|
کدخبر: 320877

واردات کالا/واردات/شهرداری تهران

ورود پله برقی های جدید به پایتخت / بودجه ۱۵ هزار میلیاردی تصویب شد

در جلسه امروز شورای شهر تهران، نظر بر این شد که تعدا ۶۰ دستگاه پله برقی برای پل های مکانیزه به تهران وارد شود.

اقتصاد ورود پله برقی های جدید به پایتخت / بودجه  ۱۵ هزار میلیاردی تصویب شد

در حاشیه برگزاری امروز جلسه شورای شهر تهران، اعضای شورا تصمیم گرفتند تا فکر اساسی در ارتباط با پل های مکانیزه پایتخت و همچنین تجهیز پله های برقی کنند.

اعضای شورای شهر تهران با رأی خود مدیریت پل‌های مکانیزه را به معاونت فنی و عمران شهرداری تهران سپرده و بودجه نگهداشت پل‌ها را نیز از سازمان زیباسازی کسر و به بودجه معاونت فنی اضافه کردند.

محمد آخوندی در بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۳ شهرداری تهران با بیان اینکه در بند ب ۵ تبصره داریم که در تبصره یک آورده ایم که درآمدهای حاصل از آگهی های تجاری و تبلیغات محیطی و... به حساب متمرکز واریز شود و بعد از آن ۶۰ درصد به حساب سازمان زیباسازی واریز شود که ضمنا نوسازی و نگهداشت پل‌های عابر پیاده برعهده زیباسازی گذاشته می‌شود.

امانی در واکنش به وضعیت پل‌های مکانیزه تأکید کرد: قرار بود که مدیریت پل های مکانیزه به سازمان حمل و نقل برگردد و هنوز این مهم محقق نشده است.

مهدی چمران در واکنش به این سخنان گفت: ما تعصبی برای نگه داشتن مدیریت پل‌ها به یک سازمان نداریم و باید در جلساتی این مهم تعیین تکلیف شود.

تشکری هاشمی نیز در مورد وضعیت این پل‌ها با بیان اینکه سازمان زیباسازی و سازمان ترافیک ساز و کاری برای بررسی و نظارت بر پل‌های مکانیزه ندارند، گفت: پیشنهاد می‌شود که مدیریت پل‌های مکانیزه به مناطق سپرده شود.

علیرضا زاکانی شهردار تهران نیز با بیان اینکه وقتی نگهداری پل‌ها به زیباسازی رفت به این دلیل بود که پول تبلیغات عرشه، خرج نگهداری را بدهد اما دچار مسکلاتی شدیم، گفت: البته مشکل به این دلیل بود که ده ها نوع پل مکانیزه داریم و فرسودگی ها، آسیبهای جدی زد.

وی ادامه داد: ۶۰ دستگاه پل مکانیزه ساخته و به زودی تحویل داده می‌شود و بهترین سازمان برای پذیرش مسئولیت معاونت فنی و عمرانی در شرکت سازمان عمرانی مناطق است و الان این معاونت پل‌های بتنی طراحی کرده که با شیب حداقلی برای تردد عابرین پیاده مناسب است. پیشنهاد دوم معاونت حمل و نقل و بعد از آن سازمان زیباسازی است.

چمران در واکنش به این سخنان گفت: چرا شورا تعیین کند که مدیریت پل‌ها به کدام معاونت داده شود و اجازه دهیم که شهرداری بعد از بررسی خودش تصمیم بگیرد که مدیریت پل‌ها را به کدام سازمان بدهد.

آخوندی با رد پیشنهاد چمران گفت: ۶۰ درصد از این درآمدها قرار است به حساب زیباسازی واریز شود و اگر قرار باشد که سازمان نگهداشت تغییر کند باید این عدد از زیباسازی کسر شود.

اعضای شورای شهر تهران با رأی خود مدیریت پل‌های مکانیزه را به معاونت فنی و عمران شهرداری تهران سپرده و بودجه نگهداشت پل‌ها را نیز از سازمان زیباسازی کسر و به بودجه معاونت فنی اضافه کردند.

محمد آخوندی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران در دویست‌وهفدهمین جلسه علنی شورا در جریان بررسی بودجه ۱۴۰۳ شهرداری تهران اظهار کرد: لایحه پیشنهادی شهرداری ۱۷۰ هزار میلیارد تومان بود که در جلساتی که داشتیم ۱۳۵ هزار میلیارد تومان را تصویب کردیم و در نهایت به پیشنهاد رییس شورای شهر ۱۵ هزار میلیارد تومان به منظور توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی اختصاص یافت و سقف بودجه به ۱۵۰ هزار میلیارد تومان رسید.

منبع: ايسنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها