|
کدخبر: 321328

قیمت دلار/قیمت سکه/بازار ارز

پیش بینی قیمت بازار طلا و دلار امروز ۸ اسفند / حباب ۶ میلیونی سکه

قیمت دلار در روز دوشنبه با افزایش ۵۰۰ تومانی به بیشترین سطح قیمت در طی سه هفته اخیر رسید. این روند افزایشی قیمت دلار، بر اساس تورم و رشد تقاضا، توسط کارشناسان اقتصادی پیش‌بینی شده بود.

اقتصاد پیش بینی قیمت بازار طلا و دلار امروز ۸ اسفند / حباب ۶ میلیونی سکه

در سومین روز هفته، قیمت دلار با روند افزایشی معامله شد. اسکناس دلار با رشد ۵۰۰ و ۶۰۰ تومانی در پله هفتم و هشتم از کریدور ۵۰ هزار تومانی معامله شد.

معامله‌گران، همچنان سیاست‌گذار را یکه‌تاز بازار ارز می‌دانند؛ آنها معتقدند اگر فشار بازارساز نبود دلار به راحتی در کانال‌های پایانی کریدور بالاتر قرار می‌گرفت. بازیگران بازار ارز از هفته گذشته نوسانات افزایشی محدود قیمت دلار در کریدور ۵۰ هزار تومانی را پیش‌بینی کرده بودند. معاملات امروز بازار ارز حاکی از تمایل معامله‌گران به خرید بود تا فروش.

اثر اخبار در بازار ارز از دست رفت

در حالی که اخبار مربوط به سفر بامداد دوشنبه امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران به ژنو، برای شرکت در پنجمین نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد مورد توجه معامله‌گران قرار گرفت، اما نتوانست در روند قیمت‌ها تاثیری بگذارد.

فعالان بازار ارز معتقدند با اخبار می‌توان بازار را تحت تاثیر قرار داد و نوسان‌هایی ایجاد کرد اما این شرایط نمی‌تواند مستمر باشد. آنها می‌گویند کشور به پول احتیاج دارد و این طور اخبار یک‌سری را فروشنده می‌کند و برخی نیز دست از معامله می‌کشند، اما یک روند موقتی است.

پوند ۷۳ هزار تومانی شد

گفتنی است دوشنبه هفتم اسفند، درهم با افزایش ۱۰۰ تومانی با قیمت ۱۵ هزار و ۷۸۰ تومان معامله شد. علاوه بر آن، قیمت تتر ۱۵۰ تومان افزایش داشت و روی رقم ۵۷ هزار و ۶۵۰ تومانی قرار گرفت. در سومین روز هفته، پوند انگلیس رشد ۷۵۰  تومانی داشت و به کانال ۷۳ هزار تومانی صعود کرد و با رقم ۷۳ هزار و ۳۷۰ تومانی معامله شد. قیمت یورو رشد ۷۱۰ تومانی داشت و به قیمت ۶۲ هزار و ۷۷۰ تومان رسید.

طلا8اسفند

قیمت طلا و سکه روز دوشنبه با افزایش قیمت دلار همراه شد و روند افزایشی داشت. با این وجود، کاهش قیمت طلای جهانی اثر افزایشی دلار را در بازار داخلی طلا کمی تعدیل کرد و سکه‌های سبک‌ نیز از روند صعودی قیمت تبعیت نکردند.

فعالان بازار طلا و سکه معتقدند این بازار به شکل مستقیم از قیمت دلار خط می‌گیرد و با بررسی روند قیمت دلار،  مسیر قیمت طلا و سکه روشن می‌شود. تحلیلگران بازارهای مالی نیز معتقدند در روزهای پایانی سال بازارهای مالی از رویدادهای سیاسی تاثیر چندانی نمی‌گیرند و این روند تقاضا است که به قیمت‌ها خط می‌دهند.

گفتنی است در لحظه نگارش این گزارش طلای جهانی کاهش نزدیک به چهار دلاری دارد و با قیمت ۲۰۳۲ دلار در حال معامله است.

سکه‌های سبک از رشد قیمت جا ماندند

سکه امامی، روز دوشنبه هفتم اسفند با افزایش ۹۹ هزار تومانی با قیمت ۳۳ میلیون و ۵۵۳ هزار تومانی معامله شد. سکه‌ بهار با رشد ۹۰ هزار تومانی روی قیمت ۳۱ میلیون و ۶۱۰ هزار تومانی ایستاد.

گفتنی است نیم‌سکه با افزایش ۵۰ تومانی با قیمت ۱۸ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان معامله شد. ربع سکه و سکه گرمی نیز روز دوشنبه تغییر قیمت نداشتند. این قطعات به ترتیب با قیمت ۱۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان و ۶ میلیون تومان معامله شدند.

حباب سکه در تمام قطعات کاهشی شد

قیمت طلا در شروع معاملات روز دوشنبه با روند افزایشی بازگشایی شد. هر مثقال طلای ۱۸ عیار افزایش ۲۶ هزار تومانی داشت و با رقم ۱۲ میلیون ۴۳۱ هزار تومانی معامله شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار افزایش پنج هزار و ۸۰۰ تومانی داشت و روی رقم دو میلیون و ۸۶۹ هزار تومانی ایستاد. قیمت طلای دست دوم نیز با رقم دو میلیون و ۸۳۱ هزار تومانی معامله شد.

حباب سکه روز دوشنبه در تمام قطعات روند کاهشی داشت. حباب سکه‌‌ امامی ۱۶۴ هزار تومان، سکه بهار ۱۷۸ هزار تومان، نیم‌سکه ۷۷ هزار تومان، ربع سکه ۶۳ هزار تومان و سکه گرمی ۳۲ هزار تومان کاهش داشت.

منبع: تجارت نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها