|
کدخبر: 321327

حقوق کارمندان / افزایش حقوق / سنوات کارمندان

قول دولت به این افراد / پرداخت عیدی در حال انجام است

داود منظور، اظهار داشت: منابع مورد نیاز برای پرداخت عیدی کارکنان دولت تأمین شده است و خزانه در حال پرداخت آن است. این فعالیت در حال انجام است.

اقتصاد قول دولت به این افراد / پرداخت عیدی در حال انجام است

عیدی کارمندان، علاوه بر ارزش مالی و کمک به بهبود شرایط معیشتی خانواده‌ها، اهمیت روانی بسیار زیادی دارد. پرداخت عیدی می‌تواند به‌عنوان یک نشانه تقدیر و احترام از زحمات و تلاش‌های کارکنان، باعث افزایش رضایت شغلی، انگیزه کاری و حس تعلق کارکنان نسبت به سازمان شود. از سوی دیگر، تأخیر در پرداخت عیدی یا کاهش سهم آن می‌تواند تأثیر منفی بر روحیه کارکنان داشته باشد و باعث کاهش انگیزه و علاقه آن‌ها به کار شود. بنابراین، توجه به جوانب روانی و انسانی پرداخت عیدی نیز از اهمیت بالایی برخوردار است.

داود منظور در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران درباره همکاری ایران و ارمنستان، اظهار کرد: هجدهمین نشست کمیسیون مشترک ایران و ارمنستان توافق خوبی انجام گرفت. ما به دنیال این هستیم کریدور شمال جنوب را از خلیج فارس به دریای سیاه برسانیم که در این زمینه توافقاتی صورت گرفت. در زمینه تجارت، گمرک، بهداشت و درمان، مناطق آزاد و گردشگری ۲۱ بند توافق نامه صادر شده است تا به تجارت ۳ میلیاراد دلار با ارمنستان نزدیک شویم.

داود منظور، اظهار داشت: منابع مورد نیاز برای پرداخت عیدی کارکنان دولت تأمین شده است و خزانه در حال پرداخت آن است. این فعالیت در حال انجام است.

وی ادامه داد: عیدی کارمندان کامل تخصیص داده شده و به تدریج در حال پرداخت است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه درباره میزان تخصیص بودجه عمرانی در سال جاری، بیان کرد: پیش بینی می کنیم امسال تخصیص بودجه  در طرح های تملک به حدود ۳۰۰ هزار میلیارد تومان برسیم که نسبت به سال گذشته که ۲۵۰ هزار میلسارد تومان بوده است، افزایش خوبی محسوب می شود.

وی درباره عملکرد دولت در اجرای بودجه، گفت: ما امسال بودجه را  بدون کسری پشت سر می گذاریم البته منابع ما کامل تحقق پیدا نمی کند که هیچ سالی این منابع کامل محقق نمی شود. با ابزار تخصیص و مدیریت درامد و هزینه امسال را بدون نگرانی به پایان می رسانیم. پرداخت های ما کامل ترازمند بوده است. در پرداخت هزینه های جاری پرسنلی بالای ۹۸ درصد عملکرد داشتیم. در اموزش و پرورش بالای صددردصد عملکرد داشتیم. در  پرداخت جاری دستگاه ها هیچ مشکلی نداریم.

منظور گفت: دو سه مورد اختلاف کوچک در زمینه بودجه میان دولت و مجلس وجود دارد مه در چند روز آیند هدر مجمع تشخیص مصلحت نظام و شورای نگهبان حل خواهد شد.

وی در پایان اظهار کرد: رشد اقتصادی در پاییز امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵.۱ درصد مثبت و بدون نفت ۲.۵ درصد است. در بخش خدمات حدود  ۵درصد رشد داریم. دربخش صنعت و معدن ۶.۹ درصد رشد داریم و در بخش کشاورزی رشد سه ماهه گذشته به ۱- درصد رسیده است. در ۹ ماهه اول امسال رشد نرخ نزدیک به ۷درصد نسبت به ۹ ماهه سال گذشته بوده است.

چگونه دولت می‌تواند نظارت بر پرداخت عیدی به کارمندان را انجام دهد؟

قوانین و مقررات: دولت می‌تواند قوانین و مقررات دقیقی را درباره پرداخت عیدی به کارمندان تصویب کند. این قوانین می‌توانند شامل ضوابط و معیارهایی برای محاسبه و پرداخت عیدی، زمان واریز آن و همچنین تنظیم مکانیزم‌های حل اختلافات باشند. برای اجرای این قوانین، دولت می‌تواند سازمان‌ها و نهادهای مربوطه را مسئول نظارت و اجرای قوانین قرار دهد.

بازرسی و ارزیابی: دولت می‌تواند بازرسی‌های دوره‌ای بر روی سازمان‌ها و شرکت‌ها انجام دهد تا از صحت و دقت پرداخت عیدی به کارمندان اطمینان حاصل کند. این بازرسی‌ها می‌توانند از طریق سازمان‌های حسابرسی و بازرسی دولتی صورت بگیرند و ممکن است شامل بررسی اسناد مالی، ثبت و پیگیری پرداخت‌ها و بررسی تطابق با قوانین و مقررات باشند.

ساماندهی و گزارش‌دهی: دولت می‌تواند سیستم‌های مرکزی برای ساماندهی و گزارش‌دهی پرداخت عیدی به کارمندان ایجاد کند. با این سیستم‌ها، شرکت‌ها و سازمان‌ها می‌توانند اطلاعات مربوط به پرداخت عیدی را به یک پایگاه داده مرکزی ارسال کنند و دولت می‌تواند این اطلاعات را بررسی و تحلیل کند. این روش می‌تواند تسهیلاتی را برای نظارت و سنجش اجرای قوانین فراهم کند.

شفافیت و اعلام عمومی: دولت می‌تواند از طریق شفافیت و اعلام عمومی اطلاعات مربوط به پرداخت عیدی را به اطلاع عموم برساند. این شامل انتشار آمارها و گزارش‌های مربوط به پرداخت عیدی در رسانه‌ها، وب‌سایت‌های دولتی و دیگر رسانه‌های ارتباط جمعی است. این روش می‌تواند فشار عمومی را برای اجرای صحیح قوانعلاوه بر این، استفاده از فناوری‌های روز و اتوماسیون می‌تواند به دولت کمک کند تا فرآیند نظارت را بهبود بخشد. به عنوان مثال، دولت می‌تواند سیستم‌های آنلاین را برای ثبت و پیگیری پرداخت عیدی در نظر بگیرد. در این سیستم، سازمان‌ها و کارفرمایان می‌توانند اطلاعات مربوط به پرداخت عیدی را آنلاین و به صورت الکترونیکی وارد کنند. سپس دولت می‌تواند این اطلاعات را بررسی کند و هرگونه ناهنجاری را تشخیص دهد. این روش علاوه بر افزایش دقت و کارایی، زمان و هزینه‌های مرتبط با فرآیند نظارت را کاهش می‌دهد.

منبع: اقتصادآنلاین

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها