|
کدخبر: 321330

قیمت بیت کوین / قیمت رمز ارز / قیمت ارز دیجیتال

قیمت بیت کوین پرواز کرد / قدم بعدی چه خواهد بود؟

بر اساس این گزارش که امروز منتشر شده است، جریان ورودی به صندوق‌های سرمایه‌گذاری بیت کوین از ابتدای سال تاکنون از ۵.۷ میلیارد دلار فراتر رفته که بخشی از آن به دلیل استقبال چشمگیر سرمایه‌گذاران سازمانی از ETFهای اسپات رخ داده است.

اقتصاد قیمت بیت کوین پرواز کرد / قدم بعدی چه خواهد بود؟

امروز، تحلیلگران بازار اکثراً پیش‌بینی نزولی برای بیت کوین و آلت کوین‌ها داشتند. اما، در دقایقی پیش، بزرگترین ارز دیجیتال بازار، بیت کوین، مقاومت ۵۴٬۰۰۰ دلاری خود را شکست و برای اولین بار در دو سال گذشته به اوج ۵۴٬۳۰۰ دلاری رسید.

نمودار-قیمت-بیت-کوین

افزایش قیمت بیت کوین در حالی رقم می‌خورد که شرکت کوین شرز (CoinShares) در آخرین گزارش خود از ورود ۵۹۸ میلیون دلار طی هفت روز گذشته به صندوق‌های سرمایه‌گذاری این ارز دیجیتال خبر داده است. علاوه بر این، ETFهای بیت کوین برای چهارمین هفته با ورودی خالص همراه شدند.

بر اساس این گزارش که امروز منتشر شده است، جریان ورودی به صندوق‌های سرمایه‌گذاری بیت کوین از ابتدای سال تاکنون از ۵.۷ میلیارد دلار فراتر رفته که بخشی از آن به دلیل استقبال چشمگیر سرمایه‌گذاران سازمانی از ETFهای اسپات رخ داده است.

جیمز باترفیل (James Butterfill)، مدیر بخش تحقیقات کوین شرز در این رابطه می‌گوید:

اوایل هفته، مجموع دارایی تحت مدیریت صندوق‌های سرمایه‌گذاری بیت کوین به ۶۸.۳ میلیارد دلار رسید که بالاترین سطح از دسامبر سال ۲۰۲۱ است. البته هنوز تا اوج ۸۷ میلیارد دلاری نوامبر ۲۰۲۱ فاصله دارد.

در همین حال، اریک بالکوناس (Eric Balchunas) تحلیلگر بلومبرگ معتقد است ETFهای بیت کوین می‌توانند ظرف کمتر از ۲ سال آتی، ETFهای طلا را پشت سر بگذارند. وی ساعاتی پیش در توییتی در این رابطه نوشت:

سقوط طلا به نفع صندوق‌های ETF بیت کوین است چراکه این اتفاق این باور که بیت کوین ابزار بهتری برای ذخیره ارزش است را تقویت می‌کند. همزمان با کاهش قیمت طلا، علاقه‌مندان به بیت کوین در حال جشن گرفتن راه‌اندازی موفقیت آمیز بزرگترین صندوق‌های قابل معامله بورسی هستند. به احتمال زیاد ETFهای بیت کوین در عرض کمتر از ۲ سال، ETFهای طلا را پشت سر بگذارند.

در همین حال، شرکت مایکرواستراتژی امروز اعلام کرد از ۱۵ فوریه (۲۶ بهمن) تا ۲۵ فوریه (۶ اسفند) حدود ۳۰۰۰ واحد بیت کوین دیگر با قیمت ۱۵۵.۴ میلیون دلار خریداری کرده و موجودی بیت کوین خود را به ۱۹۳ هزار واحد رسانده است.

قدم بعدی بیت کوین چیست؟

همانطور که پیش از این گزارش دادیم، بخش زیادی از تحلیلگران معتقدند قیمت بیت کوین به سقف پیش از هاوینگ رسیده و ممکن است در روزهای آتی اصلاح شود. به عنوان مثال، تحلیلگران متریال ایندیکترز (Material Indicators) معتقدند با بسته شدن کندل هفتگی بیت کوین به رنگ قرمز، سیگنالی نزولی صادر شده که می‌تواند قیمت را کاهش دهد.

رکت کپیتال (Rekt Capital)، تحلیلگری که این روزها به خاطر بررسی رفتار بیت کوین در اطراف چرخه‌های هاوینگ و پیش‌بینی‌هایش بسیار معروف شده نیز مدعی است، بیت کوین در نهایت پیش از هاوینگ چهارم سقوط خواهد کرد و احتمالا به محدوده ۴۲٬۰۰۰ دلاری خود خواهد رسید.

اما در سمت دیگر، گروه دیگری از تحلیلگران همچنان به آینده بیت کوین و تداوم روند صعودی خوش‌بین هستند. مایکل فن دی پوپ (Michael van de Poppe)، تحلیلگر مطرح معتقد است رالی فعلی بیت کوین می‌تواند از محدوده ۵۴٬۰۰۰ تا ۵۸٬۰۰۰ دلاری ادامه داشته باشد و قبل از هاوینگ از محدوده ۴۰٬۰۰۰ تا ۴۲٬۰۰۰ دلاری اصلاح شود.

کریپتو روور (Crypto Rover)، دیگر تحلیلگر کریپتو نیز معتقد است روند صعودی می‌تواند همچنان ادامه داشته باشد. وی پس از رشد اخیر بیت کوین در توییتی خاطرنشان کرد این ارز الگوی پرچم صعودی را به سمت بالا شکسته و هدف آن در حوالی ۶۲٬۰۰۰ دلار قرار دارد.

منبع: میهن بلاکچین

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها