|
کدخبر: 320621

صفر تا صد مسکن اقتصادی / خانه های کوچک متراژ مردم را جذب می کند

خشایار باقرپور؛ مدیرعامل اتحادیه تعاونی های مسکن تهران، درخصوص انتقادهای اخیر نسبت به طرح مسکن اقتصادی توضیحات تازه ای را ارائه داد.

اقتصاد

در ماه‌های اخیر، اتحادیه تعاونی‌های عمرانی شهر تهران با تمرکز بر ساخت مسکن اقتصادی و ارزان، باعث ایجاد امید برای خانه‌دار شدن در بین اقشار کم‌درآمد و خانه‌اولی‌ها شده است. رویکرد ساخت مسکن اقتصادی در این دوره زمانی، پاسخ‌های گسترده‌ای را به دنبال داشته و دو جبهه مخالف و موافق را در برابر یکدیگر قرار داده است. اما این طرح برخی انتقادات را درباره عدم تطابق این خانه‌ها با الگوی سکونت ایرانی-اسلامی و طرح فرزندآوری به دنبال داشته و برخی حتی آن را به عنوان رقیب جدی طرح نهضت ملی مسکن می‌دانند.

در این بین، مدافعان این طرح بیان می‌کنند که الگوی سکونت ایرانی-اسلامی در واقع وجود ندارد و این ادعاها عجیب است؛ زیرا کاهش قدرت خرید مردم و معطل ماندن پروژه‌های دولتی سبب شده است که سرنوشت آن‌ها نامشخص باشد. در شرایطی که عرضه و تقاضای بازار مسکن به طور کلی به هم خورده و بسیاری از اقشار جامعه از بازار مسکن خارج شده‌اند، طرح خانه‌های اقتصادی به طور قابل توجهی منطقی و مناسب به نظر می‌رسد و در حالی که هیچ برنامه‌ای برای خانه‌دار کردن مردم به اجرا درآمده، مخالفت با این طرح بی‌معنی است.

از طرفی، این طبیعی است که یک طرح موجب نظرات مخالف و موافق زیادی شود؛ اما نظرات غیرحرفه‌ای و گاهاً مغرضانه درباره این طرح، قابل قبول نیستند و با منطق تطابق نمی‌کنند. انتقاداتی که منجر به سکوت پیشکسوتانی مانند خشایار باقرپور، مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های عمرانی تهران شده و سکوت رسانه‌ای سه ماهه، نگران موافقان این طرح کرده است؛ اما در نهایت، مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های عمرانی تهران در یک میزگرد خبری اطلاعات جدیدی را درباره این پروژه ارائه داده و به انتقادات پاسخ داد.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها