    امسال سال سرنوشت سازی هست برای حکومت...پ ول و ثروت کشور رو بریزه توی شکم عربهای س وریه،عراق،یمن،فلسطین،لبنان، صرف جنگ در م نطقه در منطقه.... بیمارستان و مدرسه میسا زه در عراق و سوریه ،خونه میسوزه هم برای لبنانی ها و فلسطینی ها و....پول نفت و در آمد کشور رو به خود ملت نمیدن،صرف ساخت کش ور هم نمیکنن، اون درآمد ناچیزی که ملت در میارن هم مالیات میگیرن و ....تورم....

  • ناشناس ارسالی در

    چرا بیشتر کشورهایی که حاکمانشون مذهب سنی هست،در رفاه و آسایش و پیشرفت هستند،.... ..چرا عربستان فقط نفت و گاز داره،ماهیانه سی میلیون تومان یارانه میده ولی کشور ما جدا از نفت و گاز و پتروشیمی وعسلویه معد ن مس،آلومینیوم،سنگ آهن،لیتیوم،22 معدن طل ا،بازم فقیر و بدبخت و...هستیم

  • یونس ارسالی در

    سلام گناه ما که در دورترین نقطه کشور زندگی میکنیم چیه بلوچستا به والله دارن بنزین لیتری ۱۵هزار تومانی میزنند برای اینکه ما زیر ساخت نداریم مثلاً خودم اگه بچم مریض بشه باید تا مرکز استان ۷۰۰کیلومتر برم به نظر شما این ۱۵۰لیتر برای ما سیستان بلوچستان چی میشه چند باک میشه به ولله نهایت پنج یا شش روز از سهمیه دولت استفاده میکنیم بعدش کل بنزین آزاد که ما ۱۵هزاری می‌زنیم از سایر استانها به بلوچستان میاد و سودش به جیب سودجویان میره خواهش میکنم اگه مصعولی صدای مارا میشنود شمارا به خدا قسم یه فکر و چاره ای برای ما مردم بیندیشد پاینده ایران

  • ناشناس ارسالی در

    اگرهرشخصی‌درماه‌یادر‌روزفقط‌به‌مقدار‌حق‌تایین‌شده‌‌برای‌هرنفرداده‌شود..اضافه‌برآن‌‌باقیمت‌مصوب‌باشدهیچگونه‌مشکلی‌پیش‌نمیاد‌واضافه‌برداشتها‌‌به‌حساب‌آنهایی‌خودرو‌ندارند‌هرکس‌به‌حق‌خود‌به‌یارانش‌اضافه‌بشه‌.واسلام

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها