|
کدخبر: 320962

قیمت روز خودرو / قیمت خودرو / نرخ ارز

ایران خودرو خبر از تسهیلات ۱۰۰ میلیونی داد

ایران‌خودرو در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که تسهیلات ۱۰۰ میلیون تومانی بدون بهره برای تبدیل پژو پارس به خودروی جایگزین پرداخت می کند.

اقتصاد ایران خودرو خبر از تسهیلات ۱۰۰ میلیونی داد

به دنبال درخواست‌هایی که توسط متقاضیان ارائه شده بودند و مربوط به نگرانی‌هایشان درباره تفاوت قیمت خودرو پارس و یک خودرو جایگزین بود، شرکت خودروسازی پارس در یک اطلاعیه اعلام کرد: به منظور احترام به نیازهای مشتریان، تسهیلاتی به ارزش ۱۰۰ میلیون تومان بدون سود برای تبدیل محصول پارس به خودرو جایگزین در دسترس قرار گرفته است.

این خودروساز تاکید کرده، با توجه به لزوم اجرای مصوبه شورای عالی استاندارد، مبنی بر ارتقای استانداردهای تولید خودرو در کشور و نظر به رعایت استانداردهای اجباری در تمامی محصولات ایران‌ خودرو، ادامه تولید محصول پارس در سال ۱۴۰۳، به دلیل عدم توانایی آن در تطابق با استانداردها، منوط به دریافت تاییدیه‌های لازم است.

لذا این شرکت به منظور رعایت حقوق مشتریانی که خودرو پارس را از طریق سامانه یکپارچه انتخاب کرده‌اند، امکان انتخاب سایر محصولات را فراهم کرده است.

ایران‌خودرو تصریح کرده، به منظور رعایت حال مشتریان، ۱۰۰ میلیون‌ تومان از وجه خودروهای جایگزین را بدون دریافت سود و در اقساط ۱۲ ماهه دریافت خواهد کرد.

خرید اقساطی ایران خودرو همیشه معقول و منطقی است. در این قضیه شکی وجود ندارد، تنها مساله‌ای که باید برای تصاحب محصولات ایران خودرو در نظر بگیرید، مجموعه‌ای است که با آن وارد معامله می‌شوید. اگر آن مجموعه، فروش خودروهای ایران خودرو را با شرایطی متناسب وضعیت اقتصادی خریدار انجام دهد، این معامله برای شما برد برد خواهد بود.

ببینید، وقتی اوضاع اقتصادی دچار تورم است، یعنی قیمت‌ها ثبات ندارند و هر روز گران‌تر می‌شوند، بنابراین  خودرو نیز از این قاعده مستثنی نیست. شما مجبور هستید تمام درآمد خود را به صورت روزانه، هفتگی و ماهانه خرج کالاهای ضروری کنید و قاعدتا هیچ پولی از درآمدتان برای پس‌انداز باقی نخواهد ماند.

اما خرید اقساطی ایران خودرو این فرصت را به شما می‌دهد که صاحب کالایی ارزشمند شوید که شاید امروز پرداخت اقساط برایتان قدری دشوار باشد، اما چند ماه دیگر به سبب کاهش قدرت خرید پول، مبلغ اقساط  ناچیز انگاشته می‌شود و در عوض بر قیمت خودروی شما افزوده شده است.

بنابراین هر کجا دیدید که مجموعه‌ای باسابقه مانند سایا خودرو اقدام به فروش اقساطی ایران خودرو کرده است، فرصت را از دست ندهید، زیرا بهترین بستر برای ماشین‌دار شدن شما با بهترین شرایط فراهم شده است.

بنابراین اگر بخواهیم خاصه به این سوال پاسخ دهیم که چقدر سرمایه برای خرید خودروهای ایران خودرو به شیوه اقساطی لازم دارید تا با سایا خودرو وارد معامله شوید، باید بگوییم که شرایط فروش ایران خودرو اقساطی تحویل فوری از سوی مجموعه ما به نحوی در نظر گرفته شده است که شما این امکان را دارید با کمترین سرمایه و حداقل پیش پرداخت، صاحب خودرویی مدرن و لوکس شوید.

آیا امکان خرید محصولات ایران خودرو با تحویل فوری از کارخانه وجود دارد؟

اگر قصد خرید اقساطی ایران خودرو را دارید، به‌احتمال زیاد می‌دانید که اولین و بزرگترین کمپانی تولیدکننده خودرو کشورمان سالهاست که طرح اقساطی ندارد و متاسفانه هیچ همتی برای رفع خلاء موجود هم وجود ندارد. به‌عبارتی خودروساز ایرانی بخش قابل توجهی از مشتریان بالقوه خود که با مشکل تامین مالی برای پرداخت یکباره مبلغ تمام شده خودرو مواجه هستند را نادیده می‌گیرد. اما آیا اگر تصمیم بگیرید از ایران خودرو به‌صورت نقدی ماشین بخرید، این فرصت در اختیار شما قرار می‌گیرد که با پرداخت هزینه، ماشین دلخواهتان هرچه که باشد از پژو ۲۰۶ تا دنا پلاس یا تارا را فورا تحویل بگیرید؟! پاسخ منفی است.

امکان خرید محصولات ایران خودرو تحویل فوری از کارخانه وجود ندارد و شما به‌جز شرکت در طرح‌های پیش فروش یا فروش ویژه که توسط قرعه‌کشی تعیین تکلیف می‌شود، هیچ راه دیگری ندارید.

معایب تحویل خودرو به‌صورت قرعه کشی چیست؟

اگر اصرار دارید برای خرید ایران خودرو از طریق کمپانی اقدام کنید، همان‌طور که پیشتر نیز اشاره کردیم، راهی جز پذیرفتن شرایط ثبت‌نام و قرعه‌کشی ندارید. اما تحویل خودرو به‌صورت قرعه‌کشی معایبی دارد و از نظر کارشناسان ایراداتی به آن وارد است که بهتر است قبل از شرکت در طرح‌های فروش ایران خودرو بدانید.

ما قصد نداریم نگاه بنیادینی به صنعت خودرو داشته باشیم و از توزیع رانت گسترده یا ایجاد حباب کاذب در بازار سخن بگوییم. بلکه تصمیم داریم آگاهتان کنیم تا بدانید در شرایط اقتصادی فعلی کشور ما کدام طرح‌ها برای ماشین‌دار شدن به‌سودتان است.

یکی از مهم‌ترین ایراداتی که به شرایط فروش ایران خودرو به‌صورت قرعه‌کشی وارد است اینکه شما اگر صاحب خودرو باشید، نمی‌توانید در این طرح شرکت کنید، حتی اگر مالک یک خودرو فرسوده هستید که با آن امرار معاش می‌کنید. در چنین شرایطی برای شرکت در طرح‌های فروش انواع محصولات ایران خودرو که از سوی خودروساز ارائه می‌شود، ناگزیر هستید تا منبع درآمد خود را بفروشید، اما چه تضمینی وجود دارد که همای سعادت بر شانه شما بنشیند و در نزدیک‌ترین قرعه‌کشی، نام شما از گردونه رقابت با هزاران متقاضی دیگر بیرون بیاید؟!

ایراد دیگری که به طرح‌های پیش فروش ایران خودرو وارد است اینکه شما نمی‌دانید شرایط اقتصادی کشور به کدام سمت خواهد رفت و در هنگام تحویل خودرو، دقیقا باید چه مبلغی بابت دریافت ماشین خود بپردازید. همان‌طور که می‌دانید در طرح‌های پیش فروش، مبلغ نهایی خودرو متناسب با قیمت روز تعیین خواهد شد و این معامله از هر جهت دارای ضریب خطر بالایی به‌ویژه برای اقشار متوسط خواهد بود.

منبع: ايسنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها