|
کدخبر: 322148

قیمت سکه/ بازار سکه/ قیمت طلا

قیمت سکه به کانال ۳۷ میلیون وارد می شود؟ / وضعیت جدید بازار طلا

در روز بازگشایی، قیمت طلا و سکه دو روند افزایشی و خنثی داشت. قیمت طلا و سکه امروز افزایش یافت و قیمت سکه امامی نیز افزایش داشت، در حالی که قیمت سایر قطعات سکه بدون تغییر با رقم‌هایی که در روز گذشته معامله می‌شدند، معامله شدند. این عدم توازن در بازار طلا ممکن است ناشی از حرکت‌های سایدوی بازار ارز باشد.

اقتصاد قیمت سکه به کانال ۳۷ میلیون وارد می شود؟ / وضعیت جدید بازار طلا

در روز بازگشایی، قیمت طلا و سکه در یک روند نامتوازن قرار گرفتند. علیرغم روند خنثی و کاهشی فاکتورهای تعیین قیمت در بازار طلا، قیمت طلا و سکه امروز افزایش یافت و سایر قطعات سکه بدون تغییر و با قیمت روز قبل معامله شدند. این اولین روز از هفته جاری است که بازار طلا در آرامش نسبی قرار دارد و قیمت‌ها افزایشی ندارند. معامله‌گران پس از روند صعودی قیمت در بازارهای مالی در روزهای اخیر، احتمال اصلاح قیمت را در نظر می‌گرفتند.

گفتنی است در لحظه نگارش این گزارش طلای جهانی با کاهش نزدیک به پنج دلاری با قیمت ۲۱۲۵ دلاری در حال معامله است.

قطعات سکه کانال‌های جدید را حفظ کردند

سکه امامی امروز چهارشنبه ۱۶ اسفند با رشد ۷۹ هزار تومانی با قیمت ۳۶ میلیون ۸۸۶ هزار تومان در حال معامله است. سکه‌ بهار همانند روز گذشته روی قیمت ۳۴ میلیون و ۶۹۵ هزار تومانی ایستاده است.

گفتنی است امروز نیم‌سکه و ربع سکه با قیمت ۲۰ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان و ۱۳ میلیون و ۴۰۰ هزار تومانی در حال معامله هستند. سکه گرمی نیز با همان قیمت ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی همانند روز گذشته معامله می‌شود.

قیمت طلا  در لحظه نگارش این گزارش افزایشی است. هر مثقال طلای ۱۸ عیار  ۲۲۵ هزار تومان گران شد و با رقم ۱۳ میلیون ۶۹۲ هزار تومانی در حال معامله است. هر گرم طلای ۱۸ عیار با رشد ۵۳ هزار و ۱۰۰ تومانی روی رقم سه میلیون و ۶۰۱ هزار تومانی ایستاده است. قیمت طلای دست دوم نیز با رقم سه میلیون و ۱۱۷ هزار تومانی در حال معامله است.

حباب سکه روز چهارشنبه در روند صعودی قرار گرفت. حباب سکه‌‌ امامی ۱۴۲ هزار تومان، سکه بهار ۳۶ هزار تومان، نیم‌سکه ۲۲ هزار تومان، ربع سکه ۱۱ هزار تومان و سکه گرمی پنج هزار تومان افزایش دارد.

عوامل موثر بر قیمت سکه

قیمت سکه تحت تأثیر عوامل مختلفی قرار می‌گیرد. برخی از عوامل موثر بر قیمت سکه عبارتند از:

۱. عرضه و تقاضا: نسبت بین عرضه و تقاضا بر روی قیمت سکه تأثیر دارد. اگر تقاضا برای سکه بیشتر از عرضه باشد، قیمت معمولاً افزایش می‌یابد و بالعکس.

۲. وضعیت اقتصادی: وضعیت اقتصادی کشور و عواملی مانند تورم، رشد اقتصادی، نرخ بهره و سیاست‌های پولی تأثیرگذاری می‌کنند. هر چه وضعیت اقتصادی بهتر باشد، قیمت سکه ممکن است افزایش یابد.

۳. نرخ ارز: قیمت سکه به نرخ تبدیل به ارز محلی نیز وابسته است. اگر ارز محلی نسبت به ارز خارجی کاهش یابد، قیمت سکه ممکن است افزایش یابد..

۴. تغییرات سیاسی و جهانی: تغییرات سیاسی داخلی و جهانی، تنش‌های بین‌المللی و عوامل امنیتی می‌توانند بر قیمت سکه تأثیرگذار باشند.

۵. طلبه‌ها و سرمایه‌گذاران: علاقه طلبه‌ها و سرمایه‌گذاران به سرمایه‌گذاری در سکه نیز می‌تواند قیمت سکه را تحت تأثیر قرار دهد.

۶. تغییرات مالیاتی: تغییرات در سیاست‌های مالیاتی مانند مالیات بر سود سرمایه‌گذاری‌ها و مالیات بر خرید سکه نیز می‌تواند قیمت سکه را تحت تأثیر قرار دهد.

توجه: تحلیل و پیش‌بینی قیمت سکه معمولاً به تخصص و تجربه تحلیلگران ارتباط دارد و ممکن است به عوامل دیگری همچون عوامل روانشناختی و شایعات نیز وابسته باشد

منبع: تجارت نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها