|
کدخبر: 320847

بازار ارزهای دیجیتال | بازار رمزارز | قیمت ترون

حرکت عجیب جاستین سان / تراکنش مشکوک ۵۰۰ میلیون دلاری!

مشارکت جاستین سان با JustLend، پلتفرمی مبتنی بر ترون که به دلیل توکن stUSDT خود معروف است، پیچیدگی‌هایی را به پیامدهای این تراکنش می‌افزاید. علاوه بر این، طبق گزارش Whale Alert، مبلغ ۶۴۲.۰۶ میلیون تتر از یک کیف پول ناشناس به این پلتفرم منتقل شده که تصور می‌شود با سان مرتبط است.

اقتصاد حرکت عجیب جاستین سان / تراکنش مشکوک ۵۰۰ میلیون دلاری!

جاستین سان، خالق و بنیانگذار ترون، با انتقال مرموزانه ۵۰۰ میلیون دلاری، موج جدیدی را در بازار ارزهای دیجیتال به وجود آورده است. این تراکنش از پلتفرم JustLend که تحت حمایت سان است، به صرافی HTX (هوبی سابق) که سان مشاور ارشد آن است، انجام شده است. این انتقال بزرگ به لطف داده‌های Whale Alert مورد توجه قرار گرفت.

مشارکت جاستین سان با JustLend، پلتفرمی مبتنی بر ترون که به دلیل توکن stUSDT خود معروف است، پیچیدگی‌هایی را به پیامدهای این تراکنش می‌افزاید. علاوه بر این، طبق گزارش Whale Alert، مبلغ ۶۴۲.۰۶ میلیون تتر از یک کیف پول ناشناس به این پلتفرم منتقل شده که تصور می‌شود با سان مرتبط است.

این انتقال در حالی انجام شده که بازار ارزهای دیجتال صعودی است و بیت کوین با افزایش ۱ درصدی نسبت به ۲۴ ساعت گذشته، با قیمت ۵۱۷۵۰ دلار معامله می‌شود.

قیمت TRX که توکن اصلی بلاکچین ترون است نیز شاهد افزایش قابل توجه ۹ درصدی بوده و به بالاترین سطح خود از ماه می ۲۰۲۱، یعنی ۰.۱۳۵ دلار رسیده است. جاست (JST)، توکن دیگری که با سان مرتبط است نیز در طول هفته افزایش قیمت ۸.۲۵ درصدی را تجربه کرده است.

انگیزه‌ دقیق سان در رابطه با انتقال ۵۰۰ میلیون دلاری همچنان مبهم است. برخی تصور می‌کنند این انتقال یک حرکت استراتژیک برای تزریق نقدینگی به HTX بوده است، برخی دیگر نیز حدس می‌زنند که این حرکت می‌تواند یک سرمایه‌گذاری شخصی برای تنوع بخشیدن به دارایی‌های سان باشد. با تمام این موارد، نگرانی‌ها در مورد نظارت‌های قانونی بر ترون و بنیانگذار آن، می‌تواند عامل محرکی باشد که سان را به انتقال دارایی‌ها به یک پلتفرم دیگر سوق دهد.

ترون (Tron) چیست؟

ترون (Tron)، پروژه بلاک چینی بوده که به هدف ایجاد اکوسیستمی بزرگ و توزیع شده برای محتوا و خدمات دیجیتال ایجاد شده است. این پروژه امکان ایجاد و به‌اشتراک‌گذاری محتوای دیجیتال را به صورت غیرمتمرکز و رایگان فراهم می‌کند. ترون رمزارز بومی به نام ترونیکس (TRX) دارد که در بازار ارزهای دیجیتال معامله شده و از آن برای پرداخت کارمزد، داشتن حق عضویت، حق رأی و حق استفاده از خدمات شبکه ترون استفاده می‌شود.

ترون از الگوریتم اجماع اثبات سهام نمایندگی‌شده یا DPOS (مخفف Delegated Proof of Stake) استفاده کرده و می‌تواند ۲۰۰۰ تراکنش در ثانیه را پشتیبانی کند. ترون با حذف واسطه‌گران، مستقل بودنِ سازندگان محتوا را تضمین کرده و به آن‌ها اجازه می‌دهد که با کاربران خود مستقیماً در ارتباط باشند و سود خود را بدون کسر هزینه دریافت کنند. هدف اصلی ترون ایجاد بستری برای ارتقاء و بهبود حوزه‌های مختلف اقتصادی و دیجیتالی است. از جمله اهداف اصلی ارز دیجیتال ترون می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

*    ایجاد بستری برای محتوا: ترون به عنوان بستری برای ارائه خدمات و محتوای دیجیتال از جمله ارزهای دیجیتال، بازی‌های آنلاین، ارتباطات اجتماعی و محتوای مرتبط با بلاک چین طراحی شده است.

*    ایجاد محتوا بر اساس اندیشه‌های مستقل: ترون به اندیشه‌های آزاد و مستقل عقیده دارد و به کاربران امکان می‌دهد تا به صورت مستقل و بدون هیچ‌گونه محدودیتی، محتوا را تولید و ارائه کنند.

*    حمایت از ابزارهای توسعه: ترون ابزارهای توسعه‌دهندگان را برای تولید و پیاده‌سازی برنامه‌ها و dAppهای مبتنی بر بلاک چین فراهم می‌کند.

*    مقیاس‌پذیری بهبود یافته و سرعت بالا: شبکه ترون برای پشتیبانی از حجم بالای تراکنش‌ها و بهبود سرعت و کارایی شبکه طراحی شده است.

*    قابلیت توسعه و ارتقا: ترون در قالب بلاک چینی توسعه‌پذیر و متن‌باز به‌همراه فناوری‌های نوآورانه خود، قصد دارد تا در صنعت ارزهای دیجیتال به پروژه‌ای موفق و معتبر تبدیل شود.

از آنجا که ارز دیجیتال ترون بر پایه بلاک چین خود ترون اجرا می‌شود، می‌توان از توکن‌های معتبری به نام TRX (ترون) به عنوان واحد ارزی در این شبکه برای تراکنش‌ها و پرداخت‌ها استفاده کرد. با توجه به اهداف و قابلیت‌های منحصر‌به‌فرد ترون، این پروژه به عنوان رقیبی قابل‌توجه برای ارزهای دیجیتال مطرح در دنیای کریپتوکارنسی شناخته می‌شود و جایگاه خود را در بازار رمزارزها به‌عنوان پروژه‌ای قدرتمند و با اهداف جامع، تثبیت کرده است.

منبع: رمزارز نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها