|
کدخبر: 320764

المپیک/حقوق نجومی/ورزشکار

حقوق ۲۰۰ میلیون تومانی المپیکی ها/فرزانه فصیحی سهمیه دار شد

دبیرکل کمیته ملی المپیک اعلام کرد که ورزشکارانی که سهمیه المپیک را کسب کرده‌اند، حقوقی در بازه ۱۵ تا ۲۰۰ میلیون تومان دریافت می‌کنند.

اقتصاد حقوق ۲۰۰ میلیون تومانی المپیکی ها/فرزانه فصیحی سهمیه دار شد

مناف هاشمی به خوبی میزبانی ایران در یازدهمین دوره مسابقات دوومیدانی داخل سالن قهرمانی آسیا اشاره کرد و اظهار داشت که این برگزاری، چهارمین باری است که ایران به عنوان میزبان مسابقات دوومیدانی درخشانی را دارد. وی افزود که در طول دو ماه گذشته، مبینی سرپرست فدراسیون دوومیدانی و همکارانش برای ایجاد میزبانی موفق برای ۲۶ کشور، تلاش فراوانی کرده‌اند و نتیجه آن، به نسبت دوره‌های قبل، به تحلیل کارشناسان، وضعیت مطلوبی دارد.

او ادامه داد: با توجه به محاسبه امتیاز این مسابقات در کسب سهمیه المپیک، سطح مسابقات بالا بود و رییس کنفدراسیون دوومیدانی آسیا نیز از سطح مسابقات راضی بود و ورزشکاران ایران نیز موفق شدند مدال‌های خوش‌رنگی را کسب کنند.

دبیر کل کمیته ملی المپیک با بیان اینکه دوومیدانی همانند رشته شنا پرمدال و نیازمند زیرساخت‌های مناسب است، عنوان کرد: در دوومیدانی باید زیرساخت‌های مناسب فراهم شود. متاسفانه زیرساخت‌های ما در دوومیدانی برای کسب مدال در المپیک مناسب نیست اما تلاش‌های بسیاری مد نظر قرار گرفته است تا تجهیزات خوبی تهیه شود و در مورد میزبانی این مسابقات نیز وزارت ورزش و جوانان، کمیته ملی المپیک و فدراسیون‌ دوومیدانی حمایت‌های لازم را انجام دادند.

هاشمی با اشاره به اینکه پیش‌بینی می‌کند چندین کسب سهمیه المپیک پاریس را داشته باشند، تاکید کرد: کسب مدال المپیک در دوومیدانی آسان نیست اما ۹۹ درصد کسب سهمیه فرزانه فصیحی قطعی شده است و باید رسما توسط کنفدراسیون آسیا به ما اعلام شود. اگر در لیست قرار گیرد، همانند ۱۴ نفر دیگر که کسب سهمیه کرده‌اند، مورد حمایت‌های ویژه قرار خواهد گرفت.

او با اشاره به در نظر گرفتن اولویت یک، دو و سه برای رشته‌ها عنوان کرد: این اولویت‌ها شامل رشته‌هایی است که کسب سهمیه می‌کنند و شانس مدال داریم، رشته‌هایی که کسب سهمیه می‌کنند ولی امید به مدال ۵۰ درصدی است و رشته‌هایی که کسب سهمیه می‌کنند ولی شانس مدال نداریم و تلاش می‌کنیم در آینده موفق باشیم.

دبیر کل کمیته ملی المپیک در مورد پرداختی به افرادی که کسب سهمیه المپیک کرده‌اند نیز اظهار کرد: همه ورزشکارانی که کسب سهمیه کرده‌اند پایان ماه حقوق می‌گیرند ولی توسط مرکز نظارت و مرکز سنجش آکادمی ملی المپیک، ورزشکارانی که کسب سهمیه کرده‌اند رصد می‌شود و بین ۱۵ میلیون تومان که کف پرداختی است تا ۲۰۰ میلیون تومان در قالب جداول ماهانه اعلام می‌شود و متناسب شاخص‌ها به آنها پرداخت می‌کنیم.

هاشمی افزود: در بحث اعزام، تغذیه، پزشکی، روانشناسی و ... نیز در دستور کار قرار دارد و اعزام‌ها نیز مورد حمایت قرار می‌گیرد و حمایت‌های دولت و وزارت ورزش نیز در قالب بودجه و تجهیزات در دستور کار قرار دارد.

او در مورد کادر سرپرستی المپیک پاریس و سرپرست کاروان ایران نیز بیان کرد: مصوبه هیات اجرایی را در مورد سرپرست کاروان داشتیم و اگر توفیق داشته باشیم این مسئولیت را انجام می‌دهیم اما در مورد کادر سرپرستی هنوز لیست را نبسته‌ایم و متناسب با کسب سهمیه و تعداد ورزشکاران، کادر فنی و کادر سرپرستی مشخص می‌شود.

دبیرکل کمیته ملی المپیک با اشاره به اینکه پیش‌بینی می‌شود بین ۳۰ تا ۳۵ نفر سهمیه کسب کنند، گفت: بسکتبال کسب سهیمه نکرده است و احتمال کسب سهمیه والیبال نیز کم است و کاراته نیز در المپیک حضور ندارد. بنابراین به جز این سه رشته پیش‌بینی می‌کنیم بین ۳۰ تا ۳۵ نفر سهیمه کسب کنیم و به همین نسبت کادر فنی و سرپرستی ما نیز کاهش می‌یابد.

منبع: ايسنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها