|
کدخبر: 320445

طب ایرانی/بیمه تکمیلی/تعرفه بیمه

زالو درمانی و حجامت هم بیمه شد / ۷ خدمت جدید طب سنتی تحت حمایت بیمه قرار گرفت

مدیرکل دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت در ابلاغ استاندارد ۷ خدمات طب سنتی اعلام کرد که بیمه‌های تکمیلی می‌توانند این خدمات را تحت پوشش خود قرار دهند.

اقتصاد زالو درمانی و حجامت هم بیمه شد / ۷ خدمت جدید طب سنتی تحت حمایت بیمه قرار گرفت

دکتر نفیسه حسینی یکتا اظهار کرد که در حال حاضر، ویزیت متخصصان طب ایرانی تحت پوشش بیمه‌های پایه اعم از بیمه تأمین اجتماعی، بیمه سلامت و بیمه نیروهای مسلح قرار دارد.

درخواست برقراری پوشش بیمه‌ای برای۳ خدمت طب سنتی

وی افزود: در عین حال پیشنهادی مبنی بر پوشش بیمه‌ای سه خدمت دیگر طب سنتی را نیز به شورای عالی بیمه سلامت ارائه کرده‌ایم که در صورت تصویب در شورای عالی، جزئیات آن اعلام خواهد شد. بر اساس بودجه ۱۴۰۲ پوشش بیمه‌ای این سه خدمت باید انجام شود که این موضوع در دستور کار قرار گرفته و امیدواریم به زودی در جلسات آتی شورای عالی این موضوع نیز به تصویب برسد.

ابلاغ استاندارد ۷ خدمت طب سنتی به بیمه‌های تکمیلی

مدیرکل دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت در پاسخ به پرسشی مبنی بر پوشش بیمه‌ای خدمات طب سنتی توسط بیمه‌های تکمیلی نیز بیان کرد: مکاتبه‌ای از سوی دفتر طب ایرانی وزارت بهداشت با معاونت درمان و شورای عالی بیمه شده تا خدمات استاندارد طب سنتی که تحت پوشش بیمه‌های پایه نیستند تحت پوشش بیمه‌های تکمیلی قرار بگیرند.

وی گفت: در زمان حاضر استاندارد 7 خدمت شامل رایحه درمانی، زالودرمانی، حجامت، بادکش، فصد، انکباب و حقنه درمانی توسط معاونت درمان وزارت بهداشت ابلاغ و به بیمه‌های تکمیلی اعلام شده است که با توجه به ابلاغ استاندارد خدمتی این خدمات از سوی معاونت درمان، می‌توانند آن را تحت پوشش قرار دهند و اجرای این موضوع بستگی به همکاری بیمه‌های تکمیلی دارد.

ادارات می‌توانند مستقیماً با سلامتکده‌ها قرارداد ببندند

حسینی یکتا در پاسخ به این سؤال که مجموعه‌ها و ادارات چگونه می‌توانند برای دریافت خدمات طب سنتی در سلامتکده‌ها برای کارکنان خود اقدام کنند؟ تصریح کرد:‌ ادارات و مجموعه‌ها می‌توانند با سلامتکده‌های طب سنتی به طور مستقیم وارد رایزنی شده و تفاهم‌نامه منعقد کنند.

 

منبع: تسنیم

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها