|
کدخبر: 322133

گزارش اختصاصی گسترش نیوز:

بورس سقوط کرد / خبرهای مهم تاثیرگذار در بازار سرمایه

در تاریخ ۱۶ اسفند ۱۴۰۲، شاخص کل بورس تهران به سطح ۲،۱۶۵،۷۳۸ واحد رسید. این عدد نشانگر یک افت بیش از ۶ هزار واحد نسبت به روز قبل است، که منجر به کاهش قابل توجهی در ارزش کل بازار می‌شود.

اقتصاد بورس سقوط کرد / خبرهای مهم تاثیرگذار در بازار سرمایه

در تاریخ ۱۶ اسفند ماه، بازار بورس تهران با شاخص کل مواجه به کاهش قیمت‌ها بود و ارزش سهام در آن روز کاهش یافت. این امر منجر به تغییر رنگ بسیاری از نمادهای معاملاتی شد و آنها به رنگ قرمز تغییر کردند. رنگ قرمز نشانگر کاهش قیمت نسبت به قیمت قبلی سهم است و به این ترتیب نشانگر کاهش ارزش سرمایه‌گذاری در بازار است. این وضعیت احتمالاً ناشی از نگرانی‌ها و فروش فشرده توسط سرمایه‌گذاران است که به دلیل اخبار و شرایط اقتصادی در حال فروش سهام خود هستند. تنزلات قیمت در بازار بورس ممکن است ناشی از عوامل اقتصادی، سیاسی یا جهانی باشند که تأثیر قابل مشاهده‌ای بر بازار سرمایه دارند.

معاملات در این روز با شروعی نزولی آغاز شد و در ادامه این نزول، تدریجاً افزایش پیدا کرد. در نیمه روز، ریزش قابل توجهی رخ داد و شاخص کل بالای ۳ هزار واحد رسید. نمادهای بورسی مانند فولاد، میدکو، شستا، شتران، حکشتی، شبندر و فملی تأثیرات مثبت و منفی را بر روی رشد شاخص کل داشتند. بر اساس نظر کارشناسان، بازار هنوز پتانسیل رشد را دارد و تک سهم‌های هر گروه قابلیت صعود بیشتری دارند.

نمای پایانی نقشه بازار بورس ۱۴ اسفند ۱۴۰۲

نقشه-بازار

شاخص هم وزن بورس امروز در نخستین ساعت معاملات با رشد نسبی روبه‌رو شد در ادامه نیز  روند  ریزش بیشتر شد تا با ریزش ۱۱۱۴ واحدی به ۷۳۸ هزار و ۶۴۰ واحدی رضایت دهد.

شاخص-کل

در پایان معاملات بازار امروز شاخص کل در نهایت با ریزش بالای ۶ هزار واحد به کار خود پایان داد. ارزش بازار در پایان معاملات امروز ۷۵,۱۳۸,۱۳۹.۸۱۷ میلیارد ریال، ارزش معاملات ۶۵,۰۰۹.۹۰۴ میلیارد ریال و حجم معاملات ۱۰.۲۸۳ میلیارد سهم است.

نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل فرابورس در معاملات امروز آریا، بپاس، انتخاب، ارفع، کگهر، فزر و شبصیر هستند.

نمادهای-بورسی

خبرهای مهم بورسی در ۱۶ اسفند ۱۴۰۲

 وزیر اقتصاد: به توجه به اصلاحیه مصوبه هیات وزیران در خصوص بند «ز» تبصره ۶ ماده واحد قانون بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور و با توجه به مصوبه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی مورخ ۱۴ اسفند ۱۴۰۲، وصول علی الحساب مالیات به میزان ۲ درصد ارزش صادراتی از تاریخ ابلاغ «۱۵ اسفند ۱۴۰۲» متوقف می‌شود.

مدیرعامل سپرده‌گذاری مرکزی: با وجود رایزنی‌ها و مکاتبات صورت گرفته، همچنان ۹ شرکت‌ سود مشمولان سهام عدالت را به حساب‌های این شرکت واریز نکرده‌اند.

یک کارشناس بازار سرمایه: طبق قانون تجارت و همچنین دستورالعمل حاکمیت شرکتی، هیات مدیره شرکت‌های بورسی منتخب سهامداران بوده و سهامداران حق دارند هیات مدیره شرکت را انتخاب کنند و هر دخالتی در این پروسه، ناقض حق حاکمیت شرکتی است.

یک تحلیلگر بازارهای مالی‌: با کاهش پنج درصدی نصاب سرمایه‌گذاری در اوراق دولتی این امکان فراهم می‌شود تا بازدهی واحدهای سرمایه‌گذاری صندوق‌ها افزایش یابد.

یک اقتصاددان: مناسب‌ترین و سالم‌ترین چرخه برای تامین مالی بنگاه‌های تولیدی از کانال بازار سرمایه می‌گذرد و اگر بسترها برای این موضوع مهم، فراهم شود، اقتصاد کشور در مسیر درست قرار می‌گیرد.

 تکمیل پروژه‌های نهضت ملی مسکن با بهره‌گیری از ظرفیت‌های بازار سرمایه

محمدصادق مفتح گفت: منطقی‌ترین شکل تامین مصالح برای پروژه‌های مهم به بزرگی و گستردگی نهضت ملی مسکن که تکمیل آن نیازمند چندین سال زمان است، با استفاده از ظرفیت های بازار سرمایه تسهیل می‌شود.

  • ناشناس ارسالی در

    این به اصطلاح کارشناسان که در واقع کارناشناس هستند ، فرق بین کباب شامی را با تاپه گاو تشخیص نمیدن، چیزی از بورس نمی فهمند ، دیگه نباید نطق کنند. سهامداران را بیچاره کردند.

  • ناشناس ارسالی در

    دلالان را از بازار کسب و کار جمع کنید.
    در هر کوچه وبرزنی که پا میگذارید انبوهی از دلالان در حال کار هستند.
    کار دلالان ..حقه بازی..حرام خوری.. دزدی البته با شگردهای دلالی..

  • ناشناس ارسالی در

    بنده حدود ۳ سال تو بورس بودم ، سرمایه ام دقیقا" یک سوم شد. حدود ۲ ماه پیش با ۸۰ درصد ضرر زیان از بورس خارج شدم و ۴۰۰ میلیون تومانی را که از بورس خارج کردم ۱۵۰ گرم طلای آب شده خریدم به گرمی ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان. همین امروز طلای آب شده، هست ۲ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان یعنی حدود ۷۰ میلیون تومان تو این ۲ ماه سود کردم . اگه پولم تو بورس مانده بود ۴۰۰ میلیون به ۳۵۰ هزار تومان کاهش پیدا کرده بود. من فهمیدم که بورس که در واقع قمار خونه، دزد خونه، گاو خونه، نجاست خونه و کوره ی پولسوزی هست، جز ضرر و زیان برای سهامداران چیزی به همراه نداره .

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها