|
کدخبر: 321009

ساخت مسکن / نرخ مسکن / بازار مسکن

خبر مهم درباره طرح جوانی جمعیت / این خانواده ها به خواسته خود رسیدند

با اعلام مدیرکل راه و شهرسازی استان سمنان، ۳۸۴ خانواده دارای شرایط برای دریافت زمین در قالب طرح جوانی جمعیت، به انتخاب زمین پرداخت.

اقتصاد خبر مهم درباره طرح جوانی جمعیت / این خانواده ها به خواسته خود رسیدند

سیدمحمد حسینی طباطبایی گفت: این تعداد خانوار مشمولان «طرح جوانی جمعیت» در استان سمنان، قطعات زمین خود را در اراضی ۵۵ هکتاری پارک سوکان برگزیدند.

وی بیان کرد: ۵۲۵ نفر از مشمولان قانون «حمایت از خانواده و جوانی جمعیت» تقاضای کتبی خود را جهت دریافت زمین در اراضی ۵۵ هکتاری پارک سوکان به اداره کل راه و شهرسازی استان سمنان تحویل دادند و پس از دریافت تقاضای کتبی متقاضیان، فرایند انتخاب قطعات مشمولان اراضی آغاز و طی یک هفته متقاضیان با حضور در این اداره کل و مشاهده نقشه اراضی ۵۵ هکتاری، قطعات مورد نظر خود را انتخاب کردند.

وی یادآور شدکه در مرحله اول مشمولانی که از پنج فرزند و بیشتر برخوردار بودند، در اولویت انتخاب قطعات اراضی قرار گرفتند و سپس سایر متقاضیانی که زودتر از سایر مشمولان ثبت‌نام کرده بودند، جهت انتخاب قطعات به محل اداره کل فراخوانده شدند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان سمنان افزود: برای سایر مشمولان که موفق به انتخاب قطعات اراضی ۵۵ هکتاری پارک سوکان نشدند، سایت ۲۰۵ هکتاری که در محدوده پل جهاد تا پل شهید ترحمی دانشگاه سمنان قرار دارد، در نظر گرفته شده است.

استان سمنان هشت شهرستان و به اندازه چند استان وسعت و جاده دارد. به همین دلیل در این استان ۲ اداره کل راه و شهرسازی فعالیت دارند. از هشت شهرستان ۲ شهرستان شاهرود و میامی زیرمجموعه اداره کل راه و شهرسازی شرق استان و بقیه شهرستان‌ها زیرمجموعه اداره کل راه و شهرسازی استان سمنان هستند.

سمنان که به دارالمرحمه معروف است با مساحت نزدیک به ۹۷ هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع یکی از پهناورترین استان‌های کشور ایران است و با پنج و ۹ دهم درصد مساحت کل کشور، از این نظر هفتمین استان ایران محسوب می‌شود.

این خطه از جانب شمال به استان‌های خراسان شمالی، گلستان و مازندران، از جنوب به استان‌های خراسان جنوبی و اصفهان، از شرق به استان خراسان رضوی و از غرب به استان‌های تهران و قم محدود است؛ بر این پایه و به دلیل موقعیت جغرافیایی همجواری با پایتخت و هفت استان مهم کشور، این استان از اهمیت زیادی برخوردار است.

بر پایه برآورد مرکز آمار ایران در سال ۱۴۰۰، استان سمنان با هشت شهرستان در مجموع ۷۵۷ هزار و ۲۰۰ نفر جمعیت دارد که از این شمار، بیش از ۲۰۰ هزار نفر ساکن مرکز استان هستند.

مدیرکل راه و شهرسازی شرق استان سمنان گفت: ۴۰۰ قطعه زمین ۲۰۰ متری در قالب اجرای طرح جوانی جمعیت همزمان با اعیاد شعبانیه آماده واگذاری به خانواده‌های دارای شرایط در شهرستان‌های شاهرود و میامی است.

امیر عمیدی روز چهارشنبه افزود: تاکنون ۷۲۱ خانواده دارای سه و چهار فرزند متقاضی دریافت زمین در قالب طرح جوانی جمعیت در شرق استان سمنان در سامانه ثبت نام کردند.

وی به تاکید رهبر معظم انقلاب در خصوص اجرای طرح جوانی جمعیت اشاره کرد و گفت: ثبت نام متقاضیان اجرای این طرح در شهرستان‌های شاهرود و میامی از سال ۱۴۰۱ آغاز شد.

منبع: ایرنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها