|
کدخبر: 322370

گزارش اختصاصی گسترش نیوز:

اختلال مجدد در معاملات فرابورس / سهامداران بخوانند

مدیرعامل شرکت مدیریت فناوری بورس تهران درباره اخلال در معاملات فرابورس اعلام کرد : در ۲۴ ساعت گذشته، تیم فنی با تمرکز بر رفع مشکل پیش آمده و انتخاب راه‌حل مشخصی که ریسک کمتری داشته باشد، بی‌وقفه تلاش‌های خود را ادامه داده‌اند. پیش بینی شده است بازار با تاخیر در روز جاری شروع شود.

اقتصاد اختلال مجدد در معاملات فرابورس / سهامداران بخوانند

روز گذشته اختلالی در هسته معاملاتی فرابورس دیده شد و در ادامه روند معاملات را با چالش روبرو کرد. امروز نیز تا ساعت تنظیم خبر یعنی ۱۰ و ۲۵ دقیقه این مشکل رفع نشده است. علی حسنی مدیرعامل شرکت مدیریت فناوری بورس تهران در این زمینه توضیحاتی را ارائه داده است که در ادامه می خوانیم.

علت قطعی بازار فرابورس و آخرین وضعیت سامانه

علی حسنی در خصوص رخداد اخیر بازار فرابورس در تاریخ شنبه مورخ ۱۹ اسفند ۱۴۰۲، اظهار کرد: ابتدای روز شنبه، سرویس SAN Storage که یک بخش از زیرساخت فرابورس است، متوقف شد. این تجهیزات نقطه اشتراک تمامی ماژول‌های سامانه معاملات بودند و از درجه اهمیت بسیار بالایی برخوردار بودند. به طور عملی، این موضوع منجر به توقف تمامی اجزا سامانه معاملاتی فرابورس شد.

وی افزود: نظر به دریافت نشدن نتیجه مثبت، علی‌رغم کار فنی و تلاش‌های اولیه صورت گرفته‌ در روز شنبه، سامانه به زمان شروع بازار نرسید و این موضوع از کانال های مختلف اطلاع ‌رسانی شد؛ در ادامه نیز با توجه به زمان‌بر بودن مراحل کار قطعی سامانه ادامه پیدا کرد و روز معاملاتی شنبه بدون معامله پایان یافت.

مدیرعامل شرکت مدیریت فناوری بورس تهران در خصوص آخرین وضعیت سامانه، گفت: در ۲۴ ساعت گذشته تیم فنی با تمرکز بر رفع مشکل پیش آمده و انتخاب راه‌حل مشخصی که ریسک کمتری داشته باشد بی‌وقفه تلاش های خود را ادامه داده‌اند و پیش بینی می‌شود بازار با تاخیر در روز جاری شروع شود.

حسنی در ادامه تصریح کرد: اکثر ماژول سامانه بالا هستند انتظار می رود در زمان پیشرو، صد در صد سرویس‌ها تکمیل شوند و همچنین نگرانی بابت داده به طور قطع وجود ندارد.

تلاش برای حل مشکل هسته فرابورس

همچنین روز گذشته محمد صادق غزنوی مدیرعامل شرکت مدیریت فناوری بورس تهران گفت: شرکت مدیریت فناوری ضمن پوزش از تمامی ذینفعان بازار فرابورس، در تلاش است مطابق با پروژه‌های تعریف شده که مراحل تکمیل خود را می‌گذراند از تکرار این گونه موارد جلوگیری کرده و خدمتی پایدار در این حوزه ارائه کند.

معاون عملیات بازار فرابورس ایران ضمن عذرخواهی بابت مشکل فنی سامانه معاملات، اعلام کرد: شرکت مدیریت فناوری بورس تهران از روز گذشته در حال تلاش برای حل مشکل سامانه معاملات فرابورس هستند.

محمد صادق غزنوی گفت: طبق آخرین پیگیری و اظهارنظر شرکت مدیریت فناوری بورس تهران، بخش قابل‌توجهی از مشکل حل شده و امروز بیستم اسفندماه به احتمال قوی انجام معاملات با تأخیر در بازارهای فرابورس از سر گرفته خواهد شد.

وی افزود: ساعت شروع سفارش‌گیری و انجام معاملات بازارهای فرابورس متعاقبا اطلاع‌رسانی خواهد شد.

اختلال هسته معاملاتی فرابورس

محمد باقر حسن‌زاده نیز در رابطه با بررسی اختلال هسته معاملاتی فرابورس، اظهار کرد: ساعاتی پیش از آغاز معاملات هفته سوم اسفندماه اختلالی در هسته معاملاتی فرابورس پیش آمد که از همان ابتدا اطلاع رسانی‌های لازم توسط مدیریت فناوری اطلاعات سازمان بورس و اوراق بهادار منتشر شد.

مدیر فناوری اطلاعات سازمان بورس و اوراق بهادار در پایان گفت: از ساعات ابتدایی روز جاری مدیریت فناوری بورس تهران در حال رفع اختلال به وجود آمده در هسته معاملاتی فرابورس است و در تلاش است تا اختلال به وجود آمده را در کوتاه ترین زمان ممکن رفع کند و پس از برطرف شدن مشکل پیش آمده جزئیات آن اعلام می شود. همچنین بابت مسئله پیش از آمده نیز از تمامی سهامداران عذرخواهی می کنیم.

بروز مشکل در تجهیزات سخت افزاری

از سویی دیگر، مهران موحد، معاون زیرساخت شرکت مدیریت فناوری بورس تهران اعلام کرد: بروز مشکل در تجهیزات سخت افزاری زیرساخت سامانه فرابورس علت اصلی توقف معاملات این بورس شد که پس از شناسایی مشکل، تیم فنی مشغول رفع آن است و باتوجه به زمان بر بودن این فرایند متاسفانه امروز بازار فرابورس را از دست دادیم.

وی گفت: هم اکنون مراحل رفع ایراد در حال پیشرفت است و از این بابت نگرانی وجود ندارد.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها