|
کدخبر: 320468

واردات خودرو / بازار خودرو / صنعت خودرو

آیین نامه واردات خودروهای نوتصویب شد / قانونی شدن ثبت سفارش و تخصیص ارزبا ۲ شرط+ سند

طبق آیین‌نامه واردات خودروهای نو، ورود و ترخیص خودرو بدون ثبت سفارش و بدون تخصیص ارز، به عنوان قاچاق محسوب می‌شود و ممنوع است.

اقتصاد  آیین نامه واردات خودروهای نوتصویب شد / قانونی شدن ثبت سفارش و تخصیص ارزبا  ۲ شرط+ سند

اطلاعات مربوطه از کشور صادرکننده دارید. این مجوزها و مدارک ممکن است شامل پروانه واردات، صورتجلسه تفاهم، فاکتورهای خرید، گواهی مبدأ، گواهی استاندارد، بیمه حمل و نقل، و سایر اسناد الزامی باشد.به طور کلی، واردات خودروها تحت نظارت سازمان‌ها و مقامات مربوطه قرار دارد و طبق قوانین و مقررات مربوطه هر کشور انجام می‌شود. هدف از این مقررات، تنظیم و کنترل واردات خودروها به منظور تضمین استانداردهای ایمنی، زیست‌محیطی و مصرف سوخت مطلوب است.

با استناد به قانون ساماندهی صنعت خودرو مصوب ۱۴۰۰ و به پیشنهاد وزارت صنعت، معدن و تجارت، آیین‌نامه واردات خودروهای نو اصلاح و مورد تصویب قرار گرفت.

براساس ماده ۴ این آیین نامه ورود و ترخیص خودروهای موضوع این آیین نامه بدون ثبت سفارش و بدون تخصیص ارز قاچاق محسوب و ممنوع می‌باشد.

ثبت سفارش صادره پس از ورود خودرو به کشور، جهت ترخیص خودرو از گمرک فاقد اعتبار است.

همچنین براساس تبصره این ماده صدور ثبت سفارش خودروهای موضوع این آیین نامه اعم از واردات توسط اشخاص حقوقی و حقیقی مستلزم اخذ تاییدیه تامین قطعات یدکی و ارائه خدمات پس از فروش و سایر ضوابط فنی مربوطه از وزارت صنعت و رعایت ماده ۱۰ اصلاحیه قانون ساماندهی صنعت خودرو مصوب ۱۴۰۱ است.

در ماده ۵ خودرو با کارکرد ۹۹ کیلومتر براساس نام تجاری و نوع مدل با نوع مدل ساخت خودرو کمتر از یک سال براساس ویژگی کاراکتر مربوطه در شماره شناسایی خودرو در زمان ورود به کشور تعیین می‌گردد.

بخشنامه۱

بخشنامه۲

بخشنامه۳

بخشنامه۴

بخشنامه۵

 

منبع: تسنیم

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها