|
کدخبر: 319996

قیمت گاز/گاز خانگی/بازار انرژی

توسعه گازرسانی به روستاها / سرمایه ای که همه از آن بهره مند می شوند

گازرسانی به بیش از ۶۳۰۰ روستا، یکی از مهم ترین اقداماتی بود که در دولت سیزدهم شکل گرفت.

اقتصاد توسعه گازرسانی به روستاها / سرمایه ای که همه از آن بهره مند می شوند

گاز یک سرمایه ملی است که تمام روستا ها و شهر ها باید از آن بهره مند شوند و از گاز لوله کشی استفاده کنند.

معاون وزیر نفت در امور گاز از گازرسانی به بیش از ۶۳۵۴ روستا در مسیرهای سخت‌گذر و ۵۰ شهر در حدود ۳۰ ماه فعالیت دولت سیزدهم خبر داد.

مجید چگنی در آستانه چهل و پنجمین فجر انقلاب اسلامی در این باره توضیح داد: درصد بهره‌مندی خانوارهای شهری از گاز طبیعی به بیش از ۹۸.۵ درصد رسیده است.

وی با اشاره به این‌که در همین بازه زمانی، تعداد ۸۳۶ هزار و ۴۲ انشعاب جدید گاز شهری و روستایی نصب شده است، ادامه داد: بر همین اساس، به تعداد کل مشترکان گاز نیز طی این مدت، ۲ میلیون و ۲۷۷ هزار و ۳۴۲ مشترک افزوده شده است.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران بهره‌برداری از خطوط جدید انتقال گاز طی بیش از دو سال خدمتگزاری دولت سیزدهم را ۱۴۷۲.۸ کیلومتر اعلام کرد و گفت: افزون بر این، با بهره‌برداری از ۵ ایستگاه تقویت فشار دیگر در همین بازه زمانی، تعداد کل این ایستگاه‌ها نیز به ۹۱ مورد رسید.

چگنی در ادامه، از پیوستن ۱۶ نیروگاه دیگر به جمع نیروگاه‌های دریافت‌کننده گاز طی این مدت، سخن گفت و تصریح کرد: بدین ترتیب، تعداد نیروگاه‌های گازدار شده اکنون به ۱۰۲ نیروگاه رسیده و با گازرسانی به ۳۱۹۵ واحد صنعتی طی ۳۰ ماهه دولت سیزدهم، تعداد مصرف‌کنندگان عمده صنعتی گازرسانی شده تاکنون، ۳۲ هزار و ۵۱۸ واحد شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، تصریح کرد: طول شبکه گاز شهری و روستایی در کشور، هم‌اکنون به ۴۴۶ هزار و ۳۱۰ کیلومتر رسیده که بیش از ۴۶ هزار کیلومتر آن، از تیر ماه ۱۴۰۰ تاکنون محقق شده است.

معاون وزیر نفت یادآور شد: در این مدت، با گازرسانی به ۶۳۵۴ روستا و ۵۰ شهر، درصد بهره‌مندی خانوار گاز طبیعی شهری به ۹۸.۵۷، روستایی به ۸۶.۱۱ و بهره‌مندی جمعیت شهری و روستایی قابل گازرسانی در کل کشور، به ۹۵.۵۴ درصد رسیده است.

چندی پیش مدیرعامل مدیر عامل شرکت گاز استان سیستان و بلوچستان گفت: گازرسانی به شهرها و روستاهای استان سیستان و بلوچستان درصدر برنامه‌های شرکت ملی گاز ایران قرار دارد.

محمدرضا میرشکاری امروز یکشنبه، ۱۵ بهمن در نشست خبری افزود: با آغاز به کار دولت سیزدهم، پروژه‌های گازرسانی به شهرها، روستاها و صنایع استان سیستان و بلوچستان جان تازه‌ای گرفته است.

وی گفت: نگاه ویژه دولت سیزدهم به استان سیستان و بلوچستان در راستای تسهیل در تأمین بودجه مورد نیاز با هدف تسریع در انجام عملیات پروژه‌های گازرسانی در سطح استان، توانسته فصل جدیدی از خدمت‌رسانی به این مردم شریف را رقم بزند.

وی ادامه داد: با آغاز به کار دولت سیزدهم و با اجرای بیش از یک هزار و ۶۳۳ کیلومتر شبکه تغذیه و توزیع در بازه زمانی مرداد ماه سال ۱۴۰۰ تاکنون، ۹ شهر دیگر از شهرهای استان سیستان و بلوچستان شامل بزمان، خاش و زابل (از محل خط انتقال)، ادیمی، محمدآباد، زهک، علی اکبر، اسماعیل آباد و بنجار از این موهبت الهی بهره‌مند شده و زمینه بهره‌مندی بیش از ۶۷ هزار مشترک به ارمغان آمده است و این در حالی است که عملیات اجرایی ۱۵ شهر دیگر از قبیل چابهار، کنارک و سراوان و ... در این دولت آغاز شده است.

وی در خصوص عملکرد دولت سیزدهم در بخش روستایی نیز از اتمام گازرسانی به ۱۳۸ روستا و در دست اجرا بودن پروژه گازرسانی به ۲۱۰ (۹۴) روستا نیز خبر داد.

منبع: مهر

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها