|
کدخبر: 322232

قیمت دلار / قیمت ارز / قیمت طلا / قیمت سکه

شیب وحشتناک قیمت دلار از آغاز دولت سیزدهم تا امروز + اینفوگرافی

زمانی که دولت سیزدهم آغاز به کار کرد، قیمت دلار حدود ۲۷ هزار تومان بود اما حالا و در روزهای آخر اسفند ۱۴۰۲، دلار به ۶۱ هزار تومان رسیده است.

اقتصاد شیب وحشتناک قیمت دلار از آغاز دولت سیزدهم تا امروز + اینفوگرافی

قیمت دلار از ابتدای دولت ابراهیم رئیسی بیش از ۲.۵ برابر افزایش یافته است. در آغاز دولت سیزدهم، قیمت دلار حدود ۲۷ هزار تومان بود، اما در روزهای آخر اسفند ۱۴۰۲، به ۶۱ هزار تومان رسیده است.

سقوط-ارزش-پول-ملی

روز گدشته هر گرم طلای ۱۸ عیار در بازار تهران افزایش ۸۲ هزار تومانی را تجربه کرد و به قیمت ۳ میلیون و ۱۸۹ هزار تومان به فروش می‌رود. هر قطعه سکه امامی نیز با افزایش ۲۷۸ هزار تومان، به قیمت ۳۷ میلیون و ۸۵ هزار تومان فروخته شد.

قیمت انواع ارز و سکه و طلا را در روز جمعه، ۱۸ اسفندماه ۱۴۰۲ مشاهده می‌کنید.

قیمت-سکه-و-طلا

میدرضا قیراطی کارشناس و مدرس بازارهای مالی در تحلیل هفتگی از دلار (USDT) ابراز داشت: در تحلیل قبلی از دلار پیش بینی شده بود که به محدوده ۶۰ هزار تومان می رسد، دلار در حال حاضر به محدوده ۶۰ هزار تومان رسیده ضمن اینکه طبق اندیکاتور استوکاستیک (Stochastic)، استوک در محدوده بالا و اشباع است و تا زمانی که کراس نکرده و به سمت پایین نیامده است نمی‌توان گفت اصلاح انجام می‌شود.

این کارشناس بازارهای مالی با تأکید بر اینکه دلار در بالای قله تاریخی خود قرار گرفته و می‌تواند با یک پولبک به ادامه روند صعودی خود ادامه دهد، حرکت به صورت مستقیم به سمت محدوده ۶۵ هزار تومان را دور از ذهن ندانست کما اینکه با توجه به سال جدید و افزایش تقاضا جهت خرید دلار و همچنین گارد صعودی گرفتن دلار این سناریو قوی تر می باشد.

قیراطی محدوده های مقاومتی دلار را ۶۲۵۰۰، ۶۵، ۶۷ و ۷۰ هزار تومان و ناحیه های حمایتی آن را محدوده های ۵۸.۴۰۰ و ۵۶.۹۸۰ تومان عنوان کرد.

معامله‌گران بازار ارز، علاوه بر رشد تقاضا، فروش ربع سکه‌های مرکز مبادله با قیمت دلار ۹۵ هزار تومان را به عنوان نشانه‌ای از افزایش قیمت دلار تلقی می‌کنند. بانک مرکزی نیز این فروش را با قیمت بالاتر دلار تأیید کرده است. همچنین، برخی کارشناسان اقتصادی افزایش تاریخی قیمت درهم و تاچ سقف سالیانه این اسکناس را عاملی مهم در روند صعودی قیمت دلار می‌دانند.

سیاست‌‌گذار همچنان درصدد است تا با خبردرمانی مانع رشد قیمت دلار شود این در حالی است که کارشناسان اقتصادی به طور پیوسته نسبت به فشرده شدن فنر دلار توسط نهاد پولی کشور هشدار داده بودند. آنها بارها تاکید کرده بودند که مهار قیمت دلار در روزهای پایانی سال به چالشی برای سیاست گذار تبدیل می‌شود.

منبع: تجارت نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها