|
کدخبر: 319896

کرایه تاکسی/خودروی برقی/خودروی کارکرده

طرح ترافیک این رانندگان باطل شد / هشدار به مالکان تاکسی های رها شده

شنیده ها حکایت از آن دارد که طرح ترافیک بیش از ۶۰۰ دستگاه تاکسی غیر فعال باطل شده است.

اقتصاد طرح ترافیک این رانندگان باطل شد / هشدار به مالکان تاکسی های رها شده

طبق گفته سرپرست سازمان نظارت بر تاکسیرانی، روزانه شاهد تاکسشی هایی هستیم که در کوچه ها و خیابان ها رها شده اند و کسی توجهی به آن ها نمی کند.

سرپرست سازمان تاکسیرانی از اجرای طرح شناسایی و نصب اخطار برای تاکسی‌های رها شده در پایتخت خبر داد.

شادی مالکی با اعلام این خبر گفت: یکی از موضوعاتی که در سطح شهر تهران دیده می‌شود، تاکسی‌های رها شده در کوچه و خیابان‌هاست که متاسفانه به آن‌ها توجه نشده است. ما از طریق بازدیدهای میدانی در مناطق مختلف در صدد شناسایی آن‌ها هستیم.

شادی مالکی در ادامه گفت: پس از شناسایی تاکسی‌های مستهلک و رها شده، اخطاریه‌ای روی آن‌ها نصب خواهد شد تا مالکان نسبت به جمع‌آوری یا جابجایی آن‌ها در راستای رفع مزاحمت‌شان برای تردد عابران اقدام کنند.

وی یادآور شد: در مرحله بعدی و در صورتی‌که این خودروها فعالیتی نداشته باشند، با توجه به مصوبه شورای ترافیک و تفویض اختیار به سازمان تاکسیرانی مجوز طرح ترافیک و سهمیه سوخت آن‌ها قطع خواهد شد. به گفته وی تا امروز طرح ترافیک ۶۰۰ تاکسی غیر فعال قطع شده و نسبت به قطع سهمیه سوخت هم اقداماتی در حال انجام است.

مالکی در پایان تاکید کرد: از شهروندان می‌خواهیم درصورتی‌که تاکسی‌های رها شده را در سطح شهر دیدند، آن ‌را به سامانه ۱۳۷ پلاس شهرداری تهران اطلاع دهند تا پیگیری‌های لازم در این خصوص انجام شود.

نوسازی تاکسی‌های شهری یک گام مهم در بهبود سیستم حمل و نقل عمومی یک شهر است. با به‌روز رسانی تاکسی‌ها ، امکاناتی مانند سیستم‌های ردیابی، پرداخت الکترونیکی، و ارتباطات بهبود یافته فراهم می‌شود. این تغییرات نه‌تنها به بهبود تجربه مسافران کمک می‌کند بلکه می‌تواند به کاهش آلودگی هوا و ترافیک شهری نیز کمک کند.

چندی پیش شادی مالکی سرپرست سازمان تاکسیرانی شهر تهران در حاشیه دومین مجمع عمومی اتحادیه حمل‌ونقل مسافر شهری کشور گفت: رویکرد جدید در حوزه حمل‌ونقل مسافر با تاکسی به سمت هوشمندسازی و حمل‌ونقل ترکیبی و برنامه‌ریزی سفر‌های درون شهری است که این رویکرد نیاز به ایجاد زیرساخت‌های لازم و هماهنگی‌های بیشتر با ذینفعان دارد.

مالکی اظهار کرد: با توجه به وضعیت آلودگی هوا، حرکت به سمت نوسازی تاکسی که از یک عقب ماندگی و به دلایل مختلف از وضعیت مناسبی برخوردار نیست و در بسیاری از شهر‌ها اعداد و ارقام تاکسی‌های نوسازی شده در امسال با تعداد خودرو‌های فرسوده بسیار فاصله دارد.

سرپرست سازمان تاکسیرانی تهران ادامه داد: البته برای مشکل رانندگان تاکسی در تامین منابع نوسازیِ خودروها، تفاهمنامه‌ای هم با صندوق کار آفرینی امید انعقاد شده است.

سرپرست سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران با اشاره به برقی‌سازی ناوگان که در کلان شهر‌ها و تهران مورد تاکید قرار گرفته است، گفت: طبق قرارداد‌های صورت گرفته با شرکت‌های چینی، ۲۵ هزار تاکسی برقی و ۱۰ هزار ون وارد کشور می‌شود و در ناوگان حمل‌ونقل پایتخت مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه در این دوره مدیریت شهری ۶ هزار تاکسی در شهر تهران نوسازی شده است، تصریح کرد: سهم شهرداری‌ها عوارض یک درصد از فعالیت حمل‌ونقل هوشمند مسافر در طول یک سال است که صرف نوسازی ناوگان خواهد شد.

مالکی سهم تاکسی‌ها در حمل‌ونقل عمومی تهران را ۱۸ درصد بیان و خاطرنشان کرد: تهران حدود ۸۰ هزار تاکسی پلاک تهران دارد که حدود ۶۱ هزار تاکسی دارای کارنامه فعال هستند که این تعداد تاکسی روزانه سه میلیون و ۵۰۰ هزار مسافر در سطح پایتخت جابه‌جا می‌کنند.

منبع: همشهری

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها