|
کدخبر: 320453

بازار انرژی/برق خانگی/قیمت گاز

اختصاص بودجه برای مدیریت مصرف انرژی / مجلس دست به کار شد

مدیریت مصرف انرژی یکی از مهم ترین اقداماتی است که برای تحقق آن به بودجه اساسی نیاز است.

اقتصاد اختصاص بودجه برای مدیریت مصرف انرژی / مجلس دست به کار شد

مجلس شورای اسلامی برای مدیریت مصرف انرژی دست به کار شد و بودجه ای را برای این اقدام در نظر گرفته است.

با رای مجلس، دولت نسبت به هزینه‌کرد مبلغ ۶۰ هزار میلیارد ریال از منابع حاصل از عواید فروش گاز مایع برای بهینه‌سازی مصرف انرژی در سال آینده مکلف شد.

نمایندگان در نشست علنی مجلس در جریان بررسی گزارش کمیسیون تلفیق در خصوص لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور ، برخی مواد این لایحه را به منظور تامین نظر شورای نگهبان اصلاح کردند.

 
نمایندگان در ادامه با افزودن عبارت «از طریق منابع تبصره ۸ این قانون» به انتهای جز (۱) بند (پ) تبصره ۴ و عبارت در قالب ردیف درآمدی و هزینه‌ای مشخص به انتهای جزء (۲) این تبصره موافقت کردند.
 
همچنین نمایندگان در جزء (۱) بند الحاقی (۲) تبصره ۴ با افزودن عبارت «با رعایت قانون مدیریت داده‌ها و اطلاعات ملی» بعد از عبارت «فرماندهی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران فراجا مکلفند» و در صدر آخر عبارت با جایگزینی «به تصویب هیات وزیران می‌رسد» با «تهیه می‌شود» موافقت کردند.
 
نمایندگان در ادامه در جزء (۲) بند الحاقی (۲) تبصره ۴ با جایگزینی عبارت «گاز طبیعی فشرده (سی. ان. جی) با عبارت «سی. ان. جی» موافقت کردند.
 
همچنین نمایندگان با جایگزینی متن زیر با بند الحاقی ۳ تبصره ۴ موافقت کردند که بر این اساس دولت مکلف است مبلغ ۶۰ هزار میلیارد ریال از منابع حاصل از عواید فروش پروپان و بوتان (گاز مایع) و مایعات گازی شرکت‌های تابعه وزارت نفت را بر اساس آئین نامه‌ای که به پیشنهاد وزارت نفت به تصویب هیات وزیران می‌رسد از طریق (حساب بهینه‌سازی مصرف انرژی صرف بهینه سازی مصرف انرژی) نماید.
 
نمایندگان در ادامه با جایگزینی عبارت «مرکز کنترل و پشتیبانی اطفای حریق هوایی وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح» با عبارت «وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح» را موافقت کردند. همچنین عنوان «سازمان اورژانس کشور» به عنوان «سازمان فوریت‌های پیش بیمارستانی اورژانس کشور» اصلاح شد.
 
نمایندگان همچنین با جایگزینی واژه «ژن‌شناسی» با عبارت «ژنتیک» در بند (پ) تبصره ۵ موافقت کردند و همچنین در این بند عبارت «واحد‌های مسکونی تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی، سازمان بهزیستی کشور» به عبارت «مالکان واحد‌های مسکونی که تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی یا سازمان بهزیستی کشور هستند» در این بند اصلاح شد.
 
نمایندگان در ادامه با افزودن این متن به انتهای بند الحاقی (۱) تبصره ۵ مبنی بر اینکه اعتبار مورد نیاز اجرای این حکم از محل منابع تبصره (۸) این قانون و در سقف ۶۰ هزار ریال پیش بینی و به صورت ۱۰۰ درصد تخصیص یافته و ماهانه پرداخت می‌شود، و با جایگزینی عنوان «سازمان اورژانس کشور به عنوان سازمان فوریت‌های پیش بیمارستان اورژانس کشور» در بند الحاقی ۲ تبصره ۵ موافقت کردند.
 
نمایندگان در ادامه بر مصوبه پیشین خود مبنی بر حذف بند‌های الف و ث تبصره ۶ اصرار کردند. 

منظور از مدیریت انرژی، کاهش میزان مصرف حامل های انرژی و هزینه های انرژی با توجه به موقعیت جغرافیایی، پارامترهای فنی، اقتصادی و زیست محیطی در مصرف کننده نهایی نظیر ساختمان، مجتمع ساختمانی و یا محوطه های اداری، آموزشی و … است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها