|
کدخبر: 321611

بازار خودرو/قیمت خودرو/خرید خودرو

افزایش قیمت خودروهای داخلی / دنا پلاس اتوماتیک چقدر شد؟

شواهد نشان می دهد که خودروهای داخلی شاهد رشد قیمت طی هفته گذشته بوده اند.

اقتصاد افزایش قیمت خودروهای داخلی / دنا پلاس اتوماتیک چقدر شد؟

بازار خودرو، از اهمیت بالایی برخوردار است و خودروهای داخلی نیز برای عده ای که کار خرید و فروش خودرو انجام می دهند اهمیت بیشتری دارد. شنیده ها حکایت از آن دارد که تمام خودروهای داخای طی چند روز گذشته گران شده اند. 

قیمت محصولات ایران خودرو و سایپا به‌روزرسانی شد. در ادامه قیمت خودرو برای امروز ۱۱ اسفند ماه ۱۴۰۲ را بخوانید.

قیمت خودروها تحت تأثیر عوامل متعددی قرار می‌گیرند. این عوامل شامل عوامل داخلی و خارجی می‌شوند. عوامل داخلی شامل مواردی مانند کیفیت و ویژگی‌های خودرو، هزینه تولید، هزینه تبلیغات، سطح تقاضا و عرضه در بازار و هزینه‌های مرتبط با توزیع و فروش خودرو هستند. عوامل خارجی شامل مواردی مانند نرخ ارز، قیم تسوخت، تغییرات قوانین و مقررات، تحریم‌های بین‌المللی و شرایط اقتصادی کشورهای تولیدکننده و صادرکننده خودروها می‌باشند. به طور کلی، قیمت خودروها تحت تأثیر تعداد زیادی از عوامل قرار می‌گیرد که هر کدام از آنها می‌تواند تأثیر قابل توجهی بر روی قیمت نهایی خودرو داشته باشد.

قیمت خودروهای ایران خودرو

در بازار خودرو قیمت برخی محصولات ایران خودرو افزایش یافت. 

بر این اساس قیمت پژو ۲۰۷ اتوماتیک در یک هفته اخیر ۱۵ میلیون تومان گران شد و به  ۹۵۰ میلیون تومان رسید.​

قیمت پژو ۲۰۶ نیز رشد ۱۵ میلیونی داشت و در پایان هفته ۶۳۰ میلیون تومان قیمت خورد. 

پژو پارس با رشد ۲۵ میلیون تومانی ۷۷۵ میلیون تومان شد. ​

قیمت تارا در این هفته ۲۰ میلیون تومان گران شد. 

دنا پلاس اتوماتیک نیز در هفته اخیر رشد ۱۵ میلیونی داشته است. ​

قیمت خودروهای سایپا

قیمت ساینا در این هفته ۱۵ میلیون تومان گران شد و به ۴۰۰ میلیون تومان رسید. 

تیبا ۲ نیز در این مدت ۷ میلیون تومان گران شد. 

قیمت کوییک اتوماتیک در بازار ۳ میلیون تومان افزایش یافت. 

خودرو شاهین در طول هفته رشد ۵ میلیونی داشت.

 فروشندگان خودرو می‌گویند پیش بینی می شد بازار شب عید پررونقی را داشته باشیم اما روند صعودی قیمت دلار به همراه کندی در صدور فاکتور خودروها توسط خودروسازان باعث شده تا معاملات در بازار کاهش پیدا کند.

معاملات به صفر رسیده و همه دست از فروش کشیده‌اند تا زیان بیشتری را از محل فروش خودرو تجربه نکنند. در این شرایط کسی که متقاضی خرید خودرو است با سرگردانی در بازار نمی‌تواند محصول مورد نیاز خود را خریداری کند. هرکس قیمت نجومی را برای خودروها اعلام می‌کند که این رقم با قیمت‌های یک ماه گذشته تفاوت قابل توجهی دارد.

 

به اعتقاد فروشندگان خودرو توقع بر این بود تا بازار شب عید پررونقی داشته باشیم اما متاسفانه روند صعودی قیمت دلار به همراه کندی در صدور فاکتور خودروها توسط خودروسازان باعث شده تا معاملات در بازار کاهش پیدا کند و خریداران به سختی بتوانند محصول مورد نیاز خود را تهیه کنند.

جالب اینجاست اگر کسی بخواهد خودرویی خریداری کند با پاسخ منفی فروشندگان روبرو می‌شود و حتی در برخی از موارد خودروها از شهرستان راهی تهران می‌شود تا در اختیار متقاضیان قرار گیرد.

فروشندگان خودرو می‌گویند خودرو در بازار کم است خریدار به خاطر تغییرات نرخ تورم و روند صعودی دلار می‌خواهد نقدینگی خود را به خودرو تبدیل کند از طرفی فروشنده نیز نگران زیان خود از محل فروش خودرو است. صبر می‌کند به این امید در سال آینده سود بیشتری را در معامله کسب کند.

منبع: اقتصادآنلاین
  • ناشناس ارسالی در

    تمام نظام به فكر انتخابات هستند وزير صمت ومعاونش منطق به فكر افزايش قيمت خودرو

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها