|
کدخبر: 321121

قیمت مرغ/بازار مرغ/ بازار گوشت

قیمت جدید مرغ / فیله ۲۲۰ تومان شد

بازار مرغ و مقایسه قیمت ها نسبت به روز گذشته، نشان می دهد که قیمت ها با افزایش اندک همراه بوده است.

اقتصاد قیمت جدید مرغ / فیله ۲۲۰ تومان شد

مرغ را می توان جایگزین خوبی برای گوشت دانست که هم پروتئین بالایی دارد و هم اینکه قیمت مناسبی دارد. بازار مرغ هم مانند گوشت التهاب هایی دارد و ثبات آن تقریبا امری محال است.

قیمت گوشت مرغ، امروز ۵ اسفند ۱۴۰۲ شامل ران مرغ، مرغ زنده، مرغ بدون استخوان، فیله مرغ، پا مرغ، مرغ کشتار روز، ران مرغ با پوست و مرغ سبز اعلام شد.

در کمتر از دو سال دو بار مجوز واردات مرغ از ترکیه صادر شد، حال ورق برگشته و کشور به صادر کننده مرغ تبدیل شده است.

محمدعلی نیکبخت وزیر جهاد کشاورزی در قرارگاه امنیت غذایی گفت که جوجه ریزی در بهمن از ۱۵۱ میلیون قطعه عبور کرد. در واقع این میزان یعنی ۳۰ هزار تن بیش از نیاز کشور تولید می‌شود.

مرغ این جوجه‌ها در ماه رمضان به بازار می‌رسد.

پیش از این شرکت پشتیبانی امور دام کشور گفته بودکه مرغ مازاد تولید کنندگان را خریداری می‌کند و مرغداران می توانند برای انعقاد قرارداد به این شرکت مراجعه کنند.

ایران یک زمانی با جایگاه هفتم تولید مرغ در دنیا و ظرفیت تولید سه میلیون تن مرغ داشت اما با خشکسالی‌های پی درپی و مشکلات تامین نهاده تقاضا نسبت به تولید پیشی گرفت.

در این میان تولید کنندگان نگرانند که با عرضه فراوان مرغ قیمت در بازار کاهش یابد و آنها ضرر کنند و مرتب از دولت می‌خواهند که برنامه صادرات داشته باشد.

 

جدول-مرغ

رئیس اتحادیه پرنده و ماهی از توزیع روزانه ۷ هزار و ۵۰۰ تن مرغ در سطح کشور و ۱۵۰۰ تن در تهران خبر داد و گفت: با توجه به حجم جوجه ریزی ها، میزان عرضه مرغ روزانه به حدود ۹ هزار تن  هم رسیده است.

منبع: انتخاب

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها