|
کدخبر: 322443

فرابورس/ معاملات/ بازار سرمایه

فوری / معاملات فرابورس به جریان افتاد

پس از اختلال در هسته معاملاتی فرابورس که از روز گذشته ایجاد شده بود، امروز سرانجام این اختلال پس از ساعت کاری معمول بازار سرمایه برطرف شد. به همین ترتیب، سهامداران می‌توانند از ساعت ۱۴ تا ۱۷:۳۰ نسبت به خرید و فروش سهام اقدام کنند.

اقتصاد فوری / معاملات فرابورس به جریان افتاد

شرکت فرابورس اعلام کرد که به دلیل مشکلاتی در زیرساخت سامانه معاملات، تمامی اجزای سامانه معاملاتی فرابورس در حالت توقف قرار گرفته بود. اما با توجه به اطلاعات ارائه شده توسط شرکت مدیریت فناوری بورس تهران درباره احتمال رفع اشکال فنی، فرابورس اعلام کرد که احتمالاً جلسه رسمی معاملات پس از ساعت کاری امروز (یکشنبه) برگزار و تمدید خواهد شد. به همین دلیل، معامله‌گران و فعالان بازار توصیه شد که تمهیدات لازم را در نظر بگیرند.

محمد صادق غزنوی، معاون عملیات بازار فرابورس ایران، عذرخواهی کرد و اعلام کرد که تیم‌های مربوطه در شرکت مدیریت فناوری بورس تهران از روز قبل در تلاش برای رفع مشکلات سامانه معاملات فرابورس بودند. طبق آخرین اظهارنظر شرکت مدیریت فناوری بورس تهران، بخش قابل توجهی از مشکلات حل شده است و امروز، بیستم اسفندماه، معاملات با تأخیر در بازارهای فرابورس از سر خواهد گرفت.

علت قطعی بازار فرابورس و آخرین وضعیت سامانه

علی حسنی در خصوص رخداد اخیر بازار فرابورس در تاریخ شنبه مورخ ۱۹ اسفند ۱۴۰۲، اظهار کرد: ابتدای روز شنبه، سرویس SAN Storage که یک بخش از زیرساخت فرابورس است، متوقف شد. این تجهیزات نقطه اشتراک تمامی ماژول‌های سامانه معاملات بودند و از درجه اهمیت بسیار بالایی برخوردار بودند. به طور عملی، این موضوع منجر به توقف تمامی اجزا سامانه معاملاتی فرابورس شد.

وی افزود: نظر به دریافت نشدن نتیجه مثبت، علی‌رغم کار فنی و تلاش‌های اولیه صورت گرفته‌ در روز شنبه، سامانه به زمان شروع بازار نرسید و این موضوع از کانال های مختلف اطلاع ‌رسانی شد؛ در ادامه نیز با توجه به زمان‌بر بودن مراحل کار قطعی سامانه ادامه پیدا کرد و روز معاملاتی شنبه بدون معامله پایان یافت.

آخرین جزئیات درباره اختلال امروز

مدیرعامل شرکت مدیریت فناوری بورس تهران در خصوص آخرین وضعیت سامانه، گفت: در ۲۴ ساعت گذشته تیم فنی با تمرکز بر رفع مشکل پیش آمده و انتخاب راه‌حل مشخصی که ریسک کمتری داشته باشد بی‌وقفه تلاش های خود را ادامه داده‌اند و پیش بینی می‌شود بازار با تاخیر در روز جاری شروع شود.

حسنی در ادامه تصریح کرد: اکثر ماژول سامانه بالا هستند انتظار می رود در زمان پیشرو، صد در صد سرویس‌ها تکمیل شوند و همچنین نگرانی بابت داده به طور قطع وجود ندارد.

تلاش برای حل مشکل هسته فرابورس

همچنین روز گذشته محمد صادق غزنوی مدیرعامل شرکت مدیریت فناوری بورس تهران گفت: شرکت مدیریت فناوری ضمن پوزش از تمامی ذینفعان بازار فرابورس، در تلاش است مطابق با پروژه‌های تعریف شده که مراحل تکمیل خود را می‌گذراند از تکرار این گونه موارد جلوگیری کرده و خدمتی پایدار در این حوزه ارائه کند.

معاون عملیات بازار فرابورس ایران ضمن عذرخواهی بابت مشکل فنی سامانه معاملات، اعلام کرد: شرکت مدیریت فناوری بورس تهران از روز گذشته در حال تلاش برای حل مشکل سامانه معاملات فرابورس هستند.

محمد صادق غزنوی گفت: طبق آخرین پیگیری و اظهارنظر شرکت مدیریت فناوری بورس تهران، بخش قابل‌توجهی از مشکل حل شده و امروز بیستم اسفندماه به احتمال قوی انجام معاملات با تأخیر در بازارهای فرابورس از سر گرفته خواهد شد.

وی افزود: ساعت شروع سفارش‌گیری و انجام معاملات بازارهای فرابورس متعاقبا اطلاع‌رسانی خواهد شد.

منبع: ايسنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها